Wat Tupp zegt, scheutje balsamico-azijn voor de smaak. Smaakt goed! Als alternatief voor bier kun je bijv ook scheutje azijn doen en aanvullen met appelsap. Smaakt het lekker zoet, net als met bruin bier .
Bedankt voor alle tips al..ga gewoon eens uitproberen wat wij het lekkerst vinden. Balsamicoazijn en appelsap heb ik sowieso altijd staan, dus dat is ook wel het proberen waard.
Ik doe er ook nooit wijn of azijn bij. Heb toevallig v.d. week nog stoof gemaakt. Zo maak ik hem : ong. 600 gr. runderlappen zoveel sjalotjes als je lekker vindt (vind ik net wat lekkerder dan gewone ui) Semoor Djawa kruidenmix (zo'n plastic verpakking ik koop die altijd bij de agrimarkt, is verder nergens te vinden hier) laurierblaadjes ong. 4 stuks ligt aan de grootte runderlappen in blokjes snijden sjalotjes schoonmaken en vierendelen Vlees aanbraden in boter dan de sjalotjes erbij doen, eventjes meebakken dan de kruidemix erbij en een kopje water de laurierblaadjes er in en dan lekker laten sudderen ong. 2,5 - 3 uur regelmatig controleren of het niet aan het indrogen is, zo ja dan water er bij. hier ook altijd lekker zacht vlees, en ik maak dit ook als mijn man zin in friet met stoof heeft.
Ik gebruik een zoete rode port van een goede kwaliteit. Dezelfde port gebruik ik ook voor de stoofpeertjes en voor een portsaus rond de kerst. Je hebt er niet veel van nodig en ik doe met 1 fles de hele winter als mijn schat hem niet tussendoor leegdrinkt. Ik vind het belangrijk dat de smaak goed is en betaal dan liever iets meer. Ik ben per fles zo´n 20 euro kwijt. Daarvan heb meerdere keren stoofperen en stoofvlees kunnen maken.
Gewoon runderbouillon volgens mij. Er gaan ook stoofvleeskruiden en laurierbladeren in voor extra smaak. Mijn moeder doet er ook altijd champignons,paprika en ui in...zooooo lekker!!