Wat is dit nu weer voor iets nieuws op facebook? Ik zie diverse mensen (die elkaar ook niet kennen) die een foto van zichzelf plaatsen met de tekst: "Uitdaging aangenomen". Als mensen onder de foto reageren, krijgen die als reactie: "Pb". Ik heb geen zin in pb-tjes met die onzindingen, maar het heeft me wel nieuwsgierig gemaakt.
Het blijkt als je die foto liked dat je dan van jezelf een zwart wit foto moet plaatsen van vroeger. Weer zo'n dom iets dus. Ik had het al bij m'n moeder. Maar ik ga dus echt niet mee doen aan dat soort onzinnige dingen.
Ik vroeg me dat ook al af... Oh oh tijd om Facebook eens te verwijderen denk ik. Het wordt steeds kanslozer
Ja ik zit niet op fb om steeds in van die idiote spelletjes te trappen hoor.. En dan ook nog zeggen dat je een spelbreker bent als je niet mee doet hé. . PPfff..
Ok, nu weet ik hoe het zit. Maar dan nog, ik doe er niet aan mee... En dat van spelbreker, dat is inderdaad irritant. Zo plaatste de buurvrouw van mijn schoonouders een keer dat er een naakte kerstman door de straat liep. Dus ik plaatste eronder: "Toch niet mijn schoonvader?" en toen kreeg ik ook een pb van haar, dat je allemaal 'shockerende' dingen kon plaatsen, maar waar het goed voor was weet ik niet meer. Dus ik antwoordde haar dat ik daar niet aan mee deed. En zij stuurde weer terug, ah toe nou! Blablabla... Ik vraag toch niet om een privébericht met die onzindingen? Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat het weer iets met borstkanker te maken had... Dan kon je voorheen ook de kleur van je bh plaatsen op je facebookaccount. Sloeg ook helemaal nergens op.
Oh die borstkanker fratsen! Ja ja en dan vóóral de kleur van je bh erop zetten ook. Word er weer woest van...
Daar help je de borstkankerpatiënten mee. Bij sommige worden de borsten afgezet, dan KUNNEN ze niet eens meer een bh aan. Lekker pijnlijk dan.
Was er ook ingetrapt. Niks mee gedaan. Zag dat oa mijn tante er ook ingetrapt was en er niks mee gedaan had. Ben dus niet de enige spelbreker in de familie 😀
Ik ben ook zo'n spelbreker. Ik doe nooit mee andere dat soort dingen. Net zoals dat je ook veel mensen van die testjes ziet plaatsen.
Ik las vd week dat ook de zwart wit selfies voor kanker-awareness zijn. Welk soort kanker? Weten ze zelf niet. Tot zo ver de awareness. Edit: gevonden! https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153952922927169&id=502067168
ik had het ook. foto geliked en een pb.. nou dan unliken we de foto gewoon.. doe niet mee aan die onzin hoor
Oh dat is het dus.. ik snapte er ook al niks van. Heb niks geliked o.i.d. dus ook geen PB gehad. Maar goed ook, want ik doe toch niet mee aan dat soort onzin.
Je moet een zwart wit foto van jezelf plaatsen. Ik heb er aan meegedaan, maar degene die het geliked hebben, heb ik geen pb gestuurd. Dat ga ik mensen echt niet vragen
Bedankt voor de uitleg dames. Ik zag dit ook voorbij komen op Facebook. Ben er niet ingetrapt, vond het al zo vaag met "uitdaging aangenomen".
Ik vroeg me ook al af wat het was. Op zulke zever reageer ik nooit en, als ik per ongeluk op zoiets zou reageren dan stopt het bij mij want ik doe er niet aan mee.
Zo doe ik het ook meestal als ik het leuk vind om wel zelf wat te plaatsen. Maar ik ga geen anderen lastig vallen verder...