Maandag bij de tandarts geweest gaatje laten vullen en de kies ernaast (laatste in rij verstandskies??) is getrokken. Nu zijn we 4 dagen verder en ik verga nog van de pijn. Kan me kaak niet eens helemaal open zover ie hoort, kan amper kauwen, heb constant pijn en steken, het voelt zelfs net of me wang en kin blauw zijn want die zijn ook super gevoelig. Is dit wel normaal? Dacht dat de pijn nu weleens weg moest zijn? Moet er nog 3 laten trekken, alle 3 laatsten in rij, maar op deze manier heb ik daar echt geen trek meer in!
ik heb het niet meegemaakt maar ik zou gewoon even bellen hoor. dan weet je het zeker. Lijkt me niet fijn als je na zoveel dagen nog met zoveel pijn loopt
ik heb ook veel pijn gehad bij het trekken en heb toen ff de tandarts gebeld. Bleek dat ik een complexe extractie heb gehad dus dan was die pijn wel logisch. Ik heb er dik 2 weken last van gehad. Sterkte er mee!
Heb vorig jaar alle 4 de verstandskiezen laten trekken, eerst links boven en onder en tweede keer rechts boven en onder. Weliswaar bij de kaakchirug, maar resultaat blijft hetzelfde: had er een week last van. Had gelukkig Brufen bruis 600 gekregen voor de pijn. Hielp gelukkig goed! Maar het is dus normaal dat je er een paar dagen flink last van hebt! Sterkte met de andere 3 trekken...!
als je het gevoel hebt dat het niet goed is vandaag even bellen. straks is het weekend en dat vind ik met de tandarts altijd een gedonder. Ik heb nooit zo'n extreme last gehad na een behandeling. wel bij wortelkanaal of extractie een zeurende napijn..
Het kan ook zijn dat op de plek waar je kies heeft gezeten een ontstekking zit. Heb het ook eens gehad. Maar je kunt hier het beste even de tandarts over bellen. Sterkte ermee.
dank jullie wel voor jullie antwoorden. Het was idd een extractie, er zit gewoon een hele vervelende pijn. Heb er verder ook niks voor gekregen. Paracetamol helpt niet meer helaas....
Ik zou om pijnstillers vragen, Toen mijn verstandskies getrokken werd kreeg ik bij voorbaat al antibiotica en ibuprofen bruis 600 mg.. dacht dat ze dat altijd deden ? Maar blijkbaar niet. Succes meid!
Ws een ontsteking. Weet niet of je wond nog open is, maar die kun je gaan spoelen. Klein spuitje halen (zonder naald) bij de apotheek en dan de wond heel goed spoelen. ws zit er nog iets in was is gaan irriteren. Als pijnstiller adviseer ik ibrufen. Pijnstillend en ontstekings remmend. Ik moest dat spoelen met waterstofperioxide. Verkrijgbaar bij drogist en zit en een zelfde potje als alcohol 70% en nee is niet hetzelfde als dat wat je gebruikt met permantenten. Verder zijn er ook zakjes (bocasan geloof ik) die kun je ook gebruiken voor het spoelen.
hij is niet open ofzo, er zit alleen een enorme rotpijn in. En eromheen is alles supergevoelig/pijnlijk. bedankt voor de tips allemaal!
Kan wel een dag of 10 duren Brufen 600 hoeft niet zozeer, je kan ook een ibuprofen 200 en 400 innemen, dat is hetzelfde.
ik had het laatst ook na bezoek tandarts, heb dik 2 weken met pijn rondgelopen.. ik smeerde tea tree olie op de plekken die zeer deden, dat hielp beter dan paramol enzo
10 dagen 2 weken pffffffff dan heb ik dus nog wel even te gaan! Weet ik iniedergeval wat me te wachten staat met nog 3 kiezen trekken in zicht!
Bocasan bestaat overigens volgens mij niet meer! Kan idd nog wel fftjes duren, wel voorzichtig proberen te spoelen! Ik vind het wel vreemd dat áls het je verstandskies is ze niks hebben meegegeven!
wij geven vaak ook niets meer mee. De apotheken weigeren het namelijk veelal om mee te geven ook al is het op recept en de zakjes Brufen zijn hier uit het assortiment, je krijgt nu gewoon pillen. Daarom zegt de apotheek: prima, dan koop je maar Ibuprofen 400 en 200 en die neem je tegelijk, dat is hetzelfde. Kansloos he...
Mijn man heeft laatst ook verstandskiezen laten trekken en de tandarts adviseerde hem in ieder geval een dag of 2 ibuprofen te slikken tegen pijn en ontsteking en daarna zelf kijken of het nog nodig is. Hij heeft een dag of 3 a 4 (verschilde per keer) ibuprofen geslikt en daarna af en toe een paracetemolletje als het nodig was. Sterkte ermee!
Jaaa is idd best kansloos! Ik heb laatst mijn laatste 2 verstandskiezen eruit laten halen (1snijden en 1 trekken) en kreeg het wel nog mee... was wel bij de kaakchirurg dat scheelt mss...
zou toch even opletten dat het geen ontsteking is. Als je erg uit je mond gaat ruiken is dit wel het geval. Ik heb dit ook gehad en moest toen met een spuitje en zoutoplossing het gat uitspoelen. Binnen een dag was ik van de pijn af! xx