Hoi allemaal, Ik wil misschien een stoomkoker aanschaffen, heeft iemand hier ervaringen met een stoomkoker? Bevalt het goed of juist niet? En welk merk hebben jullie dan? Ik bedoel niet een babystoomkoker, maar gewoon een grote. Groetjes Suzanne
Even googlen op "ervaring stoomkoker". Dan kom je best wel wat tegen. http://forum.fok.nl/topic/955433
wij hebben een braun, zo'n witte dubbele. En wordt hier bjina dagelijks gebruikt. Dus ik ben er blij mee!
Jep, die had ik al gezien, maar toch bedankt! Ik hoopte dat hier misschien nog wat meer ervaringen waren.
Ja ik! Vind hem ook geweldig. Ik gebruik hem niet dagelijks maar wel regelmatig. Vind gekookte aardappeltjes echt veel minder lekker dan gestoomde, daar gebruik ik hem nog het meeste voor eigenlijk. Verder gebruik ik hem voornamelijk voor allerlei groenten, niet voor hele maaltijden ofzo. En nooit die 2 delen op elkaar. Maar ik vind hem nog steeds helemaal top! (en heb hem al jaaaaaren!)
Wat je ook kan doen, is een stoommandje voor 5 euro bij de Blokker kopen. Past in de meeste pannen, want ze zijn uitvouwbaar. Laagje water (eventueel bouillon) onder in de pan, aan de kook, mandje met aardappels en/of groente erin, deksel erop. De kooktijd is wel iets langer, voor aardappels moet je zo'n 30 minuten uittrekken en ik snij ze altijd in kleinere stukken, dan dat ik normaal bij koken zou doen. Hoe dan ook, gestoomde groenten en aardappels zijn inderdaad lekkerder (en gezonder!) dan gewoon gekookt!