Hij is er niet meer...

Discussion in 'De lounge' started by Mykelti, Jun 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Vorige week vrijdag is mijn vader overleden dmv euthanasie. Heb er al eens eerder een topic aan gewijd, maar na 2 hartinfarcten en 2 hersenbloedingen wilde hij het zelf. Door de pijn en de onmogelijkheden om "normaal" te functioneren heeft hij deze keuze gemaakt.

De laatste week ben ik met de kleine man bij mijn ouders gebleven en hebben we nog veel leuke dingen gedaan, zelfs vrijdagochtend nog. Iedereen was bij het gebeuren uiteindelijk aanwezig en dat was erg fijn.

Gisteren de crematieplechtigheid gehad en die was erg mooi. Hebben allemaal iets kunnen zeggen en er waren veel familie en vrienden.

Nu begint het echt verwerken. We zijn allemaal zo ontzettend moe. Niet zo gek als je bedenkt dat mijn vader al ruim 20 jaar ziek was en hij bv in februari al een zelfmoordpoging gedaan had. Volop stress dus.

Gelukkig kunnen we met zijn allen goed praten en het scheelt wel dat mijn vader ernaar uitkeek. Hij was vrijdag ontzettend vrolijk en opgetogen. Dat maakt het voor ons iets makkelijker, maar toch is het gemis wel heel groot.
    Nu gaat het nog wel, maar ben benieuwd wanneer de grote "klap" gaat komen...

Wilde gewoon even van me af praten, maar misschien zijn er mensen die hun ervaringen ook willen delen.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Gecondoleerd Mykelti. In januari is mijn moeder overleden, ze was pas 59.
    Ik heb geen 'klap" gehad. We waren er al zo goed op voorbereid dat we een heel deel van de verwerking vooraf eigenlijk al hadden gedaan en natuurlijk heb ik het regelmatig even zwaar en mis ik haar, maar "de grote klap" waar je altijd over hoort is er bij ons niet geweest. Sterkte in de eerstkomende tijd. *insert knuffelsmiley hier*

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Gecondoleerd. En wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Hier ook een dikke knuffel lieve kel! Je bent een topper

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gecondoleerd meid. Je vader verliezen is hoe dan ook vreselijk :(

Mijn vader is 5 jaar geleden overleden, op 55-jarige leeftijd. Hij was wel ziek maar het ging juist beter en kwam dus toch onverwachts. Een echte klap heb ik niet gehad omdat we er toch wel rekening mee hielden. Het missen blijft maar je went aan het gemis en het wordt ook minder pijnlijk. Wat me wel tegenviel is dat ik buiten mijn directe omgeving (moeder man) heel weinig steun heb gehad, iedereen roept 'ik ga je bellen' of 'we komen snel langs' maar eigenlijk niemand heeft dat waargemaakt. Houd het dicht bij jezelf. Veel sterkte!

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Gecondoleerd! Heel veel sterkte de aankomende tijd!

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Bedankt dames. Ik ben dan inderdaad benieuwd of de klap hier wel of niet komt. Aan de ene kant ben ik wel een beetje bang van niet en dat ik dat dan voel als een soort verraad ofzo...

10. froukje86

froukje86 Actief lid

Jun 30, 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    gecondoleerd en sterkte.

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Gecondoleerd.. Een verlies verwacht of onverwacht is nooit makkelijlk en de klap.. Thja die is er op twee manieren
    De directe klap na t gebeuren straks als de storm gaat liggen, iedereen verder gaat met zijn leven.. (Buren kennissen)
    En de was hij nog maar even hier om deze gebeurtenis mee te maken gemis en verdriet

Sterkt nu morgen en de komende tijd

Mijn vader is alweer 12 jaar geleden overleden op 57 jarige leefdtijd, na 9maanden een oneerlijke strijd tegen die rotziekte

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113

Dat heb ik ook een tijdje gedacht. Totdat ik erover nadacht wat mijn moeder erover zou zeggen. Zij zou blij zijn dat dat ons bespaard bleef. Ze zou helemaal niet willen dat ik me zo ellendig zou voelen. Toen had ik daar vrede mee.
    Je voelt wat je voelt en alles is goed.

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Gecondoleerd meid. Mijn zusje is afgelopen februari overleden dmv euthanasie. Ze was 3 jaar ziek. Heb het idee dat de klap nu pas komt.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Gecondoleerd!!! Lijkt me heel heftig om dit zo mee te maken. Veel liefs en sterkte!

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Veel sterkte met dit grote verlies!

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Vreselijk zeg! Gecondoleerd meid!

Maar wat bijzonder dat je vader zo vrolijk was op de dag van de euthanasie. Hij was er dus echt aan toe... Laat dat een troost voor jullie allemaal zijn, hoe moeilijk ook!

Heel veel sterkte!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Mijn vader was ook zo en hij heeft dit ook zo uitgesproken. Hij was ook lang de makkelijkste niet, zeker niet voor mijn moeder, na de hersenbloedingen. Kon hij niets aan doen, maar wel sneu voor mijn moeder.

We mochten ook maar een kwartier huilen zei hij. Hij was wel zo nuchter...en blij om niet meer benauwd te zijn en pijn te hebben.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik hoop dat de klap niet al te hard aankomt, maar kan het wel begrijpen, zeker met een jong iemand. Sterkte.

19. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Gecondoleerd....

Hier vorig jaar mei mijn moeder juist heel plotseling overleden, 54 jaar hartstilstand, tijdens het oppassen. De pijn komt en gaat in fases. Ik vond de eerste tijd na de crematie moeilijk (toen iedereen het ineens soort van vergat ... en dit jaar de weken rondom haar verjaardag, overlijden, moederdag is hier binnen 2 weken)

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Jazeker, dat was hij! En dat is inderdaad een bijzonder grote troost.

Share This Page