Kitten bij 2 volwassen poezen

Discussie in 'De lounge' gestart door clarajilla, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wij hebben sinds gister weer een lief klein schattig katertje.

Nu hebben wij al 2 poezen ( zusjes) van 2 jaar. En hebben ze eerst aan elkaar laten zien en snuffelen via de reismand.
    Daarna de kitten los gelaten. En de eerste nacht maar even in aparte kamer gehad zodat de andere 2 konden wennen en rust konden hebben!
    Beide poezen hebben wel al x geblazen naar hem. 1 poes is bang van hem en die laten we ook bewust haar eigen gang gaan, en de andere poes is nieuwschierig en komt wel op hem af.

Het vervelende is alleen dat we dit weekend 2 dagen weg zijn, ik weet het is niet slim, maar is een beetje ongelukkig gepland. En er komt wel iemand 1x langs.

Maar hoe kunnen we ze het beste aan elkaar laten wennen?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Jeetje. Dat is idd niet handig... Kun je niet vragen of iemand in jouw huis komt slapen? Wij hebben sinds juni een kitten (nu puber) en ik laat hem echt nog geen nacht alleen. Als wij nu een weekendje weg gaan dan komen er vrienden van ons oppassen in ons huis.
    Voor hetzelfde geld wordt dat vechten en zit je met een getraumatiseerd katertje na het weekend. :(

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Wat leuk, een kitten erbij!

Eerlijk gezegd hebben wij eigenlijk nooit heel moeilijk gedaan als we er een kat bij namen. Gewoon bij de rest gezet en ze zoeken het maar uit :D En dat is eigenlijk altijd vanzelf wel goed gekomen. In het begin wel geblaas en soms gegrom, maar ze zullen toch echt zelf de rangorde moeten bepalen.

Inderdaad onhandig dat jullie een weekend weg zijn, maar dat is nu niet anders. :)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou idd proberen iemand te laten blijven slapen. Mocht het niet lukken dan zou ik ze het weekend nog in aparte kamertjes zetten en dan na het weekend verder gaan met het laten wennen aan elkaar. Met dat laatste zou ik me er niet te veel mee bemoeien overigens, katten moeten en kunnen dat onderling vaak zelf oplossen.

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja komt heel ongelukkig uit en deze hele maand hebben we ineens onverwachte dingen in de familie in het weekend maar dan zijn we niet langer dan 24 uur weg! Alleen dit weekend zeker wel 48 uur. Nu komt er wel iemand 1 x langs een uurtje maar die kan niet blijven slapen want ze is zelf vaak van 9 tot 9 weg, ze heeft namelijk haar 2 banen, 2 paarden en nog een hond. Verder hebben we niet echt iemand in de buurt die zou kunnen of willen blijven slapen.

Ik denk dat de beste optie is dan het weekend in die andere kamer laten. Wil ze wel proberen vandaag af en toe wat alleen te laten om te zien hoe dat gaat! Scheelt dat de kitten klein is en overal in op of onder kant verstoppen waar onze katten van 5 kilo niet kunnen komen!

6. Valora

Valora Lid

18 sep 2015
    65
    0
    0
    NULL
    West-Vlaanderen
    Toen wij ons nieuwe kitten net hadden, moesten we ook onverwacht een weekend weg. De oudere kat en kitten konden ook nog niet echt met elkaar overweg, toen wij terug thuis kwamen lagen ze samen te slapen in de zetel. Sindsdien zijn ze onafscheidelijk.

Een beetje tijd alleen kan hun ook goed doen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de kat zelf.

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik vind het zo lastig! Aan de ene kant denk ik laten ze alleen en dan kunnen ze geen bescherming bij ons vinden en elkaar leren kennen
    Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze gaan vechten en dat wint dat kleintje nooit natuurlijk!

De kitten vraagt veel aandacht en is heel nieuwschierig en op zich ook niet bang.
    1poes is vooral op haar zelf en kan knuffelig zijn wanneer ze dat wilt naar snel bang voor alles. En de andere poes is heel speels en nieuwschierig, en haar beste vriendje is de cavia die we hebben, en ze is ook gek op de hamster.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Heb nog een wat gegoogled en toch besloten om ze bij elkaar in huis te laten, lees overal dat ze na een week aan elkaar gewent waren en alles weer goed was!
    Dus ik ga er vanuit dat dat hier ook zo is!

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Gewoon laten gaan..

Wij hebben ook een kitten bij 2 volwassen katten gezet (broer en zus)

De eerste dagen was het alleen maar grommen, blazen en onaardigheid.. maar ze zullen hem echt niet aanvallen, het is een kitten..

Langzaam zullen ze aan elkaar moeten wennen. Bij ons heeft het wel een week of 2/3 geduurd voordat ze elkaar accepteerde.. Nu liggen ze met zn alle lekker op de bank

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn ervaring is hoe minder wij ons er mee bemoeien hoe sneller ze met elkaar over weg kunnen.

Een kitten is misschien wat betreft kracht hun niet de baas maar heel vaak heb ik gezien dat oudere katten na dat ze kennis hebben gemaakt in eens een moeder worden voor dat kitten.

Z.n kleintje heeft hele scherpe nageltjes en tandjes ze kunnen best wel van zich af bijten en het voordeel van een kitten is die kunnen nog onder een bank weg kruipen een volwassen kat past daar niet meer onder. Zorg dus idd voor voldoende vlucht mogelijk heden.

En je zult ook vaak zien dat z.n kleintje onderdanig gaat liggen van ik geef mij over. En is het leed vaak ook al voor bij de ouder katten zullen zeker blazen en grommen maar heb eigenlijk nog nooit mee gemaakt dat ze direct in de aanval gaan. Een bange volwassen kat duikt het liefst meteen weg.

En binnen kort heb je ook kans dat je oudere katten in eens weer jong lijken hollen rennen. Verplichte wasbeurten en vaak heel vaak zie je z.n kleintje in eens bij een volwassen kat liggen samen slapend.

Heb pas weer een kat en heb het zo ontzettend gemist een huisdier.

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Gelukkig lees ik overal goede berichten! Onze ene kat is nog steeds heel speels is ook een allemans vriend dus dat komt zeker wel goed met die kleine!
    Moet straks ook even anderhalf uur weg dus dan zijn ze even alleen, kunnen ze vast even wennen

Door alle positieve verhalen heb ik er wel het vertrouwen in dat het goed komt ( had ik al wel maar nu helemaal)

Deel Deze Pagina