In september 2012 is mijn baarmoeder verwijderd. Een paar maand daarna kreeg ik wat andere ongemakken. Ongewild urineverlies bij inspanning en op den duur moeite met plassen. Het moeite met plassen was ,dat ik iedere keer seintjes kreeg om te plassen ,maar max 150 cc plaste en dan viel de druk compleet weg. met het gevolg dat ik meerdere malen per dag beetjes plaste. In de loop van de tijd werd het steeds meer en meer. Sinds een week of 3 begon er ook buikpijn echt de overhand te nemen. Bij de huisarts geweest en na het plassen bleek er nog veel urine in de blaas te zitten ,toen ze katheteriseerde. Ook constateerde ze een verzakking van de blaas. Ik ben doorverwezen voor een spoed echo. Op de echo bleek ook dat ik na het plassen nog ruim 300 cc in mijn blaas had zitten, die ik niet zelfstandig meer kon uitplassen. Nu heb ik een doorverwijzing voor de uroloog ,maar de huisarts zegt al gezien dit moet de blaas zeker opnieuw "opgehangen"worden. En toen kwam het.... Tot ik bij de uroloog terecht kan. ( wachttijd poli is 4 wkn) Krijg ik thuiszorg ,omdat ik 4x per dag mijzelf moet katheteriseren. En die hakte er wel even in. Tuurlijk er is gelukkig niks engs gevonden en gelukkig kan dit allemaal ,maar tegelijk dacht ik ook jemig. ik ben 32 en dan voel je je ineens gewoon heel anders. 4x per dag katheteriseren vind ik ook echt veel ,maar moet ivm infectiekans. Nou ja wou het even kwijt
Ook al is het niks ernstigs, ik snap heel goed dat je je daar rot onder voelt. Dat wil je toch ook niet? Heftig hoor, wens je heel veel sterkte toe. Mijn vader heeft het andersom gehad, door een operatie is hij een tijdje incontinent geweest en moest luiers gaan dragen. Ook mee naar zijn werk enzo. Die voelde zich daar ook verschrikkelijk bij en geneerde zich. Nogmaals sterkte!
Wat ontzettend vervelend voor je. Hopelijk ben je snel aan de beurt en kunnen ze het snel weer verhelpen. Sterkte.
Gelukkig niets 'ergs' in de zin van ongeneselijk maar ik snap je echt heel goed dat je je zo voelt! Wat moet dat moet, maar 4x per dag 1 malig catheretiseren is ook niet mis. Hopelijk ben je snel van alle ongemakken af! (En ik hoop dat een blaasontsteking je bespaard blijft, want ook het catheteriseren is een extra risico op infecties..) Beterschap!
Thnx voor jullie reacties @wendy339, ja dat heb ik idd begrepen, dat dat het risico ook verhoogd @romy, ja dat snap ik idd ,dat zijn ook vreselijke dingen zeg
Jeetje zeg. Wat zul je balen!!! misschien om de drempel iets lager te maken: ik ben wijkverpleegkundige en voor ons is het heel normaal! We doen het heel vaak en.leren het vaak mensen aan!! succes.
Vervelend meid! Maar hou jezelf voor dat deze mensen elke dag mensen helpen met dit soort gelijke problemen en soms nog wel erger. Dat het een tijdelijke oplossing is.
Hee! Misschien helpt het, de meeste mensen leren het gemakkelijk zelf te doen, soms zelfs al na 2 of 3 pogingen. Met een beetje mazzel kun je het na enige dagen dus helemaal zelfstandig - dan ben je iig van de thuiszorg af!
Vervelend idd. Dan is mijn vraag denk ook de juiste bij jou. De klachten die jij noemt heb ik ook al een tijdje. Wel heb ik mijn baarmoeder nog. Vooral met hoesten gaat het mis. En als mijn blaas te vol is s morgens. Gaat het ook al mis. Lijkt wel of dat spiertje van uit monding van mijn blaas niet goed werkt. Ik heb dan wel suiker. Maar zo te lezen is het toch maar eens verstandig om dit te laten onderzoeken. vorige keer vertelde de ha wel van misschien moet je bekkenbodemtherapie krijgen( Ik) omdat ik ook ontlasting verlies ( soms of de wc niet op tijd haal). Nu wil ik je niet overstemmen met mij verhaal. Maar wil je een hart onder de riem steken wat snap wat je bedoeld met schamen. ( eigenlijk niet nodig maar toch). Sterkte.
Ik snap je helemaal. Ik zou er ook enorm van balen. Hopelijk verloopt het voorspoedig en ben je snel van alle ellende af.
Pnirmal: ik zou idd snel op zoek gaan naar een bekkenbodemfysio. Ik denk dat jij daar veel baat bij kunt hebben als ik het zo lees.
Kan mij jou gevoel heel goed voorstellen! Ik ben vorige week maandag geopereerd en ben nu afhankelijk van anderen. Ik ben 30 en vind het een hele aparte gewaarwording. Maar des te meer genieten we straks weer! Succes meis! Knap dat je het zo luchtig bekijkt!