stomme wetgeving

Discussie in 'De lounge' gestart door Zip, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh ok dat wist ik niet dan is het echt balen! :(
    Is echt door die nieuwe regels voorheen kon je gewoon die opleiding doen ook al had je 4 jaar stufie gehad. Duimen dat de overheid terug trekt in toekomst dan?? :)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Heel, heel hard duimen!! Maar ach, wij winnen gewoon die 30 miljoen op 31 december... Dan koop ik mijn master wel, haha

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou idd ook gaan sparen. Als je echt niet gelukkig bent waar je nu zit wil je dat ook niet voor de rest van je leven blijven doen.

Ikzelf heb een bachelor gedaan en werk nu in een winkel. Ik was van plan om een master te gaan doen als de kindjes naar school gaan (jongste moet nog geboren worden) maar ik geloof dat als ik zoveel zou moeten betalen het misschien wel laat. Helaas is er geen baan te vinden in mijn vakgebied met alleen een bachelor, met een master is het al moeilijk.

Ik vind het niet onredelijk om voor de tweede studie een hoger collegegeld te vragen. Het collegegeld wat je voor een eerste studie betaalt is bij lange na niet kostendekkend. Het is niet te betalen als iedereen maar blijft doorbetalen. We zitten toch in een crisis, en het geld moet ergens vandaan komen. Als je kijkt wat ze in andere landen betalen voor een opleiding ben je nog steeds niet duur uit in Nederland.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Klopt, maar het verschil is wel erggggg groot geworden..
    En het feit dat mbo- hbo wel mag, en zelfs met stufie, maar hbo- hbo of hbo- master dat mag niet. Gewoonweg belachelijk dus.

En nu houd ik er over op, want zit me weer helemaal op te fokken hierzo.

5. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook hard gaan sparen. Vergeet ook niet dat je niet zomaar in de studie verloskunde terecht komt. Ik heb 4 jaar geleden meegedaan met de toelatingstoets en ben helaas niet toegelaten. Gelukkig ben ik toen terecht gekomen in de studie waar ik me ook helemaal top voel (hoewel verloskunde ook nog wel een gave studie is). Ben dit jaar met mijn master begonnen en ik hoop dat het kabinet nog lang gaat nadenken over hun nieuwe plannen, zodat ik het 2e jaar ook nog stufi e.d. krijg.

6. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wat leuk zoveel reacties!!

hopmarjanneke, volgens mij is er niet zoiets met verloskunde. Da's toch echt een vak waarbij je voordat je gaat werken al een heleboel praktijkervaring nodig hebt.

zo79, kijk dat soort woorden heb je af en toe eens even nodig. waar een wil is, is een weg!
    Sparen is helaas geen optie, het is zo ontzettend duur, zoveel centjes verdienen we hier niet! Ik kan ook geen 10 jaar meer wachten, dan voel ik me echt te oud worden om zoiets te gaan doen.
    Dat van de belasting kan ik eens uit gaan zoeken.
    BBL is niet mogelijk met verloskunde.

Napoleon, ben benieuwd hoe dat zit dan met die uitzonderingen. Waar heb je dat gehoord? Dat wil ik wel eens uitzoeken.

veronique, ja zou hier gewoon stage kunnen lopen, maar het is verder dan 1,5 uur rijden van Belgie en ze willen niet verder rijden dan 1,5 uur voor stage begeleiding! Ga wel alle ziekenhuizen afbellen hoor. Maar het schijnt dat je zelfs moet gaan betalen om een bevalling te mogen doen in je stage. :$

Jij hebt dan denk ik nog geen bachelor in 1 van de 2 sectoren? Ik hop zo dat er nog een andere weg is om het wel in NL te kunnen doen, dan begin ik als de jongste op school zit. Dat is nog wel te doen.

Heb idd al eens gekeken op het forum voor verloskunde. Jij dus ook?? Ben inmiddels al aardig gevorderd in het verdiepen in deze opleiding, maar soms word je er gewoon moedeloos van!

Heb geen studiefinanciering meer over helaas....

Jusi, ik heb idd zelf gekozen voor deze opleiding, maar zoals ik al schreef is soms je begeleiding voor je studiekeuze niet optimaal. Ook kan je in het leven wel 'verkeerde' keuzes maken en kom je er op latere leeftijd achter dat je ergens anders hoort.

isademi, als ik zou moeten gaan sparen ben ik 60 voordat ik 40.000 euro voor een studie bij elkaar heb, niet te doen dus!!!

anastasia, bedankt voor het meedenken, maar dat leren en werken tegelijkertijd is dus geen optie bij verloskunde.

juul, ik denk dat ze gewoon zoveel mogelijk mensen de zorg en het onderwijs in willen hebben......

Ik geef nog niet op en wil het zo graag.....lees jullie antwoorden nog ff lekker mee

7. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen mooier spaardoel dan je eigen ontplooing toch? Hoe rot ook, het is een investering in je eigen toekomst. Ik heb gelukkig financiele steun van mijn werkgever, maar als die wegvalt ga ik er met liefde krom voor liggen. Haal er een hoop voldoening uit en straks heb ik er een mooi diploma voor terug die mijn kansen op de arbeidsmarkt enorm vergroot.

8. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt. Ik heb het er ook wel voor over hoor (ben niet voor niets voor 100% op mijn master gestort). Enige 'probleem' voor mij is dat ik 2 jaar lang stage moet lopen en ik weken maak overgeer 60 uur. Tijdens mijn stage krijg ik geen stage vergoeding en een baan ernaast is echt niet haalbaar. Natuurlijk moet het lukken om de studie te bekostigen volgend jaar, maar ik zou blij zijn als ik toch stufi zou krijgen.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dat je er moedeloos van word kan ik heel goed begrijpen! Maar in ziekenhuis tijdens stage betalen om een bevalling te kunnen doen? wow belachelijk!! Mijn 'geluk' is dat ik alleen maar mbo heb gedaan en nu certificaten heb in biologie en scheikunde en nog een thuisstudie hbo mw propedeuse doe. Dus mijn stufie is nog niet gebruikt zeg maar. Heb nu 4 febr de toelating. Zit idd ook op verloskundeforum. Is wel goed dat je je al heel goed hebt verdiept! Maar blijven duimen dat er iets op de pad komt om toch deze opleiding te kunnen volgen :D

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

oh en ik zou eens kijken wat je terug zou kunnen krijgen van de belastingdienst hiervoor mis is dat toch een groot bedrag waardoor je niet zoveel zelf hoeft te betalen wie weet :)

11. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ga idd me laten informeren bij de belastingdienst.

Spannend dus voor jou! Hoe ga je dat doen met je kindjes dan? Gaan ze naar de opvang? Waar heb je je ingeschreven?
    Mocht het uiteindelijk toch nederland worden, vind ik het nog spannend, want stel dat ik niet door de selectie kom, dan heb ik lang gewacht (lees 3 jaar)en kom ik er niet door.

Maar vooralsnog weet ik nog niet waar ik uitkom, dus dat is van later zorg!

Laat ff weten of je erdoor bent!!

Wie ben je op het vk-forum dan??

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Super! benieuwd of je flink bedrag kunt krijgen dan :) Ik heb goede opvang voor de kids daar heb ik geen zorgen over. In het zuiden ;)
    Selectie moet heel zwaar zijn ben zo benieuwd vind het erg spannend 4 febr. de 1e selectiedag! enne er zitten zelf vrouwen van over de 40 die nog aan de opleiding beginnen om hun droom alsnog waar te maken. Deze vrouwen zitten er ieder jaar tussen ;)
    Ik zit op dat forum onder dezelfde naam.

Deel Deze Pagina