Mondhygiëniste

Discussie in 'De lounge' gestart door Faithful, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faithful

Faithful Niet meer actief

Goedemorgen,

Vandaag kwam ik bij de tandarts en geen gaatjes dus helemaal happy. ;)
    Nu wil ze alleen dat ik een jaar lang elke 3 maand naar de mondhygiëniste ga om te kijken of die mijn tandvlees kan 'herstellen'. Door autoimmune ziekte heb ik van tijd tot tijd last van licht ontstoken tandvlees, waar ik zelf geen last van heb, alleen merkt je het als ik met een tandenstoker op bepaalde plekken komt dat het iets bloed en wat ook weer over gaat als het beter gaat met mijn immuunsysteem, maar daar willen zij niet aan.

Nu is mijn vraag wat kan de mondhygiëniste nu echt voor mij betekenen, buiten schoonmaken, tips over poetsen met elektrische tandenborstel, flossen, andere tandpasta e.d. wat ik al doe/heb geprobeerd in de afgelopen jaren. Ze wilde mij er zo aan de balie niets over zeggen en voor mij klinkt het nu vooral als geldklopperij.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of tips over.
    Vast erg bedankt!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik moet ook ieder half jaar naar de mondhygiënist. Niet echt mn hobby....

Geen idee wat het verder voor jou zal toevoegen. Misschien door het nog vaker schoon te maken dat het beter herstelt ofzo

Faithful vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik hoef maar 1x per jaar naar tandarts want m’n tandem zijn sterk en prima, nooit gaatjes. Wel 2x en soms vaker naar Mondhygieniste omdat ik snel tandplak en steen heb en gevoelig tandvlees. Het is dan van belang dat het regelmatig goed wordt gereinigd om bacteriën geen kans te geven. Dus dat vind ik, naast de tips, zeker toegevoegde waarde...

Faithful vindt dit leuk.
  4. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Een mondhygiëniste maakt (diep) onder het tandvlees schoon. Dat is werk waar de tandarts over het algemeen geen tijd voor heeft en waar de mondhygiënste een 4 jarige hbo studie voor heeft gevolgd. In jouw geval met een auto-immuun ziekte is het zeker van toegevoegde waarde. Bacteriën in de mond kunnen voor veel nare symptomen zorgen en een behandeling bij de mindhygiënste kan dit voorkomen of verdere afbraak stoppen. Ikzelf zou zeker gaan!

Mariannetje en Faithful vinden dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou ook gaan, maar misschien kun je voor aankomend jaar even goede aanvullende zorgverzekering nemen? Dan hoeft het je niets te kosten, buiten de premie dan ;)

Faithful en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Faithful

Faithful Niet meer actief

Bedankt voor al jullie reacties!
    Doordat ze niet echt antwoord wilde geven vond ik het wat bijzonder.
    Ik ga zeker kijken wat ik qua verzekering kan doen, bedankt voor jullie tips en ervaringen erg blij mee!

Deel Deze Pagina