kma en fruitpap

Discussion in 'Voeding' started by bereke, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hallo allemaal,

Onze tweeling heeft een koemelkallergie. We zouden vanaf volgende week gaan starten met fruitpap (krijgen al groentepap). Maar welke koeken kan ik gebruiken? Ik vind het zo moeilijk, al die ingrediëntenlijstjes op de dozen.

Iemand tips? Eventueel een site waar ik info kan vinden?

Bedankt alvast!

2. Que

Que Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier ook KMA ik gebruik Liga voor 4 maanden daar zitten geen koemelkproducten in. Vanaf 6 maanden zit het er wel in.

Al zou ik als ik jouw was eerst alleen fruit doen en nog niet met liga er door.

Groetjes Que

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou ook nog even wachten met koek door het fruit. Het is van zichzelf wel zoet genoeg. Je kunt het evt een beetje binden met rijstebloem als je dat zou willen..

En inderdaad die 1e liga is KMA-veilig.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik zou het zonder koek doen. Liga stap 1 is inderaad koemelkvrij, maar bevat wel soja. En bij kma wordt soja het 1e jaar afgeraden, omdat de kans groot is dat ze er dan ook op reageren. Was bij mijn zoontje het geval. Die kon dar pas vanaf zijn 1e jaar tegen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb er nooit koek door gedaan hoor! Zit allemaal alleen maar suiker in: helemaal niet nodig!
    Gewoon lekker een banaantje prakken met een vork, een appeltje fijn raspen, enz enz. Die smaak is zoet genoeg en dat vinden ze hardstikke lekker hoor!

Mocht je toch perse iets erdoor willen hebben, dan zijn Liga Eerste EN Liga Tweede stap koemelkvrij. Enkel de Derde Stap bevat wel melk, (en ik ken onderhand de lijstjes uit mijn hoofd zo'n beetje, want hier ook een kindje met KMA).

6. bereke

bereke Niet meer actief

Ben van België en denk niet dat wij Liga hebben. Volgende keer eens kijken in de winkel. Of toch maar de grens oversteken aangezien de pampers ook goedkoper zouden zijn in NL.

Ik wil er wel iets in doen om het wat dikker te maken omdat ze ook reflux hebben.

Toch al bedankt voor de tips.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zou ik vooral niet pureren, maar prakken: dan blijf het meeste fruit dik genoeg hoor! :)
    Zodra je het in de blender gooit, wordt het wel vloeibaar, maar als je met een vork werkt of met een rasp, dan blijft het wat vastig en heb je er geen koek bij nodig :)

Mocht je niks kunnen vinden: als het hier erg vloeibaar was, heb ik er wel eens rijstebloem in gedaan....

8. sprankje

sprankje Actief lid

Jul 9, 2009
    135
    0
    0
    Ik doe ook vaak een schep bambix fijne granen door de peer, als die te dun geworden is.

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    verplaatst naar 'voeding'

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Met allergieen zou ik met fruit nog wel even wachten tot 6 maanden. Hier reageert ze bijv. ook op peer.
    Anders idd iets van rijstebloem ofzo erdoor als je dingen gepureerd wilt geven.

11. bereke

bereke Niet meer actief

Red88, is op aanraden van KA dat we starten met fruitpap.

12. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    En? Ben je al begonnen? Heb een goede "koek" kunnen vinden?

Wat nog een tip kan zijn is om het fruit de eerste maanden ook voor te koken, dan reageren ze er minder allergisch op. Geeft overigens nog geen garantie, want mijn zoon met KMA reageerde ook op appel.
    Dit is op zich wel een prettige site als je nog meer wilt weten (bijvoorbeeld welke fruitsoorten het minst allergeen zijn):
    Bijvoeding
    Ik ben nu met m'n dochter (heeft ook KMA) deze week begonnen met de bijvoeding en ik moet zeggen dat ik hier weer veel info vandaan haal.

Succes!

liefs,
    pooh

13. bereke

bereke Niet meer actief

Pooh, bedankt voor de tip!

Nee nog niet begonnen. Op aanraden van kind en gezin stellen we het nog 1 à 2 weken uit. Ik denk dat ik rijstvlokken ga gebruiken om er onder te doen.

Dokter heeft gezegd dat ik gewoon mocht beginnen met appel enzovoorts. We zullen zien wat het geeft!

Bedankt voor alle reacties!

Share This Page