Ik geef al bijna 9 maanden volledige bv (4/5x per dag). Maar als je volledige bv geeft, moet je er daarlangs nog ander vocht geven (diksap, thee, water)? Mij is namelijk vertelt dat als je volledige bv geeft dat je het eerste jaar geen ander vocht hoeft te geven, of is het toch wel nodig omdat ik zie dat heel veel kindjes water, thee, diksap e.d erbij krijgen. Ze weigerd trouwens alle flessen en spenen, en zal dus meteen met een beker moeten beginnen. Ze krijgt overigens wel veel appel en komkommer door de dag heen (daar zit ook veel vocht in). Dit is haar eetschema ongeveer (doe alles op verzoek) 7.30: Bv 9.00: 200 ml pap 10.00: 2 stukjes appel of komkommer 10.30: bv 13.00: 2 sneetjes bruin brood en een halve banaan en 3 stukjes appel 14.30: 1 spekje en 2/3 stukjes appel of komkommer 15.30: bv 17.00: komkommerschrijfje 17.30: Met de pot mee eten (de ene keer eet ze weinig en de andere keer veel, ligt eraan wat we eten) 19.00: bv Krijgt ze zo toch genoeg vocht binnen, ze heeft wel plasluiers genoeg?
Als ze genoeg plasluiers heeft krijgt ze genoeg vocht binnen. Wij zijn wel eerder dan een jaar begonnen met extra drinken, ik denk rond de 10 of 11 maanden, maar dat was niet zozeer uit directe noodzaak, maar meer het afbouwen van een van de vele voedingen.
Plasluiers heeft ze genoeg. Maar ik begin toch een klein beetje vocht aan te bieden door middel van een beker. Ze krijgt dan wel niet zo veel binnen, maar ze vind het leuk om te doen en zo leert ze alvast te drinken uit een beker.
ipv fruit na de boterhammen kan je ook slokjes van iets aanbieden. oja ik gebruik een zachte tuit waar ze in kan bijten en zo wat binnen krijgt.
gewoon een mini snoep spekje zonder gesuikerde laag (er zit dan nog genoeg suiker in maar ja, ze mag het hebben ons lichtgewichtje), die krijgt ze vaak 1 of 2 per dag (ze zijn echt heel klein).
Geloof dat ts meer bedoeld dat zij (de ouders) vinden dat de kleine wel een spekje/suiker mag hebben gezien ze niet erg zwaar is ! En ontopic, zolang de kleine borstvoeding krijgt wanneer ze het wil is extra vocht niet nodig. Maar als je bijv wil oefenen met een beker oid kan je daar water/thee in doen, maar je kan er ook gekolfde bv in doen. Maar net wat je zelf wil. Overigens omdat je zegt dat ze al niet erg zwaar is zou ik ervoor kiezen om haar juist alleen bv te geven, hier zit veel meer in dan in wat water/thee.
Nee, lijkt mij toch niet echt geschikt voor zo'n uk. Naast suiker (dat is helemaal niet zo erg) zitten er erg veel andere rotzooistoffen in waarvan je al liever niet hebt dat een groter kind ze binnenkrijgt, geur-, smaakstoffen, hulpstoffen) laat staan een baby en laat staan ELKE dag! Maar goed, om op je vraag terug te komen: je kunt je kind vast laten oefenen met wat water of thee in een beker, zodat je kind de techniek vast kent. Je hoeft dan geen cc's te tellen, omdat je kind via de borst zat binnenkrijgt.
Ik geef naast 4x per dag BV regelmatig water of thee uit een oefenbeker. Hij vindt het erg leuk om te oefenen en zo krijgt hij toch weer wat extra vocht binnen. Een tuitbeker hebben we nooit gedaan. Ik begrijp dat je kindje een lichtgewichtje is? Maar dan nog zou ik haar echt geen spekjes en McDonalds eten (andere topic) geven. Je kunt haar beter proberen te laten aankomen met wat gezondere dingen lijkt me. Maar dat moet iedere ouder natuurlijk voor zich weten.
Ik ben nu ook uit een bekertje aan het geven, en het gaat redelijk (ook al krijgt ze niet veel binnen). En sinds een aantal dagen vraagt ze nog maar 3x soms 4x de borst (die van 22.00 hoeft ze niet meer) Maar even off-topic, ze krijgt 2a3 stuks fruit binnen en dat vind ze net zo lekker. Maar iedereen is daar anders in.