Stoom afblazen over verbouwing

Discussion in 'De lounge' started by Fennec, Jul 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik mag hier alles verbouwen van man….na het toilet vorig jaar, was in meteen klaar. Ik vind mijn oude keuken en badkamer ineens prachtig :|:roflmao:

Het scheelt gewoon als je zoveel mogelijk bij 1 bedrijf kan onderbrengen. Maar dat zijn tips naderhand. Ik hoop voor je dat je er snel van kan genieten en deze nachtmerrie naar de achtergrond verschuift!

Fennec likes this.
  2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

Aug 6, 2020
    4,890
    5,127
    113
    Female
    Heel herkenbaar wij doen veel dingen van onze verbouwing zelf en we zijn al jaren met projecten in ons huis bezig.

Wat ons heeft geholpen om via via vrienden / kennissen / buren te informeren en kennis op te doen. Zij hebben ons vaak behoed voor fouten of bij problemen geholpen met oplossingen.
    En de tip is al gegeven.. wordt het teveel.. even eruit.. probeer rust te zoeken. Helpt niet met al je problemen, maar wel even om van alles bij te komen.

Door tekorten in personeel in de bouw gaan er zoveel dingen mis ook.
    Je moet alles van tevoren zo goed en concreet mogelijk afspreken. Wat moet er gedaan worden, wat verwacht je, maar ook of ze hun troep opruimen en dat er geen spullen beschadigd worden.

Succes ermee! Gun jullie rust en een fijn gevoel in je nieuwe thuis!

Fennec likes this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Geloof dat je hierna ook wel ff klaar bent met verhuizen. :roflmao: Wat een gedoe.

Gelukkig doen wij hier t meeste zelf,dan kan je alleen jezelf de schuld geven en het in de avond op een flinke borrel gooien (tenzij zwanger). Mja straks andere kozijnen en geheid dat ik daarna de badkamer weer deels opnieuw kan tegelen en t stucwerk naar de maan gaat, ingecalculeerd probleem.

GossipGirlxoxo and Fennec like this.
  4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    En met ons meerdere ... heb een vriendin en die maakt ook wat mee. En dat we nu voor de goedkoopste gaan kunnen we ook niet zeggen! Bizar gewoon.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Ach zo kregen vrienden van ons hun huis opgeleverd.

Staat er een tussenwand van een van de slaapkamers midden voor t raam, best logisch toch?

Vooral best irritant als je een bepaalde tijd je huis uit moet en er al een strakke planning ligt zonder rariteiten. Mja je kan weinig doen als die muur eerst verplaatst moet worden naar zn goede plek.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wow shit! En dan klaag ik omdat we al een jaar niemand kunnen vinden die onze badkamer wil verbouwen, allemaal geen tijd of reageren niet eens. Dat is niks in vergelijking met jullie problemen. Sterkte! Dat het straks als het allemaal af is maar een prachtig paleisje mag zijn waar jullie de komende jaren niets meer aan hoeven doen!

Fennec likes this.
  7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik heb het idee dat het echt slecht afgewerkt wordt maar hoorde dat dit van alle tijden is :(

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Muurtje metselen kon je vroeguh beste een leerling metselaar hebben, dan stond ie recht. :roflmao:

Bij mijn ouders is t helemaal zot, bouw uit jaren 70 en over de lengte van t kozijn van t woonkamerraam heb je een verloop van 11 cm. Altijd al zo geweest, mn moeder woont er nu 38 jaar. Zo fantastisch als je gordijnen op gaat hangen...Sindsdien markeert ze met t naaien gelijk welke links en welke rechts is. :roflmao::cool:

Nic1976 likes this.
  9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Schei uit! Houd op! :roflmao: Ik had dit zelf kunnen schrijven.

Wij zitten ook middenin een verbouwing waarbij alles, maar dan ook alles fout lijkt te gaan. En ik wil niet generaliseren, maar ik begin nu toch echt te denken dat al die gasten van bouwbedrijven het IQ van een aardappel hebben hoor.

Echt. Vreselijk. Je hoort dat wel vaker, maar ik vond dat altijd gemeen en onzin. Maar wow, wat ben ik daar mega van mening in veranderd.

Voorbeeldje... De badkamer wordt verbouwd. Knul boven is veel te hard in het beton aan het boren voor de nieuwe afvoer van de douche. Ondertussen besluit een knul beneden het plafond van de wc er uit te halen (wc zit onder de badkamer), om ergens bij te kunnen. Nul communicatie of logica.

Resultaat? Er dondert een stuk van de betonvloer naar beneden, de wc in. Tegels aan gort. Nu moet daar ook alles vervangen. Was niet de bedoeling.

Of vandaag, toen ze de aansluiting van TV/Internet niet meer konden vinden. Blijkt de door de aannemer ingehuurde stukadoor er gewoon overheen gestuct te hebben. Dus nu ligt m'n vers gestucte muur weer open :mad:

Of die talloze keren dat ik zei bestel dit of dat materiaal op tijd, er zijn tekorten en vertragingen. En dat ze dit niet doen. Tja...toen waren er opeens o.a. geen afwerkprofielen voor de badkamer. Fijn.

En zo zijn er nog wel meer dingen :roflmao:

10. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Oooh de horror! Echt, onvoorstelbaar.

11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

Aug 6, 2020
    4,890
    5,127
    113
    Female
    Wat dacht je van een goot aanleggen in een badkamer om makkelijk schoon te maken, maar die zo aanleggen dat de goot het hoogste punt is..

Of een grote vloerverwarming in een gelijkvloerse woning aanleggen met maar 1 thermostaat. Resultaat de slaapkamer heeft altijd het raam open want die kamer is bloedheet. Goed voor je stookkosten…

Of betonvloer laten storten waarbij ze betonspetters op de voordeur achter laten..

12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Neeeeeee :eek::eek::eek:

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Oh en de enige tegelzetter die we konden vinden rekent per uur. Hij doet het netjes maar is al twee weken ons badkamertje van 5m2 aan het tegelen...

Er is gewoon niemand te krijgen momenteel en dat weten ze donders goed. Je wordt dan zonder pardon keihard genaaid.

Share This Page