stoofperen

Discussie in 'Voeding' gestart door Diesel82, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,Even een vraagje, morgen wil ik stoofpeertjes gaan maken. Nu doe ik dit altijd met wijn om een mooie rode kleur te krijgen. Na al dat stoven is de alcohol wel vervlogen maar zouden jullie dat jullie kindje geven?Ook doe ik er een kaneelstokje in, mogen ze dat al hebben? Ons dochtertje is bijna 1 jaar!!!Bedankt!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik zou het wel doen zo. Denk niet dat dat kwaad kan.

Wil je toch een ander alternatief voor de wijn, dan zou ik eens druivensap proberen.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ik zou dat niet doen. je kan ook perenrood kopen. en anders een paar apart koken voor je kleintje. zo gebeurd toch?

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik zou een pannetje apart koken, kleine moeite

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze zoon vindt stoofpeertjes heeeeeerlijk! Krijgt ze uiteraard niet elke week, maar zo af en toe als oma ze maakt. Wel pas mee begonnen na 1 jaar, maar hij is er niet van gaan waggelen ofzo :p. De alcohol is er idd al ruim uit vervlogen!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stoofperen worden trouwens ook rood zonder toevoeging van perenrood of wijn of bessensap! Als je ze lang genoeg kookt, worden ze prachtig rood. Maar ik zou ze gerust maken met wijn, de alcohol is eruit, zolang de smaak maar niet overheerst. Of inderdaad met bessensap ofzo. Ik maak ze zelf alleen met kaneel en suiker en dan smaken ze ook heerlijk!

7. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    ik doe voor mn dochtertje ook stoofpeertjes maken, maar doe er ipv wijn, wat rode/roze limonadesiroop bij, krijgen toch nog een mooie kleur!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij maken ze altijd met port en Sil vindt ze heeeeeeerlijk! :D
    Maar goed, de pan staat altijd minimaal 3 uur op, dus voor de alcohol hoeven we het niet te laten. Zolang je ze niet dagelijks eet, zou ik niet weten waarom niet, hoor.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is niet waar dat alle alcohol vervliegt! Bij een uur koken (peertjes dus) blijft 25% achter in het bereide product.
    Voor de kleur kan je er ook bessensap overheen gooien.

Ik heb altijd mooie rode peertjes; opzetten in een bodempje water en 1,25 uur laten stoven.

Deel Deze Pagina