Wij willen de badkamer gaan aanpakken. Zit nu een beetje inspiratie op te doen. Hebben jullie echte af of aanraders als het gaat om tegels of interieur? Ik vind bijvoorbeeld van die kleine stenen met reliëf mooi. Maar dat lijkt me vreselijk om schoon te maken haha. Tips zijn welkom
echt niet doen zijn de zwarte tegels mat vooral op de grond vreselijk, ik heb ze in ons oude huis gehad en op gegeven moment krijg je de kalk er niet meer af, dit staat zoo ontzettend lelijk vooral het gedeelte waar je dan douched ziet er zoo ontzettend lelijk uit en hierdoor ook niet fris meer doen ik zeg badkuip erin
Een hangend toilet vind ik een aanrader, veel makkelijker met de vloer dweilen plus het toilet is makkelijker/beter schoon te houden. Een meubel om je toilettafel, ik kan er niks aan doen maar vind zo'n pijp (helaas hebben wij die ook) gewoon niet mooi (bedenk me net dat dat ouderwets is haha) en de opbergruimte is handig. Een afrader vind ik alleen een badkuip in je badkamer, wat hier dus het geval is. Ik ben sowieso meer van het douchen dan in bad gaan, en douchen in een badkuip vind ik niet makkelijk douchen. Een bad is wel heel leuk voor de kinderen, het enige is dat ik het niet zo handig vind om over die kuip heen te hangen om m'n dochter te wassen (ik ben niet zo groot en het is best onhandig en zwaar voor m'n rug). Soms zou ik het best handig vinden als ik gewoon even onder de douche kon gaan staan met haar, hoewel ze het bad echt heel leuk vind lijkt me dat soms toch fijn om te kunnen. Qua interieur is het een kwestie van smaak, als het een kleine ruimte is zou ik b.v niet teveel met donkere tegels werken maar dat vind ik. Dat hoeven jullie natuurlijk niet te vinden Ik heb een keer een goede tip ergens gelezen; bedenk je van tevoren altijd dat je het ook schoon moet houden. En da's best een belangrijk iets, als jij tegels met relief mooi vind maar je ziet op tegen het schoonmaken ervan dan zou ik dat dus niet doen
Hier een eis van mijn man. Genoeg beenruimte bij de wc. Verder mat glas als je een douche deur wilt. Veel makkelijk schoon te houden (of schoon te laten lijken) En denk ook van te voren na wat je er wil. Wij willen bijvoorbeeld perse onze vuile was er kwijt kunnen
Wij hebben een water ontharder laten plaatsen voordat wij onze nieuwe badkamer lieten installeren. Ideaal nooit meer kalk.
Wij hebben witte stenen en hebben bruine haren ... Elk haar op de vloer zie je dus. Wij hebben ook zo'n soort lavabo ... Geen doen om het kastje eronder droog te houden. Is werkelijk voortdurend nat. Ooit vliegt het eruit voor een "deftige" platte lavabo. (We hebben dit huis gekocht, dus we doen het voorlopig met de badkamer die erin zit.) De douchedeur (vouwbaar in 3 stukken) die bijna niet proper te houden is (zeker de stukken op de "scheiding"), vliegt overigens ook.
Het bad staat er overigens nu nog niet, maar komt er wel ooit. Iemand heeft immers ooit een pijp en mogelijkheid tot aansluiting klaargezet, maar nooit afgemaakt. Steekt nu dus gewoon uit de vloer. Ik douche liever, maar mijn man ligt zo nu en dan graag in een bad. Kan hij nu niet. Wij hebben overigens écht een reusachtige badkamer en dat vind ik best handig . Meer dan plaats genoeg, 4 ramen en 1 dakraam.
Wij zijn net klaar met onze badkamer. We hebben gekozen voor grote tegels op de vloer kleine voegen. Hang wc en hang wastafel. We hebben de badkamer geaard. Onze plafond is van speciale platen speciaal voor de badkamer. Tip als je gaat kopen tegels bij outlet sanitair bij voordeel weken of goed onderhandelen. Goedkoop is duurkoop zeker betreft de tegels. wij hebben a merk tegels heel anders dan de gamma merk. Koste wel wat maar mijn hemel wat maakt die n arke lijk schoon ook om het te snijden Enzo.
Do: - grote verwarmde spiegel - dubbele wastafel (of grote enkele met twee kranen) - inloopdouche (geen douchedeur om schoon te houden) - als je voldoende ruimte hebt, een bad - wij hebben op de vloer en op de wand dezelfde grijze grote rechthoekige tegels, staat erg mooi! - voldoende opbergruimte don't: - let er bij een inloopdouche goed op of je een soort opvangbakje voor haren hebt in de afvoergoot, hebben wij niet, zo irritant, ik wist niet dat ze er ook met waren.
Precies! Een van onze betere aankopen, geen kalk meer, wat een tijd en ergernis scheelt dat. Verder ben ik erg blij met ons spanplafond, ziet er strak uit en je hoeft er nooit meer iets aan te doen.
Ooh dat zou ik ook graag willen. Totdat ik de offerte zag. Welke hebben jullie en wat waren ongeveer de kosten?
Aanrader: de afvoer van de wasbak de muur in dus geen lelijke buis meer. Afrader een goedkopere wasbak (b merk) wij hebben er 1 van karwei van 200 euro (wij dachten dat zit goed) maar alleen maar problemen niks past lekker op elkaar.)
* Grote glanzende tegels met smalle voeg * inloopdouche ipv bak; veel handiger met schoonmaken * glasplaat douche met waterafwerende laag * hangend toilet * goed kijken op welke hoogte je de accesoires op hangt bijv. toiletrolhouder, haakje handdoek, etc. * design radiator waar je ook handdoeken op kunt hangen. * let er op dat er voldoende ruimte is tussen bijv. de wastafel en kast of muur ernaast. Zodat je er met je hand tussen kan met schoonmaken.
Wij hebben in dit huis in de badkamer en wc ook mat zwarte tegels op de vloer, we wonen hier nu bijna 2 jaar en krijg het toch echt prima schoon?? Ik dweil het 1 keer in de week en heb echt geen last van kalkplekken of zo
Inloopdouche! Zo ontzettend handig met schoonmaken. Ik spuit alles in met schoonmaakmiddel, zet de douche aan en spoel alles schoon. Ook de wc en wasbak. Wel eerst de losse spullen eruit . Heerlijk, nergens meer haren en stof op onmogelijke plekken.
Mijn belangrijkste tip: kies voor tegels die je met anti-kalk producten mag reinigen (dus geen marmer of heel veel andere natuursteen soorten). Het staat prachtig, tot je na een paar weken alleen nog maar druppels en strepen ziet. Verder: - je hoeft niet per se verschillende vloer- en wandtegels te doen. Je kunt het door laten lopen. - liefst douche los van het bad, als je de ruimte hebt. - let bij het maken van een inloopdouche op dat ze de douchevloer iets af laten lopen richting de douchegoot. - rondshoppen voor spullen loont!