180+6 om de 3 uur?

Discussie in 'Voeding' gestart door Spruitemoeder, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn spruitje krijgt 5 flessen van 180 op een dag.
    Hij is meestal wakker rond 8.00 uur en het schema is dan ongeveer zo:

8.00 - 11.30 - 15.00 - 18.30 - 22.30

Om de 4 uur red ik al niet... Hij drinkt de flessen allemaal leeg.

Nu is de laatste fles het probleem... moet hem hiervoor wakker maken en dat staat hem dus echt niet aan. Eerst kreunen, dan krijsen... Hij valt rond een uur of 21.00 echt in diepe slaap.
    Hij drinkt de fles wel leeg normaal (vanavond niet, maar hij is beetje ziekjes, dus kan daardoor komen)
    Ik vind hem nog te jong om naar 4 flessen te gaan, maar vroeg me wel af of ik ze niet nog korter op elkaar kan geven, om de 3 uur.

8.00 - 11.15 - 14.30 - 17.45 - 21.00
    Dan hoef ik hem niet wakker te maken.

Kan dit kwaad? Is dat niet slecht voor de niertjes of zijn maagje of iets of kan ik het gewoon proberen?

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het te snel. Je kan de laatste fles laten vallen en het schema aanhouden wat je eerst had. Of forte voeding overwegen.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik vind het ook wel erg kort op elkaar. Of het echt schadelijk is durf ik niet te zeggen, misschien even overleggen met het cb?

Wij hanteren ongeveer hetzelfde schema en moeten onze dochter ook altijd wakker maken voor de laatste fles. Vind ze ook niet leuk :D Ik probeer haar altijd een beetje rustig te krijgen met een speentje en zachtjes tegen haar te praten. Ook om ervoor te zorgen dat ze niet té wakker wordt..

4. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    dat zou ik niet doen, is wel snel na elkaar wel kan je 4 flessen van 210/7 geven dat komt dan ongeveer op hetzelfde neer...

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ga voorlopig nog maar even door zoals ik bezig was dan. Over 2 weken afspraak op cb, zal het dan wel even vragen.
    Voor 4 flessen vind ik hem echt nog te klein. 210 lijkt me zoveel voor dat kleine maagje...
    Maar ga het wel overwegen.

Dankjulliewel!

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat weegt hij nu? Ik vind het best veel voeding maar ieder kind is anders. Ik zou dan nog eerder forte geven dan 210, dat is echt veel teveel. Maar dat geef je zelf ook aan.

Kan hij slapend drinken? Dat je hem niet wakker maakt en een kleinere fles geeft? Bijvoorbeeld 120/4. Duurt niet zo lang en dan heeft hij toch wat binnen. Als dat niet genoeg is dan de forte proberen? Een kleinere fles zo laat is ook makkelijker afbouwen dan 180.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Minimaal 3 uur is wel de standaard, liever meer.

Maar zou forte voeding overwegen.

Wat gebeurd er als je de laatste fles weg laat?

En evt om 07:00 eerste fles waardoor je mss om 21:30 laatste fles kunt geven.

Hier ook vrij snel over naar 4 flessen met 3 maanden.

Siem ging ook rond 21:00/21:30 de nacht in en om hem wakker te maken om 23:00 was hel. Dus we hebben om 21:00 een keer 90/3 gegeven en sliep toen de nacht door en in de ochtend begonnen met 210/7(wel in2 delen)

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou overdag gewoon 4 flessen geven en hem zelf laten komen voor de 5de fles. 1 liter voeding binnen 12 uur tijd in zo'n klein lichaampje gieten vind ik echt veel. Net als flessen van 230cc, hij is pas 2 mnd...

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit vind ik een goed idee! Ben alleen een beetje bang dat hij niet komt en dan maar 4 flessen krijgt... maar daar kom ik maar op 1 manier achter natuurlijk ;)

Is er bij Forte niet kans op verstopping? Dat is door de nutriton ook al een probleem af en toe...

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Heb zelf geen ervaring met forte, maar hoor wel van anderen dat et voor harde ontlasting kan zorgen inderdaad.

Nutriton verdikt alleen de voeding, maar heeft voor zover ik weet weinig tot geen voedingswaarde, dus het is niet zo dat hij er dan langer op vooruit kan. Rijstebkoem wel, maar daar is ie nog te jong voor.

Ik zou indd voor 4 flessen gaan en kijken of ie voor een 5de komt. Als ie niet zelf voor een 5e komt kun je eigenlijk ook wel concluderen dat ie het niet nodig heeft.. dat ie daar volgens de boekjes dan nog jong voor is lijkt me niet zo van belang.. ieder kindje is anders en als ie goed groeit waarom dan niet :-D

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Het is al eerder gevraagd, maar hoeveel weegt je zoontje? Volgens mij is voor de hoeveelheid voeding meer het gewicht dan de leeftijd van belang

12. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik vind om de 3 uur ook wel kort op elkaar... Onze meid heeft altijd moeite gehad met haar laatste flesje. Vanaf 2 maanden werd dit ook echt geven om te geven. Ze vond het altijd bloedvervelend dat ze werd wakker gemaakt en begon altijd minder en minder te eten van de laatste fles. Ze viel ook altijd na een paar slokken al zo goed als in slaap. Toch hebben wij deze blijven geven tot ze 4 maanden was omdat wij het ook nog vroeg vonden om maar 4 flessen te geven. Uiteindelijk kon ze vroeger op 4 flessen, want ze doet het nu prima op de 4 flessen. Zou gewoon kijken naar je kleintje. Je kan altijd eens proberen voor 4 flessen 180/6. Blijft hij goed groeien dan is er niets aan de hand en kan je gewoon 4 flessen blijven geven. En anders is er snel terug een flesje bijgevoegd :).

13. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    3 weken geleden op cb 3,9 kilo. Vanmiddag even samen met hem op de weegschaal gestaan en kwam op 5,5 kilo met zijn kleertjes aan. (Dat gaat toch wel ineens heel hard?) Zal wel een beetje afwijken, maar niet heel veel. Ik weeg bij mijn moeder nl hetzelfde als thuis.
    Jullie hebben ook helemaal gelijk. Moet naar hem kijken en niet naar de boekjes. Toch altijd een beetje die onzekerheid...
    Ga het vanaf zondagavond proberen. (Zondag mag/wil ik voor het eerst uitslapen, dus ga manlief dan maar niet meteen opzadelen met een kind dat misschien om 5 uur komt haha)
    Hoe kan ik de dag dan het beste indelen? Hoe laat de laatste fles? Gewoon om 18.30? Of de boel gaan rekken?

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Toevallig zijn we bij mijn dochter ook bezig om van 5 naar 4 flessen te gaan. Gisteren was de eerste dag met een verandering van schema:;) wij hebben overdag wat 'gerekt' bij iedere voeding zodat de 4de fles rond 20:30 kwam ipv 19:00 en dus ook geljk de laatste fles was. Al is rekken niet echt het goede woord, we laten haar geen honger lijden. Als we ook maar enigzins het idee hebben dat ze honger heeft krijgt ze een flesje ongeacht of het 'tijd' is of niet. Gisteren is het bij ons goed gegaan, vndaag gaan we proberen de vierde fles 'gewoon' om 19:00 te geven en haar niet meer wakker te maken voor een 5de fles en kijken of ze dan ook doorslaapt.

Qua gewicht.. lijkt me wel een erg snelle stijging.. Maar het is een andere weegschaal en gewogen op een andere manier (met kleertjes en luier en in jouw armen) dus zou er niet al te veel op vertrouwen..

Succes!!

15. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren de laatste (4de) fles om 20.00 uur gegeven, dus om 21.00 naar bed. Geslapen tot vanmorgen half 7!
    Ontzettend bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina