(krijg de link niet goed hier )zie rtl nieuws (laatste nieuws op hun site) ik snap niet dat ze dit kind niet van die school halen. als die jongen zulke problemen heeft dat hij met 7 jaar tot dit soort gedrag komt, kan ie niet op een gewone basisschool blijven. bovendien vind ik het respectloos naar de slachtoffers toe. sorry, maar ik zit me hier even over op te winden, ik had mijn kind echt van deze school gehaald..
Hier het bericht, gezien de link het niet doet Een 7-jarig jongetje heeft zeker een half jaar lang twee klasgenotes seksueel misbruikt. Het misbruik vond binnen en buiten de school in Zwolle plaats, meldde Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio woensdag. Het misbruik op basisschool De Werkschuit in Zwolle werd in juni ontdekt. De school heeft de ouders van de slachtoffers aangeraden aangifte doen, maar die zagen daar vanaf. Meer dan dat het om seksueel overschrijdend gedrag ging, wil de school niet zeggen.
jezus, innederland is een kind leerplichtig, een aangezien je voor het speciaal onderwijs allerlei procedures door moet zal het zowiezo ff duren voor dat jonkie naar een speciaal onderwijs zou gaan, en liever ook daar ff niet als het kan, want mijn dochter gaat daar binnenkort ook heen (niet in zwolle dan gelukkig) maar moet er niet aan denken date r zulke kinderen bij mijn dochter op school komen te zitten
bovendien vind ik ook dat ze maar moeten uitzoeken hoe een jongetje van 7 aan al die informatie komt over sex, hij verzint dat niet zomaar zelf lijktme, zit vast een staartje aan dit verhaal, vast geleerd van....thuis?? ofzo....
nou precies, heb net rtl nieuws gezien, en dan zie je die leraren daar zitten. geven steeds van die diplomatiek verantwoorde antwoorden ik begrijp niet dat een kind van 7 aan zulke informatie komt. er worden een paar psychologen op los gelaten. en ik kan er echt niet bij dat dat kind op school blijft mijn dochter is negen......, bah...... walchelijk, die kinderen zitten in groep 3... ik kan hier met mijn volle verstand niet bij. kijk dat ze dat kind volgens de wet niet kunnen vervolgen..maar dat al die instellingen het er mee eens zijn dat ie op die school blijft...
er wordt vast ooknader onderzoek gedaan naar de herkomst van dat jongetjes gedrag hoo rmaar dat vertellen ze natuurlijk niet. Ze kunnen moeilijk vertellen op tv van ja we vermoeden een verleden van sexueel misbruik bij dit jongetje, zonder de feiten. Mij lijkt het erg waarschijnlijk iig, zo'n verleden.
De kans is ontzettend groot dat deze jongen zelf sexueel misbruikt of ernstig mishandelt werd/wordt is zeer zeer groot. sterker nog ik durf er bijna om te wedden dat dit het geval is! Als dit al jaren aan de gang is, dan is de kans aanwezig dat deze jongen niet eens weet dat hij iets 'verkeerds' heeft gedaan. Daarnaast is er de mogelijkheid dat hij dit heeft gedaan als schreeuw om hulp...'een kat in het nauw maakt rare sprongen' Moet hij dan 'gestraft' worden door hem bij zijn klasgenootjes weg te halen, moet hij aangewezen worden als de 'slechterik'? Ik denk dat dit jongetje net als die twee klasgenootjes die hij misbruikt heeft, net zo erg slachtoffer is!!! Ik schat in dat hij wel naar een andere school zal gaan, maar pas als bekend is waar zijn gedrag vandaan komt. Zodat ze de overgang naar een andere plek zo kunnen uitleggen aan hem dat hij niet denkt dat hij gestraft wordt. Ik vind het een heeeeeel triest verhaal en leef met ale drie de kindertjes mee! gr. debby
nee dat kan ook niet, de jongen zal ongetwijfeld ook een slachtoffer zijn. maar er werd ook gezegd dat de ouders van die twee meisjes niet de details te horen krijgen (alleen dan van die wc en ernstige vorm van sexueel misbruik) ik word echt erg verdrietig van dit soort zaken, maar ook ongelovelijk boos!
Ja goed dat kind moet toch naar school, maar op zo'n school waar iedereen weet wat hij heeft gedaan heeft het toch ook geen leven. En het kind heeft duidelijk hulp nodig. Ik bedoel dus niet een speciale school voor moeilijk lerende kinderen, meer voor kinderen met gedragsproblemen.
precies lin, ik heb het er net met mijn moeder over. er zijn overal speciale scholen, criminele jongeren; gedragsproblemen; internaten; etc ik vind dit echt een belachelijk standpunt. gister werd er al gezegd:" we wijzen niet direct naar de ouders want dat wordt in dit soort gevallen vaak gelijk gedaan" ik kan niet begrijpen dat een jongen van 7 met dit soort ideeen in zijn hoofd loopt en durf gerust te zeggen dat ik het ronduit gestoord vind! wat de aanleiding ook zou zijn geweest, deze jongen is beschadigd.. en dankzij hem twee andere meisjes nu ook, getekend voor het leven....triest
Dit jongetje daar op school houden is voor iedereen een slecht idee, het zal voor hem daar een hel worden en voor de ouders en andere kinderen net zo goed. Dit jongetje moet eerst eens goed onderzocht worden, tijdelijk thuis les lijkt me geen slecht idee.Je kan toch niet net doen alsof er niks aan de hand is en gewoon dat kind weer naar school laten gaan, hij zal vast een verleden hebben maar ik denk wel dat hij zal weten dat wat hij deed niet goed was (vaker op tv van jonge misbruikers gehoord dat ze maar al te goed wisten dat ze deden fout was, maar een bepaalde drift in zich hadden die niet tegen te houden was), anders doe je zoiets ook niet in het geheim. Goede behandeling is nu erg belangrijk, want als dit kind nu niet goed geholpen word zal het later alleen maar erger worden. Ik zou iig mijn dochter daar niet meer naar school laten gaan, ik zou elke keer doodsangsten uitstaan. Maar je bent als ouder bang voor volwassen pedofielen (ik iig) maar het kan dus net zo goed een klasgenootje zijn dat aan je kind komt, geen prettige gedachte
@Lin...maar het probleem is dus dat een antal jaren gelden door bezuinigingen 2 vormen van speciaalonderijs samengevoegd zijn, moeilijk lerend en moeilijk gedrag dat heet nu SBO (speciaal basisonderwijs), mijn dochter heeft pdd-nos (en JA een officiele diagnose door een kinderats en psychiater) en wij zitten nu dus met het probleem dat er idd kinderen met ernstig afwjkend gedrag wrsch net als door dat jongetje door hun opvoedsituatie of achtergrond, wat dus en heeeeeeel andere oorzaak is en een heel andere vorm van gedragsproblematiek is als bijv. kinderen als mijn dochter, mijn dochter is absoluut niet tegen zulke kinderen opgewassen en er is een grote kans dat zij de dupe wordt van pesterijen of misschien erger. Dat zo'n jongetje geen leven meer heeft op zo'n schoole n blijkbaar special begeleiding nodig heeft ben ik het mee eens, ik ben alleen heel begrijpelijk als de dood dat er kinderen met zo'n achtergrond bij mijn dochte rkomen te zitten, mijn dochter die niet eens kan aanvoelen of iets "goed of slecht" is laat staan dat ze dat kan aangeven....
Pfff Maisy, ik zou me daar ook erg druk om maken, ik moet er niet aan denken, en het erge is nog ze is verplicht om naar school te gaan dus je zal wel moeten. Het is toch belachelijk dat al die kinderen maar in een school worden gezet, sommige kinderen zullen een hele andere aanpak nodig hebben en die daar waarschijnlijk niet krijgen.
Ik begrijp niet (als juf niet en als "gewoon mens" niet) dat die ouders dit kind niet naar een andere school laten gaan. Ik hoop voor die jongen dat hij alle mogelijke zorg krijgt die hij nodig heeft zodat hij niet nog eens zoiets verschrikkelijks zal doen ... wat doet deze jongen dan als hij 18 jaar is ... vreselijk ... Groetjes, Nikki F
nee want triest maar er worden steeds meer kinderen naar een sbo verwezen en de leerkrachten hebben allemaal heeel goede bedoelingen hoor, echt waar maar of ze al die kinderen aan kunnen...de klassen horen nl. klein te zijn maar worden langzaam aan toch opgerekt om plek te maken. Mijn dochter heeft officiel een renn4 indicatie en dat is dus voor een school voor kinderen met o.a een geestelijke handicap, waar mijn dochter onder valt, alleen haar arts leek dit eerst beter mij dus niet maarja alles gaat al zo moeilijk en ik heb dus maar ingestemd aangezien mijn dochtertje al ruim 5 is en nog steeds thuis zit omdat ze op alle reguliere basisscholen wordt afgewezen, zelfs voor tijdelijk ter overbrugging tot het sbo plek heeft, echt triest. Mijn hoop is dus ook dat ze bij het sbo zien dat ze op de cluster4 (renn4) school hoort en haar daar naar doorverwijzen wat veel makkelijker gaat dan dat ik dat nu zelf aanvraag zonder medewerking van haar arts. Wat dat jongetje betreft vind ik idd wat je zei dat hij goed onderzocht moet worden en zijn thuissituatie en dat hij misschien eerst een tijdje thuis onderwijs kan krijgen of met spoed op een dagopvang wordt geplaatst tijdelijk tot er meer duidelijkheid is, zowiezo uit respect voor de ouders van de meisjes en de meisjes zelf.
Ik hoop dat je dochtertje dan snel naar een cluster4 school mag! Ze zal er denk ik nu ook wel erg aan toe zijn om naar school te gaan.
ja heeeeeeeeeeeeeeeel erg aan toe haha, ze verveelt zich dood thuis wat dus als resultaat heel moeilijk gedrag heeft en bovendien gaat ze steeds meer achterlopen terwijl ze het al zo moeilijk heeft....echt triest dat t zo moet gaan in nederland en zij is langniet het enige kindje dat thuis zit helaas....
Ben bang van niet, er zullen er vast nog veel meer zijn Geeft ook weer een hoop spanningen en stress thuis, niet goed voor het kind maar ook niet voor de ouders. Hopelijk komen er snel meer scholen bij en komt er voor bijzonder onderwijs meer geld zodat dit soort dingen niet meer voor hoeft te komen.
maisy, ik begrijp jouw zorg! ik zou er ook niet aan moeten denken dat zo'n jongen dan weer op zo'n manier terug geplaatst wordt. op deze manier verplaats je het probleem dan ook weer. maar het lijkt mij duidelijk dat er extra zorg nodig is in dit geval. ik heb bij jeugdzorg gewerkt, er zijn ook bepaalde internaten waar kinderen van die leeftijd geplaatst worden. maar elke leek kan zien dat zo'n jongen op dezelfde school houden het probleem alleen maar zal verergeren. denk dat we verder vanuit de media ook niks meer zullen vernemen hoe het verder gaat, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar...