Ik ben begonnen met zwemmen en bij ons in het zwembad kan je ook gebruik maken van een stoomcabine. Kan het kwaad om hier (kort) in te gaan met 19 weken zwangerschap? Heb al gegoogled maar kom verschillende antwoorden tegen.
volgens mij kan een stoomcabine geen kwaad maar zou voor de zekerheid je verlos of gyn ff vragen dan weet je het zeker... want weet namelijk wel dat een sauna niet goed is...
Sauna kan juist wel. Wij gaan volgende week weer. Weet alleen dat infraroodsauna absoluut niet mag omdat je lichaam dan te snel opwarnt. Zou van de stoomcabine idd ff vragen.
Sauna mag zeker weten niet!!! Wordt veel te heet in de baarmoeder dan. Heb ook wel eens gelezen dat je met een heet bad ook uit moet kijken maar dat betwijfel ik. Een stoomcabine wordt vaak niet zo heet als een sauna dus dat kan geloof ik wel. Maar niet te lang uiteraard. Geniet ervan in ieder geval als je gaat!
Sauna mag zeker wel. Wordt alleen eerste 3 mnd afgeraden omdat dit sowieso een kritieke fase is. Na 3 mnd kun je gerust gaan als je lichaam het gewend is. Er wordt aangeraden niet langer als 10 min te gaan. Je temperatuur stijgt dan max 1 graad. Op alle websites van sauna's kun je dat ook terugvinden. Infrarood mag idd niet! Stoomcabine moet kunnen. Wordt niet echt warm dus zou niet weten waarom dat kwaad kan.
Heb t laatst nog gevraagd aan VK en sauna mag echt gewoon, alleen zoals nicci al zei alleen de eerste 3 maanden niet. Als je gaat, geniet ervan.
Heb het laatst nagevraagd aan de gynaecoloog (eentje die zeker niet overdreven is in het 'verbieden' van dingen). Hij gaf aan: 5 jaar geleden zou ik hebben gezegd dat het geen probleem is. Maar wetenschappelijke onderzoeken hebben nu aangetoond dat dingen als sauna of een te heet bad hetzelfde effect hebben als koorts. Niet doen dus. Ik kies er dus voor om maar even 9 maandjes niet te gaan.
Een sauna kan wel als je er aan gewend bent. Mijn nicht ging ook gewoon naar de sauna tijdens haar zwangerschap (na de eerste 3 maanden) en haar dochtertje is gezond geboren. Niets aan de hand. je moet inderdaad niet te lang er in blijven.
Ik ga het nog even aan mijn verloskundige vragen En als ik ga, dan ga ik sowieso maar een paar minuten en dan kijk ik eerst even hoe ik daar op reageer. Het lijkt me echt heerlijk, maar als het afgeraden is dan natuurlijk niet!