Oplevering nieuwbouwwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door Milaaaaa, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Hai!

Wij hebben ons vorige week ingeschreven voor een nieuwbouw project om een woning te huren.

Vandaag kreeg ik al telefoon dat we er 1 mogen huren met bouwkavelnr er bij.

Huurcontract krijg ik volgende week en de prognose van de oplevering is in december.

Nu ging ik net kijken en zagen we dat ons huisnr zo goed als af is.. bijna het hele rijtje.. maar einde van de straat zit nog niet eens de voordeur er in.

Wachten ze met opleveren totdat de hele straat klaar is of gaat het per huis?

Heb nog nooit eerder een nieuwbouwhuis gehad vandaar mijn vraag..

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik werk bij een woningcorporatie en bij ons worden alle woningen in 1 keer opgeleverd, dus als het hele blok/straatje klaar is.

3. jupke

jupke Niet meer actief

Ik heb een aantal jaar geleden een nieuwbouw woning gehuurd.

Wij kregen inderdaad ook pas de sleutel toen het hele blok klaar was.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier ging het opleveren met 2 a 3 huizen per dag, maar dan praat ik wel over een koopwoning. Ik neem aan dat de woningbouw eerst de huizen moet keuren voordat ze deze daadwerkelijk aan de huurders verhuren?

5. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    De straat telt ongeveer 40 huizen en is via vastgoedmakelaar :)

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Is verschillend, bij de een is het per blok/straat en bij de ander per woning. En dan kan er ook nog eens verschil zitten wanneer de sleuteloverdracht is. Bij ons kreeg een deel van het blok de sleutel op donderdag, een ander deel (waaronder wij) op vrijdag en de rest op maandag (dagen zijn uit mijn hoofd Haha). En zijn toch maar 7 huizen op het rijtje. De koophuizen gaan hier in de wijk steeds per 2 of 4 tegelijk.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hadden een nieuwbouwwoning (koop) en hier leverden ze 2 per dag op.
    Verschilt dus nogal.

8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Wij hadden ooit ook een nieuwbouw huurwoning. En die werd opgeleverd per blok. Wel zodat de weg nog toegankelijk is voor de andere blokken bouwverkeer...

Deel Deze Pagina