Geen flesvoeding meer met 10,5 maand.

Discussion in 'Voeding' started by meis23, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Hallo allemaal,

Ben benieuwd of jullie dit herkennen, want het kan net zo goed een fase zijn;)

Ons zoontje is 10,5 maand en sinds een week of 2 drinkt hij 's middags geen fles meer. Opzich geen probleem, hij krijgt echt wel genoeg. Hij zal niet om komen van de honger(of wel;))
    Hij krijgt nu ook geregeld pap 's morgens maar dat gaat ook niet van harte. Hij lijkt helemaal klaar met de flesjes:D

Maar nu sinds een aantal dagen drinkt ie z'n avondfles ook niet meer, maar lijkt wel honger te hebben. Een aantal slokjes ging nog wel, maar nu ligt ie al vanaf half 8 te slapen zonder fles of pap.

Hij moet natuurlijk wel aan z'n zuivel/vitaminen komen.

Zo ziet z'n dagje er een beetje uit

08.00u: Beschuitje/brood en pap 120ml water/thee
    11.00u: Fruit, water
    13.00u: 2 boterhammen en water/diksap
    15.00u: lange vinger, rijstenwafel (Bied ik dus eigenlijk een flesje van 120 maar dit wilt ie niet)
    17.00u/17.30u: avondeten 200gr met appelmoes of danoontje
    19.30u: Een fles (maar die drinkt ie niet)

Hij lijkt dus over de dag toch honger te hebben, want z'n fruit weigert ie sinds kort ook. Hij is net ziek geweest, en nu weer opgeknapt. Hij kan verder heerlijk eten, want als ie maar iets te eten ziet gaat z'n mond al open. Brood/koekjes/warm eten etc. gaat goed. Alleen fles en pap dus niet echt.

Hoe ziet een dag bij jullie er uit, en hoe lossen jullie het op? Hij moet toch wel aan de voedingstoffen komen, lijkt me.

Bedankt alvast!

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mss nieuwe tandjes, dat ie ook niet meer wil eten?

mijn zoontje kreeg met 11 maanden geen avondfles meer. En verder eigenlijk een grote mensen ritme.

ontbijt (hij met pap).
    tussendoor fruit
    brood met melk
    tussendoor koekje/knabbeltje met sap
    avondeten
    toetje
    naar bed.

3. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Bedankt voor je reactie.

Nieuwe tandjes heb ik ook na gekeken, maar hij heeft net 2 'nieuuwe' boventandjes gekregen. Misschien voelt die fles niet lekker aan.
    Oke, het schema wat jij aangeeft ziet er eigenlijk hier nu ook zo uit.

Kijk het wel even aan. Hij werd trouwens gisteren nog wakker tegen middennacht, en toen dronk hij wel z'n flesje:)

Share This Page