Stoomkoker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zit er over na te denken om een stoomkoker aan te schaffen.
    Wie heeft er 1 en gebruik je de veel?

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Ik heb zo stoomkoker en vind het echt ideaal om eten te maken voor me kleine.
    Maar ook voormezelf;)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En wat maak je er zoal mee?

Lijkt mij vooral voor de groente en vlees beter. Volgens mij blijven de vitamines in de groentes beter bewaard toch? En het vlees zo bereiden is natuurlijk minder vet.

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Ik doe wortels,broccoli,bloemkool.selderij.eigelijk alle soorten groenten.

Maar vlees enz maak ik er niet mee hoor.
    Heb het trouwens nooit gedaan wel vis.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik dacht dat je zo'n Gooise vrouwen steamer bedoelde, zo'n kraan waar heet water uitkomt.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb er ook één en gebruik hem behoorlijk vaak.
    Wortels en broccoli zijn hier favoriet, boontjes vind ik niet zo heel erg lekker. Rijst smaakt er ook goed in, zelfs aardappeltjes zijn best lekker.
    Ik maak wel vlees en vis er in. Er zit een bakje bij voor de rijst en daar maak ik ook vaak kipkerrie in, heerlijk vind ik dat!
    En qua vis meestal zalm. Lekker een beetje kruiden en dan gewoon zo stomen.
    Rijst op de bovenste etage, zalm daaronder en worteltjes onderin. Dan heb je een simpele, maar lekkere en gezonde maaltijd.
    Bij veel mensen staat dat ding vaak te verstoffen, maar hier niet hoor. Ik ben er blij mee! :D (en dat voor 28 euries bij de lidl of de aldi)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb er al 10 jaar 1 en gebruik hem ongeveer 2x per week, redelijk vaak dus. Ik stoom alle groenten die je normaal zou koken, veel gezonder en lekkerder. Verder kook ik er niks in, zou wel kunnen maar daar heb ik me nooit in verdiept. Vind vlees of vis in een pan makkelijker en wat meer smaak hebben dan gestoomd, vandaar. Maar als ik ooit een nieuwe keuken aanschaf wil ik in ieder geval een ingebouwde steamer!

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik ben inmiddels aan mijn 2e bezig, ik gebruik hem praktisch iedere dag voor aardappels en groente, vlees niet dat vind ik niet te eten.

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    hier ook een stoomkoker, ik wil niet meer zonder.
    wat een geweldig ding.
    als de kids moeten sporten en we zijn er "laat" weer, heb ik alles vast klaarstaan in de stoomkoker, hubbie heeft een tijdschakelaar ertussen gezet. dus als ik thuis kom, hoef ik alleen nog maar op te scheppen.

10. Adore

Adore Niet meer actief

Wij hebben er ook een.. al bijna 2 jaar :) we gebruiken hem elke dag, voor de aardappels en groenten ;)
    Nadeel: duurt wel best lang voordat aardappels gaar zijn (50 min) maar je hoeft er dan ook niet na te kijken.. alleen even groenten toevoegen, want die hebben ong. 35 min nodig.

Wij vinden het zo lekker dat we voor een inbouw-stoomoven gaan ;) dan zijn aardappels bv in 15 min
    al klaar 8)

Het gestoomde eten heeft meer smaak vinden wij :):)

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid, hebben jullie geen rijstkoker? Daar kun je ook groente in stomen.

Deel Deze Pagina