Wat zijn jullie ervaringen met zwemvesten, bandjes, floatsuits? Het is voor kindjes tussen de 1 en 2 jaar. Las dat ze met zwemvesten snel omkantelen en dan niet meer terug kunnen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier altijd een splash about zwemvestje gehad en er erg tevreden over. Volgens mij kunnen ze daar ook niet mee omkantelen.
in diep water was bij D. de swimtrainer een groot succes, in zwembadjes waar net je voeten nat worden bandjes. Hebben het 1x met zwemvestje geprobeerd maar vonden we allebei niks
Wij gebruiken de swimtrainer en vinden hem ideaal nu hij hem eenmaal doorheeft gaat hij het hele zwembad door
Zwembandjes zonder zwemband om de middel. Als ze daar mee omkieperen kunnen ze niet meer terug. Verder wilden mijn kids niet het diepe in dus waren altijd tot de middel ongeveer met de zwembandjes.
Hier mag je niet eens met een kind in het diepe bad... snap ook niet helemaal de meerwaarde daarvan.. je heb een kinderbad.. lekker warm waarom perse in het diepe koude bad?
Ligt eraan waar je het gaat gebruiken. Is het bedoelt voor op een boot hebben we zn uitklap zwemvest zegmaar. Is duur maar als ze het water raken knalt ie uit, en worden ze ook direct op de rug. Op vakantie hebben we ook wel eens een soort alarmdingetje gezien voor om de arm. Is een soort babyfoon die bij jou afgaat als hij verder dan zoveel meter bij je vandaan gaat en als hij water raakt. Is het gewoon voor een zwembad hebben wij hier de swimtrainer.
Toen hij kleiner was hadden we een swimtrainer, vorige zomer heeft hij daar nog prima in gezwommen. Maar naarmate hij meer zelf kon, wilde hij niet meer in een band en ook niet vastgehouden worden...en aangezien hij kon lopen was het pierebadje toch veel leuker en kreeg hij bandjes om. Heb nu net eigenlijk zo'n Splash about zwemvest gekocht, dacht handig voor op zomervakantie, maar het was niet zo ideaal als ik had gedacht. Hij kantelde van zijn rug op zijn buik en weer terug en kon er maar moeilijk zelf mee op staan. Dus denk dat wij hier gewoon voor goede bandjes gaan en wellicht een zwemband...
zwembandjes! toen we op vakantie waren in centerparcs, was mn dochter ruim anderhalf. toen hadden we haar zo'n zwemvestje aangedaan. toen ging ze van het peuterglijbaantje af en ze viel voorover en bleef zo liggen!! als je even niet op zou letten zou ze dus kunnen verdrinken zo!
Voor in het zwembad of in een meertje gebruiken we zwemvleugels. Daar moet je natuurlijk wel bij blijven en dat doen we dan ook. Als we gaan varen trekken we ze een echt zwemvest aan. Daarmee komen ze gegarandeerd boven water als ze overboord zouden vallen. Stuk veiliger dan die zwembandjes, maar het zwemt ook een stuk rotter.
Helemaal niets van zwemvestjes of -bandjes hier. Er is hier een bad waar ze goed in kan staan zonder kopje onder te gaan. In het wat diepere bad (waar ik in kan staan) ligt ze op mijn rug met haar armen om mijn nek terwijl ik zwem.
Ok ga me eens verdiepen in de swimtrainer, daar zijn toch wel de beste ervaringen mee. Krijg al helemaal zin in de vakantie
Meestal zwembandjes, al hebben ze in sommige zwembaden ook wel handige zwemvesten hangen die je kunt gebruiken. Mijn zoontje is gewoon zo ontzettend wild, dat die zwembandjes/vleugeltjes nog al eens af willen vliegen als hij een soort zijwaarts bommetje in het water maakt.
Ik dacht zo'n zwemvest te kopen voor hem lijkt me het veiligst zeker nu hij loopt... Het beschermt ook tegen de zon lijkt me...