Ik heb een hele stomme vraag. Ik ben nu 29 weken zwanger. Ik heb de laatste week steeds wat vocht in mijn slip zitten. Wat is dit? Natuurlijk heb ik net voordat ik dit begon te merken een afspraak gehad bij de gyn en de volgende duurt nog 2 weken dus misschien weten jullie of dit normaal is? Het is mijn eerste kindje dus geen ervaring. Moet ook steeds vaker plassen. Zodra ik ben geweest kan ik ooit wel weer terug gaan. Verlies Ik nou wat urine, gewoon afscheiding of is het vruchtwater? En dat laatste, kan dat kwaad of is dat normaal?
Vaker plassen is heel normaal. Kindje neemt steeds meer ruimte in, dus de ruimte voor je blaas is steeds kleiner. Daarbij drukt jekindje ook op je blaas. Dat vocht kan alledrie zijn. Ik had veel afscheiding en gebruikte maar inlegkruisjes aan het eind. Toen ik op een gegeven moment bij 37+4 de hoge vliesscheur had, was het wel duidelijk bij mij(!) dat het vruchtwater was. En tja, anders gewoon even ruiken... Volgens mij ruikt afscheiding niet. Urine ruikt naar urine en vruchtwater wat zoeter. En bij twijfel, straks gewoon even het zkh bellen. Kunnen ze altijd even je vruchtwater opmeten.
Ik heb de hele zwangerschap al meer afscheiding en gebruik inlegkruisjes omdat ik anders 5 keren per dag schoon ondergoed kan aandoen en daar heb ik geen zin in. Dat vaker plassen heb ik de laatste weken ook steeds meer, kan me vaak al omdraaien als ik net van het toilet afkom, is zeer irritant maar ik weet dat de kleine met zijn kont op mijn blaas duwt steeds en dat is ook de oorzaak.
Hoi, Ik denk dat het waterige afscheiding is, ik had dat in de zwangerschap ook heel erg, Het kan ook wel wat urine zijn, omdat de baby misschien op je blaas drukt? Als het te erg is of echt heel veel zou ik wel even de gyn bellen! Liefs taart.
Ik gebruik gewoon tena inlegkruisjes. Na de bevalling van mijn zoontje is het nooit meer echt goed gekomen met mijn blaas ook na behoorlijke intense therapie. Mijn eerste zwangerschapskwaal was dus ook...meer urine verliezen! Bij twijfel altijd ff bellen met je vlos of gyn. Ruiken heeft hier geen zin omdat tena geurtjes opneemt. Verder weet ik dat afscheiding ook waterig kan worden in dit termijn.
Er is een simpel testje om te kijken of je vruchtwater verliest. Even met je mond op je hand zetten en blazen, verlies je vocht dan kan je vruchtwater verliezen. Komt er niks zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon afscheiding zijn. Meeste vrouwen hebben veel verlies van afscheiding tijdens de zwangerschap.
Vind het helemaal geen stomme vraag hoor. Meestal droogt afscheiding wat wittig op volgens mij, dus dat zou je ff kunnen checken
Ik heb enorm last van het verliezen van afscheiding sinds het tweede trimester. Daarvoor wat het nog wel een beetje normaal, maar nu heb ik soms echt het gevoel alsof ik in mijn broek plas.. maar dan is het afscheiding. Best vervelend, maar inlegkruisjes helpen wel.
oowh ja hoor hier ook! Afscheiding en urine check! En weer je wat nog leuker is? Verkouden zijn! Bij elke hoest verlies ik wat... Hier ook aan de tena. Dat is tenslotte gemaakt voor urine en maandverband voor bloed.
Hier ook al de hele zwangerschap last van, nu naar het einde toe wordt het wel meer Heb ook altijd een inlegkruisje aan En dat meer plassen komt omdat de baby op je blaas duwt denk ik