Stoomreiniger en parketvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Decca1980, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik wil graag een stoomreiniger kopen. Ik ben allergisch, we hebben een kat en ik heb het idee dat de vloer (maar ook badkamer etc) er beter schoon mee worden. We hebben (mat)gelakt lamelparket (soort laminaat met een toplaag van hardhout).

Maar nu kom ik er gewoon niet uit welke ik moet nemen. Bij de meeste staat dat ze geschikt zijn voor houten vloeren, maar dan staat in de toelichting weer dat ze alleen geschikt zijn voor gesealde ( :( ) houten vloeren of houten vloeren met een waterbestendige laag. Ook staat er soms dat lak of waslaag dof kan worden, maar dat maakt mij dan weer niet zo veel uit.

Wie o wie heeft er een houten vloer, gelakt en een stoomreiniger?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb gewoon laminaat wel wat duurder maar echt hout geloof ik niet. Ik stoom vrij regelmatig en heb de vloer al 3 jaar. Niets aan de hand. Vooralsnog :p

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb een stoomreiniger die ik gewoon op onze jatoba hardhoutenvloer gebruik. De vloer wordt schoon en echt niet lelijk. Wel gebruik ik vloerreiniger.

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben er eentje van Black en Decker, met verschillende standen voor natuursteen, houten vloeren en tegels.
    Ideaal! Zou niet zonder willen.

Wij hebben allerlei soorten vloeren liggen, op de bovenverdieping ligt laminaat met een toplaag van hout (mat). Ik gebruik de stoommop daar gewoon in het standje houten vloer.
    De vloer lijkt er niet doffer op geworden, eerder iets glimmender, maar dat kan er mee te maken hebben dat de waxlaag er idd langzaam vanaf gaat. Lijkt mij een kwestie van af en toe opboenen/dweilen met special parket voeding.

Moet toegeven dat de mop het beste werkt op tegelvloeren en natuursteen!

Deel Deze Pagina