Stoofvlees

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Nou, het staat op hoor, ik heb een beetje wat gemixed en matched uit de verschillende bereidingswijzen die ik voorbij heb zien komen :). Bedankt voor de tips. Moet het trouwens met de deksel er op, er af, of schuin?

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Hihi is ook zo lekker! Jammer genoeg niet buiten Limburg te krijgen.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Deksel erop, het moet stoven. Je kunt het ook in de oven zetten op een lage stand (zo ongevee 120 graden) dan bakt het niet aan. Het deksel er pas op het einde af halen als je de saus naar de juiste dikte wilt brengen.

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
  5. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Vergeet niet wat ontbijtkoek te verkruimelen! Dit bindt en geeft een lekker smaak. Ik gebruik verder alleen kruidnagel en laurier (en peper en zout) als kruiden. En lang laten stoven. Ik vind het het lekkerst als het uit elkaar valt. Als je geen zin hebt om de kruidnagelen eruit te vissen, is het handig om ze in een ui te steken, die kun je dan in een keer weggooien. :)

Snelle variant met hamlapjes: Hamlapjes aanbraden, daarna water toevoegen (dat het vlees net onder staat), sambal, kikoman en bruine suiker toevoegen en laten stoven. Klinkt misschien vreemd, maar is echt heel lekker. :) (uurtje stoven is voldoende)

(ik voel me nu wel een echte moeke, nu ik recepten uitwissel, hihi, hebben anderen hier ook last van?? :D)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb ook een paar dagen geleden stoofvlees gemaakt van rundvlees.

Vlees eerst op kamertemperatuur laten komen, inwrijven met zout en en peper.

Uitje aanbakken, vlees erbij en even dicht laten schroeien, warm water erbij (niet koud anders krijg je taai vlees!) zakje jus erdoorheen, scheutje ketjap en scheut azijn erbij, eventueel bouillonblokje, 3 kruidnagels en laurierblaadjes erin en zo laten sudderen. Ik maak het vaak in de avond en laat het dan de hele nacht sudderen op laag vuur.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hallo! Last net dat het eten al op staat maar wilde deze toch even toevoegen omdat ik deze toch echt het lekkerst vindt. Ik heb heel veel verschillende recepten geprobeerd (met wijn, bier of zonder) en deze is bij ons toch echt favoriet. Hij staat voor morgen ook op het menu. Vlaams stoofvlees van Rudolph.

Vlaams stoofvlees met frieten - recept | 24Kitchen

Ik had laatst het laatst in kleine pannetjes geserveerd met extra bladerdeeg dekseltje op. (Eerst vlees garen en afkoelen, dan pannetjes vullen, afdekken met bladerdeeg, eventueel decoreren en dan de oven in) lekker vers gesneden frietjes erbij.

Bijgevoegde bestanden:

• photo.jpg
      photo.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      18

Deel Deze Pagina