Hoi, Heb aan het einde van maart gewerkt bij een Psychiatrische inrichting maar daar ben ik na 1,5 week weg gegaan omdat ik het erg moeilijk vond om met verslaafde ( van drugs of alcohol oid ) te werken en het was voor 32 uur pw en dat vond ik gewoon te veel .. Dit heb ik toen eerlijk aangegeven en heb met de baas toen een heel goed gesprek gehad, zij kon dit ook begrijpen want het is ook vrij heftig ... We hebben toen afgesproken dat het beter is dat ik er dan maar mee zou stoppen en dat als er intern nog een vacature zou vrij komen op het kantoor oid dat ze me dan zou berichten ... Ongeveer een maand geleden waren er twee vacatures open, eentje voor 24 uur pw op het kantoor als secretaresse en eentje bij de ouderen afdeling ook voor 24 uur pw .. ik had mijn toenmalige baas een emailtje gestuurd maar kreeg geen antwoord van haar, ik heb toen zelf gereageerd op de vacatures maar hoorde maar niets .. Zojuist kreeg ik een brief binnen en daar stond dit in: wij ontvingen op 23 juni uw sollicitatie voor de functie van secretaresse bij het cluster Ouderen en Ziekenhuispsychiatrie op 26 maart j.l. hebben wij op uw contract met delta ontbonden met als reden dat u de 32 uur als te zwaar ervaart en u de patienten als ''eng'' bestempelde. Groot was dan ook onze verbazing toen wij, na 8 eerdere pogingen ( is helemaal niet waar heb 2 x gesolliciteerd maar goed ) , opnieuw een sollicitatiebrief ontvingen, nota bene bij het cluster ouderen en psychiatrie voor 36 uur per week.. ( heb ik niet gedaan want ik solliciteer alleen op vacatures die voor 24 uur pw zijn ) u zult begrijpen dat wij uw sollicitatie niet serieus in overweging zullen nemen en wij verzoeken u dan ook in de toekomst geen pogingen meer te ondernemen om bij delta in dienst te komen Kijk begrijp me niet verkeerd als hun vinden dat ik daar niet moet solliciteren omdat ik al eerder halverwege nee heb gezegd dan vind ik dat helemaal niet erg maar ga dan niet tegen mij in een gesprek zeggen dat als er wat vrij komt dat je mij dan contacteert en dat je het begrijpt dat ik het eng vind ... Vind het jammer dat er dan gewoon neit gereageerd word op emails oid maar dat ik dan ineens zo'n brief thuis krijg ... zeg dan gelijk tegen me dat je liever neit hebt dat ik daar solliciteer ... nou zit ik mijn tijd te verdoen met schrijven van brieven waar toch niet op gereageerd word ... Ik voel me echt lullig na deze brief ... nou heb ik er spijt van dat ik toen niet heb door gezet maar aan de andere kant denk ik nee ik heb de goede keuze gemaakt want ik vond het echt eng met die agressieve alcohol verslaafde .. Ik weet het niet meer hoor .. Ik ga hier ook zeker een brief op terug sturen want vind dit gewoon niet leuk ... Stel ik me nou aan ???
nee je stelt je echt niet aan !! die baas van jou heeft echt een steekje los hoor eerst zeggen dat je moet reageren als er een vacature vrij komt en dan schrijft ze dat ze hoopt dat je niet meer komt solliciteren ????? Dat zegt toch meer over haar dan over jou hoor !! Ik zou er als ik jou was niet eens meer een voet binnen WILLEN zetten en lekker naar iets anders gaan uitkijken. Succes en sterkte ermee !!
Ik ga er ook zeker niet meer solliciteren maar ik ga hier wel op reageren want ben het hier totaal niet mee eens .. Het zit me ook wel allemaal mee zeg pfff
Nou idd ik vind het wel een beetje een rotstreek en het begint erop te lijken dat ze je zoet hebben willen houden en met een rotsmoes je weg hebben willen trappen. Daar begint het wel op te lijken nu eerst zoete broodjes bakken en nu dit vind het echt belachelijk hoe ze met je om gaat !! Ik zou ook zeker reageren en ze es ff flink de waarheid zeggen daar !
Zijn zelf eng daar! Weet niet of je ergens je beklag kan doen? Wees maar blij dat je daar niet hoeft te werken,als ze zo reageren. Hoe zit het met andere vacatures? Wel opvallend dat het in Europa moeilijker is om een baan te vinden.
Komt omdat de EU gewoon zeikers zijn ... alles moet volgens regeltjes ed ... Als ik het geld had gehad dan was ik jou kant op gekomen chillin ...
Even alles wel helder op een rijtje zetten. Van wie is die brief afkomstig? Van de persoon waar je ook dat gesprek mee hebt gehad of van directie? Vaak is het zo dat zulke brieven verstuurd worden door derden en het kan dus best zo zijn dat je baas er (nog) niks van af weet. Als de brief niet ondertekend is door je baas (of de persoon waar je dat gesprek dus mee hebt gehad) dan zou ik dus eerst een gesprek aanvragen met je baas en dit voorval bespreken. Op deze manier kun je alles netjes recht trekken en voelt dat voor jezelf ook prettiger natuurlijk. Maar mocht de brief wél gestuurd zijn door de persoon waar je dat gesprek mee hebt gehad, dán is het wel een vreemde situatie. Maar ook dán zou ik een gesprek aanvragen. Dit soort dingen "uitruziën" via brief of email heeft in mijn ogen echt helemaal geen zin. Ik hoop dat snel het een en ander duidelijk wordt voor jou! Succes!
Vind dit echt niet netjes. En bovendien is een functie als secretaresse wel iets heel anders. Ik zou idd gewoon even contact opnemen met de persoon waar je gesprek mee hebt gehad en dit proberen recht te trekken. Dat jij je niet prettig voelde in je vorige functie betekend niet dat je er helemaal niet meer wilt werken. Met een andere doelgroep is het heel anders werken.
Ik heb idd geen zin meer om voor dit bedrijf te werken .. Maar ze krijgen nog wel van mij te horen ..
Ik zou een heel nette brief schrijven waarin wel overduidelijk wordt dat je totaal verkeerd beoordeeld wordt. Als je vervalt in boosheid dan is het voor hen waarschijnlijk alleen maar een bevestiging dat je niet voldoet. Geef ze die kans niet!!!
Wat een verhaal zeg. Ik zou daar niet eens meer willen werken. We zou ik laten weten wat je van de brief vond.
ik snap hun eigenlijk wel. waarom zou jij daar nog willen solliciteren als je de patienten eng vind? ook bij een kantoorbaan in hun instelling krijg je te maken met die (agressieve) patienten. ze snappen je angst wel, niet iedereen kan tenslotte met zulke agressieve mensen omgaan. maar ze (en ik ook) vinden het raar dat je dan toch weer daar solliciteerd, al is het dan in een andere functie! nu begrijp ik uit jou eerste berichtje dat je al meerdere malen daar gesolliciteerd hebt? waarom? (dit is zoals ik het zie en lees)
wat een raar onprofessioneel antwoord van hun zeg! en dan zeggen ze wat van jou, ik vind hun antwoord ronduit kinderachtig, nog nooit gehoord dat iemand afgewezen wordt en dan zo'n gedetailleerde brief krijgt, meestal moet je de reden eruit TREKKEN als je afgewezen wordt, dit is het andere uiterste, lijkt wel persoonlijk!