Autodilemma

Discussion in 'De lounge' started by Piep2016, Sep 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    #1 Piep2016, Sep 28, 2016
    Last edited: Sep 28, 2016
    Helaas en mijn lieftallige autootje gesneuveld. Hij heeft een mechanisch probleem die onze monteur maar niet volledig eruit krijgt. Op dit moment staat ie weer stil. Nou wil een vriend van ons hem voor een toch wel redelijke prijs kopen. Hij is een hobby monteur en is ervan overtuigd dat ie hem weer aan het rijden krijgt. Vind het prima als ik maar geen gezeur over krijg als het hem niet lukt. Maar nu...op zoek naar een leuke auto. Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen een aantal modellen en ben benieuwd wat gebruikers van hun auto zeggen. Mijn vraag aan jullie willen jullie de volgende vragen beantwoorden als je het type hebt:

- rijd hij zuinig
    - wat zijn de maandelijkse kosten (belasting/verzekering/benzine)
    - voor en nadelen

De auto zal voornamelijk voor woon/werk verkeer zijn aangezien het de tweede auto is. Waar mijn keuzes tussen gaan:

Citroën c1
    Peugeot 107
    Suzuki alto
    En sinds deze week de chevrolet spark

Ben benieuwd wat de gebruikerservaringen zijn! Mocht je zelf een andere auto hebben waarvan je vind dat ie ook tussen mijn keuze moet komen mag je het ook laten weten ;) enigste eis is dat ie goedkoop is in onderhoud en boven 2007

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    de c1 en 107 zijn het zelfde evenals de aygo van Toyota.
    ik rijd zelf een aygo als 2e auto voor erbij en dat is prima. Al is de kofferbak wel erg klein, er past geen boodschappen krat in. wel grote big shoppers. verder een prima auto voor rondom huis

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    ik lees mee, ben ook op zoek naar vergelijkbare auto's, ook als tweede auto'tje voor naar mijn werk. en om op mijn vrije dag de kinderen in te kunnen vervoeren. Dus ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van andere!!!

4. Jana09

Jana09 Actief lid

Aug 5, 2009
    174
    3
    18
    Ik heb zelf een c1 heel erg zuinig rijd ongeveer 600 km met 1 tank van 30 liter en ik rijd echt rond de kerk. De 107 is dezelfde auto enkel een ander merk plaatje allebei hebben ze een motor van Toyota omdat citroen en Peugeot zon kleine motor niet hebben. Het is idd geen grote koffer ik zet mijn boodschappenkrat gewoon op de voorzetel. Echt een ideaal autootje als tweede auto. Ik heb hem nu zes jaar en nog nooit iets aangeweest buiten een kapotte accu

5. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ik ben niet zo technisch aangelegd, maar ik had een Suzuki Alto en die is me altijd heel prima bevallen. Reed ook enorm zuinig.
    Mijn ouders hebben een Aygo, die rijdt ook heel fijn en is ook zuinig. Maar zou je niet uit mijn hoofd kunnen vertellen welke zuiniger is. Wel welke ik fijner vond rijden en dat was uiteraard mijn Altootje :D
    Qua ruimte maakt het niet veel/geen verschil.
    Ik heb hem uiteindelijk 2 jaar gehad, ik had dan wel een hele nieuwe.. Maar nooit gezeur mee gehad ofzo. Ik mis hem nog steeds!

Wat ik niet handig vond, maar wat je in de andere genoemde autootjes ook hebt: de beperkte ruimte. Als ik de Maxi Cosi achterin wilde zetten, moest de passagiersstoel helemaal naar voren. De kinderwagen erin heb ik niet eens geprobeerd, daar wilde ik me niet aan wagen. Al zou dat misschien best moeten kunnen als je er echt moeite voor doet.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,334
    113
    Amsterdam
    Hier een Renault twingo, niet de laatste maar die ervoor. Handige daarvan is dat je de achterstoelen kan verschuiven. Ik kan onze Bugaboo Buffalo erin meenemen;). Rijd zuinig en door het verschuiven van de stoelen kan je er dus of bagage meenemen of lange volwassen mensen, kinderen kunnen altijd! En ik vind het net wat meer auto dan c1/aygo, die hebben we ook nog gehad.

7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

Jul 3, 2014
    2,076
    1,571
    113
    Mijn eigen ervaring is dat de Citroen C1 een stuk zuiniger is dan de Suzuki Alto. Met de C1 reed ik gemakkelijk 600 km op een tank maar bij de Alto absoluut niet.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik vind de kia picanto best een leuk wagentje. Wij hebben nu helemaal geen auto, en dat bevalt best. Als we weer een auto kopen is het of een picanto, of een vw up.

Share This Page