Aanstaande vrijdag gaan wij voor het eerst naar Guus Meeuwis in Eindhoven!! Om alvast in de stemming te komen, ben ik al de hele week allerlei liedjes van Guus aan het luisteren.. Maar nou vraag ik me dus iets af over de tekst.. Bij het liedje: "Per Spoor" (Kedeng Kedeng) Ik zit in een coupe, niet roken tweede klas. Heb de hele bank voor mij alleen. De conducteur komt langs: "Jongen voeten van de bank" Hij vraagt mijn kaart: "Waar ga je heen"? Nou ik ga naar mijn lief toe, is dit de goede trein? Hij zegt: "Het staat niet op je kaart maar ik weet waar jij moet zijn". Hoe kan de conducteur nou weten waar hij moet zijn????
Da's gewoon een hele goed conducteur, maar die vind je tegenwoordig niet meer veel plezier vrijdag bij Guus en misschien dat je het hemzelf kan vragen
Omdat er op het kaartje staat "Breda-Eindhoven", dus dan weet de conducteur dat ie in Eindhoven moet zijn??? Met "Het staat niet op je kaart..." bedoelt de conducteur dat er niet op staat dat ie naar zijn lief gaat?
Fijn dat ik niet de enige ben Bloem hihi.. LadyXochi: maar hij zegt eerst: Het staat niet op je kaart, maar ik weet waar jij moet zijn......
Wooohw!! Dat vind ik eigenlijk best logisch klinken Lady!! Ik denk dat ik nu veel lekkerder kan slapen vanavond
ja idd, ik weet het weer. Het staat niet op zijn kaart dat hij naar zijn lief gaat, maar de bestemming dus wel en daardoor weet de conducteur waar hij moet zijn