Misschien ben ik raar hoor, maar ik verbaas me er altijd oprecht over hoe hysterisch mensen reageren en meteen zo verschrikkelijk opgefokt zijn. Natuurlijk is het fout wat deze vrouw doet, maar je kunt dit toch gewoon op een normale en rustige manier zeggen?
Ik ben twee minuten in de winkel geweest. Maximaal. Ze zitten nergens aan. Zijn alleen druk en ze dramt om chocola. Zou een mevrouw die de witte bolletjes aan het bijvullen is daar het bloed onder haar nagels door verliezen? Dat kan ik me nou echt niet voorstellen.
En hoezo mag een kind niet aan een zak pepernoten zitten? Misschien had je dochter je wel over kunnen halen om die te kopen maar snap dat je even met je mond vol tanden stond, heb ik ook altijd bij van die rare onverwachte situaties helaas.
Nou, inderdaad. En wat leer je je kinderen als je bijvoorbeeld op die vrouw zou schelden of erg boos en verwijtend zou doen? Ik vind je beschermende actie heel goed, TS, dat je je dochter bij je hebt geroepen. Ik had er nog fel tegen die vrouw bij gezegd: en u moet van mijn kind afblijven, maar schelden of uit je plaat schieten.. nee. Daar schiet ook niemand wat mee op.
Fijn voor je. Daar heb je helaas ook die aardige dame achter de toonbank mee die je zo geduldig heeft geholpen.
Nee bij een jongere vrouw is dat ook niet ok. Ik denk dat die vrouw probeerde je kind iets te leren. Op de verkeerde manier, absoluut. Maar haar dan uitschelden is ronduit asociaal. En het enige dat je kind dan leert is dat het ok is om te schelden en om respectloos te zijn. Het lijkt me pedagogisch gezien beter om je kind te leren dat die mw dat niet mocht doen, maar ook volwassenen een keer hun geduld kunnen verliezen. En dan iets kunnen doen waar ze later spijt van hebben. En die vrouw zelf, is ze belangrijk? Nee. Laat haar links liggen en concentreer je op je kind.
Dat had deze mevrouw toch ook kunnen doen? Als ze het vervelend vond hoe de dochter van ts zich gedroeg dan had ze er wat van kunnen zeggen, maar een tik? Ik geef mijn eigen kinderen niet eens een tik laat staan dat een vreemde dit bij mijn kinderen zou mogen doen. Ik zou echt furieus zijn geweest! En nee, ik zou haar waarschijnlijk niet hebben uigescholden maar ik zou haar op een hele duidelijke manier uitleggen dat ik hier niet van gediend ben.
Hier ben ik het mee eens. Ik begrijp niet dat ze niet naar jou is gekomen. Ik verbaas me weleens over het taalgebruik van veel kinderen, maar als ik hier lees over bijvoorbeeld graftakken en wat een ander wel niet had gedaan,begrijp ik wel waar dat vandaan komt Natuurlijk moet je voor je kind opkomen en in had het heus niet gepikt, maar je bent nog altijd een voorbeeld voor je kind en datzelfde kind is er nog altijd bij als je je mond opentrekt.
Wat jammer dat je het via de pc uitvecht. Ga morgen naar die bakker zonder kinderen en vraag of je haar kan spreken. Dat je geschrokken was van haar reactie maar dat je daar absoluut niet van gediend bent. Dat dit voor haar een goede les is dat ze van andermans kinderen moet afblijven.
Ja dat had die vrouw kunnen doen. Sterker nog, dat had ze móeten doen. Maar als zij het niet mag, mag een moeder dat dan wel doen?
Dat zal ook per ouder verschillen. Die van mij mogen inderdaad niet aan een zak pepernoten zitten, zolang ze niet weten of ik dat ga kopen (of ze zich daar altijd aan houden is een ander verhaal, het zijn heus niet altijd engeltjes ). Zolang je niet hebt betaald is het niet van jou en zolang ik niet heb gezegd dat het in het mandje mag, mag je er niet aan zitten. Kijken doe je met je ogen
Ja natuurlijk had ze er wat van moeten zeggen in plaats van een tik op de vingers te geven, ik zeg ook dat ze fout zat en waarschijnlijk weet ze dit zelf ook wel. Misschien had ze wel een rotdag en was dit de druppel. Is het dan goed? Nee, maar om meteen 'furieus' te zijn? En het op internet te gooien? Tja, ik vind het zwaar overdreven. Het is niet dat ze het kind mishandeld heeft. Ik vind persoonlijk dat mensen tegenwoordig zo snel opgefokt zijn..meteen alles maar op internet pleuren. Praat het toch gewoon even uit, en ga vooral niet zo hysterisch doen waar je kind bij is. Wie weet is die vrouw er zelf ook wel van geschrokken, ook al geeft ze dit niet meteen toe. Nogmaals, ik praat het niet goed, maar ik persoonlijk vind het gewoon niet nodig om je je er zo over op te fokken en druk te maken
Je hoeft iemand toch ook niet persee uit te schelden? Ik had iets gezegd in de richting van "blijf met je handen van mijn kind af" dat is wel 'naar of niet lief' maar ik scheld haar ook niet uit. En in een dergelijke situatie zou ik haar niet negeren. Ik zou zeker weten haar aanspreken op haar gedrag. Ik straf mijn kind, wanneer ik dat nodig vind en op mijn manier. Een anders bemoeit zich daar niet mee, doen ze dat wel, dan zeg ik daar wat van.
Sorry. Wat betreft het schelden reageerde ik op iemand die zei haar uit te schelden voor graftak (Voor mij een nieuw woord btw ) Het gesprek aan gaan vind ik iets heel anders. Op een normale manier kan ook dat leerzaam voor je kind zijn.
'Vroeger' ging je verhaal halen en gaf je iemand de kans het uit te leggen/goed te maken. Dat gaf veel voldoening aangezien je dan persoonlijk je verhaal kon doen, en eveneens persoonlijk een excuus/compensatie kon krijgen. Tegenwoordig gooit men elke scheet middels een review op internet, waarbij de eigenaar van een bedrijf geen weerwoord meer heeft, zijn naam te grabbel wordt gegooid, en één incident het verschil kan maken tussen een goed gewaardeerde business en een agenebbestent waar geen mens wil komen. Ik vind het laf.