Onze jongste wordt in augustes 4 jaar, momenteel vervoeren wij hem nog in de Besafe izi plus. Theoretische gezien moet het nog makkelijk kunnen, maar we merken dat ie er ook niet meer zo lekker in begint te zitten als onze oudste dat ook had. Die kreeg rond de 4 jaar ook echt last van zijn rug met lange autoritten. Om dit voor te zijn met de jongste, willen wij hem overdoen naar een andere stoel voor de lange reis naar italie, augustes. Nu twijfelen wij heel erg tussen 2 stoelen, dat zijn de: Diono Monterery2 (heeft de oudste) En de Britax Romer evolva sl sict. Enigste twijfel is puur, willen wij hem al uit de 5 puntsgordel?? En zo nee, hoelang zal die nog vervoerd worden met de 5 puntsgordel?? Wij weten het even niet zo goed.
De britax Römer heeft ook een 4puntsgordel autostoel groep 2/3. Bevalt hier erg goed, misschien ook wat voor jullie.
Onze oudste wordt bijna 3. Toevallig zijn we van de week op zoek gegaan wanneer ze over mogen naar de 3-puntsgordel. Dit mag vanaf 15 kilo. Dat is hier nu aan de orde dus wij gaan dit weekend de 5-puntsgordel eruit halen omdat het hier gewoon niet meer gaat. Als het nog wel prima had gezeten, hadden we er zeker weten langer gebruik van gemaakt. Ondanks dat het overzetten met de 3-puntsgordel (de gewone autogordel dus) een stuk makkelijker is.. De Diono ken ik niet/zegt mij niets. Wij hebben zelf een TecTake (dat is waar nu dan ook de 5-puntsgordel uit gaat) en de Britax Römer. Die laatste is wel een behoorlijk oud model, maar wij zijn er echt superblij mee! Daarin zit ie ook nog príma met de 5-punts! Maar ehm... als jullie twijfelen, dan kun je toch ook met een autostoeltje gaan passen of het wel/niet fijn voor jullie zoontje zit in de 5-punts? Wij hebben er gewoon een aantal in huis gehaald via bol.com, zijn toen gaan passen en de beste hebben we gehouden.
https://www.baby-dump.nl/product/autostoeltjes/39/romer-kidfix2-r/59168/romer-kidfix2-r/59169/romer-kidfix2-r-cosmos-black/138664/?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV-6A8u293wowO12DkG21E0cbVxxnVCcybuRZ85Ybc8B3W_EPYSTdDoaAhGSEALw_wcB Doordat er een gordelgeleider tussen de benen zit wordt het een 4puntsgordel. Römer heeft het ontworpen en daarmee ook een licentie en is de enige op de markt met een 4puntsgordel autostoel. We hebben het voor de oudste en ik heb er 1 besteld voor de jongste.
Thanks. Hier trouwens ook een gordelgeleider tussen de benen, maar is toch écht een 5-puntsgordel Jammer dat de gordels zelf niet te zien zijn op de foto's. Maar ik vermoed dat ze net zo'n systeem hebben als in bijv. een Bobiki Mini (fietszitje), waarbij er vanuit de bovenkant van de stoel vanuit beide hoeken een gordel komt die meteen verbonden zijn met elkaar?
@mam1991 er bestaan tegenwoordig ook nog stoelen waarbij er geen interne gordels meer zijn, maar een soort blok vóór de buik van je kind zit. Weet niet of je deze al kent en of dit wat voor jullie is?!
Groep 2/3 hebben geen 5puntsgordel, Römer is de enige die een 4puntsgordel autostoel heeft. De autostoelen met beugel ken ik ook, heb daar een aantal negatieve ervaringen over gehoord waardoor we besloten hebben die niet te nemen. Geen idee hoe dat zit met het fietsstoeltje, dat ken ik niet. Hier kun je een foto zien hoe het zit; https://www.babytrend.sk/buxus/images/products/autosedacka_britax_romer_kidfix_ii_xp_sict_black_edition_storm_grey_2017_4.jpg Doordat het op 4 punten vast zit, bij de schouder, linkerheup, rechterheup en tussen de benen wordt het een 4puntsgordel.
Thanks vd foto! Nee dit had ik niet kunnen bedenken. Zo'n fietsstoeltje heeft een heel ander systeem. En je hebt gelijk vwb. je eerste zin. Bedoelde het ook niet sec op groep 2/3. Maar zoals ik al zei hier dus ook een gordelgeleider en tóch een 5-puntsgordel. Uit jouw opmerking begreep ik dat een gordelgeleider altijd betekent dat het geen 5-puntsgordel kan zijn, vandaar mn reactie.
Ik heb vorig jaar een auto-ongeluk gehad. Ik moest toen mijn stoeltjes vervangen. Mijn jongste van toen net 2 zat nog in de groep 1 stoel. Voor haar hennen we toen de maxicosi Titan pro gekocht. De stoel lijkt op een groep 2/3 maar heeft een 5punt gordel. Als dat niet meer past kan het eruit en stap je over op de gewone gordel. Heel erg blij mee. Is vanaf 10 kilo te gebruiken tot 36 kg