wie ook in het bezit van een apparaat dat bijzonder lang meegaat

Discussion in 'De lounge' started by Ons Kleintje, Jun 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Naar aanleiding van het aftakelen van mijn 9,5 jaar oude senseo-apparaat dat minimaal 20 x per dag gebruikt wordt, vraag ik me af of er meer mensen zijn die zo bijzonder lang een apparaat in gebruik hebben. Tenminste.. ik lees vaak dat een senseo maar 2-4 jaar meegaat. :) Hij begint af te takelen en heb al een andere staan, maar toch jammer dat ie het einde van dit jaar waarsch niet gaat halen.
    Mijn koelvriescombinatie van Wirlpool is ook al bijna 10 jaar oud. jeej

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb afgelopen jaar mijn koelkast vervangen na 11 jaar trouwe dienst. Mijn moeders magnetron heeft zij dit jaar vervangen. Die had ze al toen ik nog thuis woonde (en ik ben al bijna 22 jaar de deur uit :D) Ik geloof dat ze hem heeft gekocht toen ik 13 was of zoiets, dus die is zo'n 25 jaar meegegaan!
    Mijn vorige tv heeft het opgegeven na ook dik 20 jaar.

Oh en de wasdroger van mijn moeder, die heeft zij gekocht toen ik 16 was, heb ik later van haar gekregen toen ze een nieuwe kocht, en die draait nog steeds bij mijn nichtje, toen ik een nieuwe kocht. Die doet het dus ook inmiddels al 23 jaar.

Volgens mij zijn wij kampioen bijzonder lang met apparaten meegaan! :D

Nu vervang ik ook echt pas apparatuur als iets kapot is. (of ik geef het door, ivm dat ik geen slang wilde hebben aan de wasdroger) Volgens mij waren wij ook de laatste van Nederland met een platte tv :) Maar zolang iets gewoon werkt, pieker ik er niet over om iets nieuws te kopen.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Helaas niet. Hier gaat alles net na de garantie periode kapot.

4. Tot 2 jaar terug werkte het gourmetstel, wat m'n moeder kreeg toen ze met m'n vader samen ging wonen, nog prima! Zaten amper krasjes op.. Vind het wel jammer dat 'ie weg moest en niet eens omdat 'ie stuk was, maar gewoon compleet verpest door iemand.. :(

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder heeft een koffiebonen apparaat van 40 jaar oud :eek:
    Vriend heeft wel een x het snoer vervangen want ze wilde perse dat ding houden..

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb zelf een koffiebonenmolen die af en toe nog dienst doet, nu is die niet electrisch, maar een handmolen, ik denk dat dat ding inmiddels een jaar of 80 is :D En hij doet het nog prima!

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg het niet hardop, want dan jinx ik het...;)

8. Oogjes

Oogjes Actief lid

Jun 24, 2012
    129
    0
    16
    ik gebruik nog het koffiezetapparaat en de droger van mijn oma, beide zo'n 25-30jaar oud denk ik.

9. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    onze muziekinstallatie is al tig jaren oud.. denk dat het oudste onderdeel nu jaar of 30 is

dan heb ik nog een buizenradio in gebruik die net zo oud is als ik (44 jaar)

stofzuiger is ook jaar of 10 nu.. wasmachine ook.. koelkast ook...

zonnebank is nu 20 jaar oud

staat hier eigenlijk genoeg wat al wat langer meegaat :) wij zijn gewoon niet zo van het vervangen als niet nodig...

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben nu 10,5 jaar uit huis en wat het nog doet:
    - combi magnetron (loopt wel op z'n eind)
    - koel vriescombinatie (no frost, super blij mee)
    - wasmachine
    - droger
    - de vaatwasser staat bij mijn schoonouders en doet het ook nog, de vaatwasser die in ons 1e koophuis stond en al wat jaren meeging staat nu nog bij mijn ouders.

Niet hopend dat dadelijk alles tegelijk kapot gaat...

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Wij hebben nog een stereo in gebruik die ik zelf ooit gekocht heb voor 50 gulden :D is zo'n kleintje en nu gebruiken de kids m :D

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn man heeft zijn klokradio nog van uit zijn tienerjaren.
    Dat ding is zowat 30 jaar oud.

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb een handmixer die van mijn oudtante is geweest. Ik gok (gezien de kleur) dat ie uit de jaren 70 is, dus nu zo'n 40 jaar oud. We hebben ook nog high-end audio apparatuur die nu zo'n 17 jaar oud is. Verder valt het erg mee, rest is zo max 8 jaar oud.

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,052
    2,553
    113
    Limburg
    Ik heb een mixer van zeker 20 jaar oud, misschien wel ouder maar mijn geheugen laat me in de steek. Hij wordt vaak gebruikt en werk nog perfect.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat veel oude apparaten ! Die verbruiken mega veel stroom pff

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Onze oven is nu 14 en onze grote vriezer Is 24. Haha zo lang als ze het doen

17. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    10 jaar geleden had je ook al zuinige apparaten hoor, misschien niet zo zuinig als nu maar ook niet in die mate dat dat de enige reden voor vervanging zou zijn.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Heel slecht maar daar kijk ik totaal niet naar. Wij zijn echt niet zuinig met energie en water. En toch betalen we 124 euro per maand en krijgen we terug ieder jaar

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, maar elke paar jaar alles vervangen (terwijl het nog gewoon werkt!) is ook niet goedkoop en zeker niet goed voor het millieu!

20. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorig jaar is ons tostiapparaat overleden. Ik had hem gekregen van mijn tante en hij het was een oranje Tefal. Zoals iemand hierboven ook al zei; gezien de kleur gok ik de jaren 70. Vorig jaar brak dus het handvat af :(. Ook werd de behuizing de laatste 2 jaar wel heel erg heet. Vind het nog steeds jammer... :D

Share This Page