Het onderwerp zegt het al ik ben toe aan een andere baan. Ik zal even een toelichting geven, ik zit vanaf mijn 14 e al in de zorg en ik ben nu bijna 25. Ik ging altijd met veel plezier naar mijn werk. Voordat ik zwanger werd van de eerste begon ik de wisselende diensten en feestdagen en weekenden al vervelend te vinden om te werken maar nu ik een gezin heb en de tweede op komst is is dit gevoel alsmaar sterker geworden. Mijn familie woont allemaal een uur rijden van ons af, en daar kunnen we alleen heen in het weekend. Maar als ik dan moet werken gaat dit ook weer niet. Ik ben verplicht twee weekenden per maand te werken. Tijdelijk door mijn zwangerschap heb ik geen nachten meer en geen avonden. Maar nog wel de feestdagen. Iedereen gaat leuke dingen doen, en ik heb altijd het gevoel dat ik moet werken. Ook met feestjes, verjaardagen endergelijke moet ik heel vaak werken. Ik heb de opleiding verzorgende ig gedaan met persoonlijk begeleiderschap als extra opleiding. Voordat ik de zorg inging heb ik een opleiding bloemsierkunst gedaan en dat vind ik ook erg leuk, alleen daar verdien je zo weinig mee. Financieel is dit voor ons niet haalbaar om minder te gaan verdienen. Het lijkt me leuker om als receptionist of secetaresse te gaan werken maar hier heb je andere opleidingen voor nodig. En ik durf de stap niet zo goed te maken om hier voor te kiezen. Wat zouden jullie doen in mij situatie. Groetjes, Sabrina
ik zou informatie gaan inwinnen bij verschillende opleidingen/instituten en dan kun je miss beter een afweging maken?
Ik zou eerst eens goed bedenken wat je precies zou willen, en onthoud goed dat het een heeeeeele moeilijke tijd is om een baan te vinden en te behouden. Veel werkgevers geven 3 contracten en daanra zoeken ze weer een nieuw iemand. Anders het probleem eens met je wergever bespreken, wie weet is er wel een leuke functie vrij waarbij je andere tijden werkt?
Hoi hoi, Herkenbaar. Ik werk nu sinds 5 jaar als gastouder en wil al een tijdje iets anders gaan doen. Eigenlijk sinds de geboorte van mijn zoontje. Ik heb nu de stap genomen om half maart te stoppen. Ik krijg dan nog 16 weken een zwangerschapsuitkering en daarna wil ik weer naar school gaan werken en leren.. Wij zullen er financieel enorm op achteruit gaan, maar gelukkig word ik hier ook niet van. Dus de stap MOET gezet worden. Als je er genoeg van hebt dan is het tijd om te stoppen. Ik zou zeggen onderzoek wat je wilt en kijk of het haalbaar is.
Het liefst wil ik zorgcoordinator worden en dit kan ik ook gezien mijn opleidingen. Alleen is er geen vacature voor. Het kan ook nog even duren voordat deze vrij komt. Ik heb vrijdag functioneringsgesprek en ik ga het dan wel aangeven. Mijn leidinggevende staat hier altijd wel voor open heb ik gemerkt. Groetjes, Sabrina
Ik zou ook goed bekijken wat je wilt en dan de stap 'gewoon' zetten. Ik heb ook 9 jaar als bedrijfsleidster in een verpakkingsbedrijf gewerkt. Eigenlijk werk waar ik destijds ingerold ben maar ja, intussen huisje gekocht e.d. dus altijd blijven hangen. 1,5 jaar geleden heb ik besloten een secretaresse opleiding te gaan doen (als je een goede opleider zoekt weet ik dus nog wel iets) Ik ben daar bijna mee klaar. De 19e mijn laatste examen en ik heb inmiddels ook voor een paar uurtjes werk als secretaresse. Werk vinden is moeilijk maar dat geldt voor bijna alle sectoren. Ik ben erg blij dat ik die stap gezet heb toen!