Weggeefhoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Op Facebook heb je allerlei groepen, waar je items kan weggeven.
    Zo las ik via een blog dat er FB pagina's staan Met zonder honger naar bed. En dan de regio.
    Vandaag 2 gezinnen blij gemaakt met een voedselpakket. Tja, soms koop je wat, wat je zelf wat minder vind smaken. En zo ruim ik steeds de kasten op. Toch wel bijzonder, die man moet 30 min fietsen om het op te halen. Dus doe ik wat extra's in de tas.

Wie geeft er ook spullen, eten of kleding weg.

Jackie87, Victoria30 en einad vinden dit leuk.
  2. Wat lief van je!

Bij ons in de buurt zijn er ook gezinnen die niet veel geld overhouden en heel blij zijn met alles.

Ik heb altijd van mijn moeder geleerd dat ik mensen mag helpen maar dan wel met spullen en producten. Niet met geld, zelf ook een keer ervaren.. iemand had geen geld voor boodschappen meer. Gezegd dat ik nog wel wat had maar diegene had liever een tientje.. nou dan niet hoor.. dan heb je het ook niet nodig.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het geeft je ook zo goed gevoel.

Je hoort soms ook de verhalen erachter.
    Dan beseft je wel dat je hetzelfde best wel goed hebt.

4. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik geef ook bijna alles weg. Kleding, boeken, speelgoed, eten, enz. Vaak merk ik aan een reactie of iemand er echt blij mee is. Helaas ook mensen die er eigenlijk geen moeite voor willen doen. Dan ben ik er snel klaar mee en bedenk ik me dat ze het blijkbaar niet echt nodig hebben. Het valt me wel op dat tegenwoordig alleen bij bepaalde producten veel reacties zijn. Ik zag laatst een meegroeistoel. Had een likje verf nodig, maar verder in orde en daar reageerde niemand op terwijl er voor mijn gevoel een jaar geleden 10 reacties op zouden zijn geweest.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Met eten zijn de mensen echt dankbaar.
    Zij hebben het echt ook nodig.
    Niet iedereen komt in aanmerking voor de voedselbank, terwijl ze het wel nodig hebben.

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij geven veel weg en krijgen veel. Dat is financieel fijn maar vooral met het oog op duurzaamheid vind ik het een prettig idee

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Hier ook geven ook een hoop weg, kleding gaat ook altijd weer door, en krijgen zelfs van mensen om ons heen om het weer uit te zoeken voor mensen die het kunnen gebruiken.

Hier heb je ook een weggeefwinkel heb ik ook eens een hele hoop naar gebracht.

Fijn om mensen te kunnen helpen!

8. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wij hebben een hele kookfacebookpagina in mijn dorp.
    Hier koken de oprichters zo'n 150 maaltijden per week!
    Ze worden bijna altijd opgehaald!
    Vaak zet ik daar ook wat op. Vooral als er goede aanbiedingen in de supermarkt zijn etc.
    Ik doe dan wel maaltijden of groente/fruit/vlees.

Ik ben zeer terughoudend met alcohol. Ik ken toevallig een paar mensen in die groep en ik weet dat diegene een probleem met alcohol hebben. Liever ben ik dan niet degene van wie ze dat gratis kunnen krijgen.
    Verder doneer ik ook regelmatig wat geld of boodschappen aan de dames die zo veel koken in de week.
    Het geeft mij zo'n fijn gevoel! Als ik die paar euro toch kan missen dan maak ik daar net lief mensen blij mee.

Wij hebben ook een weggeefhoek voor spullen. Hier word ook veel op aangeboden maar ook veel op gevraagd. Iedereen laat elkaar ook in zijn waarde. Dat is erg fijn.
    Soms zit er wel een rotte appel tussen die de spullen gratis ophaald en dan op een andere pagina probeerde te verkopen. Gelukkig hebben beheerders dit dan vrij snel door.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik was ook lid van een weggeefhoek voor mensen die het minder hebben. Helaas bied ik daar niks meer aan. Ik had zo vaak dat mensen niet kwamen of een uur te laat, of dan hadden ze ineens geen vervoer en moest het even brengen...ik was er wel klaar mee.

Nu breng ik kleding, schoenen ed naar een heel leuk 2de hands kinderwinkeltje. Wij hebben vooral Sissy boy en Zara kleding en dat is ze zo kwijt.
    Ik koop daar regelmatig ook zelf weer wat.

Laatst hebben we onze bank weggegeven aan een student via een gewone verkoopgroep.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik heb ( hopelijk) ook heel wat mensen blij gemaakt. Zo ben ik ook veel grote spullen kwijtgeraakt die ik met moeite anders moest weggooien. Er was altijd wel iemand die het wilde hebben. Ook welrotte appels er tussen of iemand die alles wil hebben.

Enige wat ik soms een nadeel vind is dat mensen niet loten maar zelf iemand kiezen. Dan vraag ik mij altijd af waar je dat op baseert? Uiterlijk op fb pagina , hoe zielig het verhaal is. Loten is eerlijker en ook voor de mensen die niet elke minuut op fb zitten.

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik geef ook veel weg, soms vraag ik ook dingen of doe ik mee met een doorgeef tas zoals met boekend bijvoorbeeld. De weggeefhoeken waar ik lid van ben, zijn niet perse voor minderbedeelde mensen.

Loten doe ik altijd random, wel kies ik iemand die niet op 2a 3 verschillende hoeken heeft gereageerd. Hier mag trouwens alleen met graag gereageerd worden, en ook prive berichten worden meestal niet geaccepteerd.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik geef (gaf) ook altijd heel veel weg via een weggeefhoek.
    Maar na heel veel ergernis ben ik een stuk terughoudender geworden. Je zou denken dat als iemand gratis spullen kan krijgen (en wat ik weggeef is ook altijd nog echt goed!), dat mensen dan blij zijn, reageren en op komen halen...
    Maar hoe vaak ik niet voor niets thuis heb gezeten en dat er niemand op kwam dagen... Het is me echt tegen gaan staan. Er zullen best goede mensen tussen zitten, maar over het algmeen: blijkbaar hebben we het allemaal nog best wel goed.

13. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik heb ook een hele tijd niets meer op de weggeefhoeken gezet omdat mensen gewoon ondankbaar kunnen zijn en de dingen niet op komen halen of je ook nog een grote mond geven. Tegenwoordig zet ik er wel eens wat op, maar leg het dan klaar, zodat ik niet in huis hoef te wachten.

Wat ik niet snap: soms is er een oproep met 'spoed spoed spoed' en dan worden dingen aangeboden en dan komt er de vraag of er een foto geplaatst kan worden of het item voldoet niet aan verwachtingen. Nu snap ik dat niet alles na je zin is, maar als het zo'n spoed heeft ...

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben dr minder fan van nu. Die mensen zijn zooo brutaal. Het toppunt was dat iemand mn huis door keek en bij een heleboel vroeg of hij dat ook mee mocht nemen. Ongelooflijk..

Maargoed. Il geef wel spullen aan specifieke mensen, die het écht nodig zijn.

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij brengen dit soort dingen bij de lokale kringloop winkel. Vind het wel mooi dat daar mensen aan een baan worden geholpen/ werkervaring opdoen en mensen die het minder breed hebben kunnen daar voor mooi prijsje iets kopen. Voor mijn gevoel beetje 2 vliegen in 1 klap.

Nooit gedoe met mensen die iets niet op komen halen/toch niet zo dankbaar zijn als je zou willen. Dat laatste klinkt misschien gek, maar ik geef toch ook dingen weg om mensen er blij mee te maken en daar krijg ik dan een goed gevoel van. Als er dan zo lauw wordt gereageerd of mensen komen niet eens opdagen, dan is voor mij de lol er ook snel af. Bij de kringloop zijn ze altijd super blij!

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Haha. Wat een brutaliteit!!! Niet te filmen.... :confused:

17. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Oh, dat is zeker brutaal Bubblez!

18. maliro

maliro Niet meer actief

Ik geef veel weg en krijg veel. Soms via een weggeefhoek en soms via andere wegen. Ik vind het fijner om te geven dan om te verkopen.

19. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik zit ook bij zo'n groep op FB en de een is inderdaad dankbaarder dan de ander. Ik krijg ook weleens mensen over de vloer waarvan ik me afvraag of ze het wel echt nodig hebben maar het overgrote deel is erg blij met de hulp die ze krijgen. Er kwam hier laatst nog een moeder met twee kleine kindjes op de fiets een pak havermout, rozijnen, pannenkoekenmix en melk ophalen. Had ze 15 km voor op de fiets gezeten, in de regen...ik vond het zo hartverscheurend dat ik meteen de kast in ben gedoken om haar wat meer te kunnen geven.

Beertje8, tantetil, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Marchella

Marchella Niet meer actief

Mijn man en ik zijn jarenlang donateur geweest op een fb groep voor minder bedeelden. Alles wat wij niet meer gebruikten, om het even wat, gaven we gratis weg. Hele, hele dure spullen, bergen en bergen (kinder)kleding, tassen vol boodschappen, Jumbo cadeaubonnen. Noem het maar op en we hebben het gedoneert. Waren ook de beroerste niet om naar weet ik het waar te rijden om spullen te bezorgen.

Begrijp me niet verkeerd, we deden het graag en niemand die ons ergens toe dwong. Maar naarmate er minder en minder dankbaarheid van de ontvangende partij(en) van af kon, was ik er meer en meer klaar mee. Je hoeft niet de grond onder mijn voeten te kussen, maar een simpel "dankjewel" kan ik persoonlijk erg waarderen..

Dus tegenwoordig verkopen we al onze "overbodige" spullen op andere fb groepen en hebben we nu een leuk vakantiespaarpotje om mee te nemen.

Deel Deze Pagina