Ze heeft een eikel van een vent die haar naar mijn mening, psychisch mishandeld. Hij doet waar hij zin in heeft en zij mag niks. Gaat ze weg met vriendinnen dan is hij een week gemeen tegen haar, eist hij seks en gaat hij 's avond weg zonder dat met haar te overleggen (ze hebben 3 kinderen en zij moet savonds wel eens weg voor haar werk, dus moet ze snel oppas regelen). Hij gunt haar werkelijk niks. Heb al een aantal keer gevraagd of ze bij hem weg wil, ze wil wel maar durft niet. Nu heeft ze een paar maanden geleden iemand ontmoet waar het goed mee klikt en ze wil met hem afspreken (niet voor een kop koffie ). En ik zeg: DOEN! Al ben ik er wel voor dat ze eerst weggaat bij dr vent, maar ik kan haar niet dwingen. Vast heel dom van mij om haar aan te moedigen om vreemd te gaan. Ik ben ook helemaal niet zo, misschien hoop ik dat ze zo makkelijker weg kan bij hem. Of zie ik het als een soort van wraak. Wat zou jij doen?
Ik zou het zeker niet aanmoedigen. Ik vind vreemd gaan nog done, in welke situatie dan ook. Als ze de ballen heeft om met een ander in bed te duiken, heeft ze die ook om bij haar man weg te gaan. Maar dat is mijn mening. Ik ben er fel op tegen.
Als vriendin lijkt het me handig haar te stimuleren om de juiste keuze te maken. En dat lijkt mij niet vreemdgaan, maar eerst de zaken afhandelen (dus bij d'r vent weggaan) en dan pas je benen wijd voor een ander. Ik vind het dus niet oké dat je haar hierin steunt, en helpen doe je haar er al helemaal niet mee, eerder het tegenovergestelde.
Ik zou haar alles behalve aan moedigen om vreemd te gaan, dat ze in een klote situatie zit is overduidelijk, maar dit is geen reden om zomaar met een ander in het bed te duiken. Ze is zelf ook bij deze relatie, en ik vind dat ze dit eerst moet oplossen. Dus of ze gaat bij hem weg, of ze probeert haar huidige relatie te redden, of ze laat de situatie zoals het is, maar ik vind het, wat haar man haar ook allemaal flikt, geen reden om tijdens deze relatie maar vreemd te gaan. Er zijn ook 3 kinderen in het spel. Misschien klink ik nu een beetje als een judge judy, maar ik bedoel het echt goed. Je vriendin moet zelf knopen gaan doorhakken, en dan pas denken aan een eventuele nieuwe relatie/scharrel/one night stand/whatever.
Ik snap jou denk ik wel een beetje. Als ik dit zo lees ben jij van mening dat haar partner niet goed voor haar is en lukt het haar niet om bij hem weg te gaan. Hoop jij dat ze door een avontuurtje het haar wel gaat lukken om bij hem weg te gaan? Toch denk ik dat het handiger is om haar nog beter te steunen in het bij hem weg te gaan als ze niet met hem oud wil worden... Maar ja, sommige mensen zijn zo ontzettend goed in staat om te blijven bij een partner die niet goed voor hen zijn... Pas op dat jij straks niet de 'tr.ut' bent die haar aangemoedigd heeft fouten te maken en dat je vriendin en haar partner weer helemaal happy samen zijn.
Niks. Vind het niet verstandig van je om haar aan te moedigen om vreemd te gaan. Vind het zelfs ( dom) om dat aan te moedigen. Wil ze van haar man af dan moet ze dat doen zonder dat een ander daar voor in de plaats komt. Eerst de schepen achter je verbranden voor je verder kunt. Van vreemd gaan komt alleen maar ellende, Niet alleen voor je vriendin maar zeker voor haar drie onschuldige kinderen. Wil ze weg bij haar man moet ze dat doen. Dan kan je haar helpen. Haar nu helpen door te zeggen dat ze dan maar ( vreemd ) moet gaan en je het zegt als wraak nemen. Nee geen volwassen oplossing.
Ik zou haar niet aanmoedigen om vreemd te gaan maar proberen Hulp met haar te zoeken zodat ze bij die eikel van een vent weg kan gaan.. Ze hebben 3 kindjes..
Ze moet weg bij haar vent. Vreemdgaan is nooit de oplossing. Wat gaat ze daarna doen dan ? Gewoon naar huis en doen alsof er niets gebeurd is? Wie houdt ze dan voor de gek? Of gaat ze dit hem vertellen en dus gigantische chaos veroorzaken voor de kinderen ? Nee, toppie dit ! Heel verstandig en verantwoordelijk. Pff ..
Je kunt haar beter steunen door bij haar man weg te gaan. Of een break te nemen zeg maar zodat haar man eventueel ook tot bezinning kan komen. In 1 klap zonder vooraankondiging weggaan vind ik dan ook weer niet eerlijk tegenover de man. Zoals je beschrijft is hij niet bepaald zorgzaam en galant maar goed, hij moet ook zijn eigen gedrag leren inzien. Sommige mannen hebben dat blijkbaar hard nodig. De kinderen zijn al de dupe en worden nog meer de dupe van vreemdgaan. Ik snap eerder niet dat ze niet voor een kop koffie wil afspreken. Daar zou je denken dat ze juist behoefte aan heeft. Een maatje of iets dergelijks. Voor seks zou ik het zeker niet wagen. Als zij straks eerlijk moet zijn en ze liggen straks in scheiding dan heeft zij ook behoorlijk schuld. Dus nee. Praten en naar oplossingen zoeken in de huidige situatie en uit die slachtoffer rol stappen!
Ik zou zeggen niet doen! Waarom durft ze niet bij 'm weg te gaan, is ze bang van hem of bang om alleen te komen? Hoe dan ook, vreemdgaan is natuurlijk nooit een goed idee ...en dan gaat ze vreemd, en dan?
Dit dus! Als ze slim is gaat ze gewoon weg bij haar man en gaat ze niet vreemd want dan is ze geen haar beter dan haar man in mijn ogen!
Hoe denk je dat hij zal reageren als hij het hoort? Nu kan ze - voor de kinderen - er nog een propere scheiding van maken. Als zij vreemd is gegaan en hij komt erop uit, reken dan maar dat het een jarenlange vechtscheiding wordt! Want dan aanziet hij haar als "schuldige". Leuk voor de kinderen (not) ! Ik zou ze dus eerder stimuleren om te maken dat ze daar weg is.
Ze hebben 3 kinderen, dus ik zou het om die reden zeker niet aanmoedigen. Vreemdgaan is sowieso niet een oplossing natuurlijk, maar als ze al niet de ballen heeft om bij zo'n man weg te gaan vraag ik me af wat er dan gebeurd. Dan wordt ze verliefd op deze vent en dan? Meteen met kids door naar de volgende? Ik vind dat ze beter haar energie kan steken in zelf sterker worden, zodat ze op eigen kracht bij zo'n man weg kan gaan en daar geen nieuwe crush voor nodig heeft.
Ik snap je reactie om het aan te moedigen maar toch raad ik het ook zeker af om het te doen. Ze kan zichzelf er alleen nog maar meer mee in de problemen werken. En uiteindelijk kan ze het jou ook nog eens kwalijk gaan nemen dat je d'r niet heb tegen gehouden.... Laat haar eerst d'r zaakjes oplossen met d'r vent. Waarom zou ze wel eerst met een ander het bed in kunnen duiken en dan weg gaan bij d'r vent en niet andersom?