Absoluut niet. Ding zelf is kleiner en lichter dan de gemiddelde stofzuiger en staat op wieltjes dus rolt zo achter je aan. Het dweilen voelt als stofzuigen. Ik had eerst zo'n stok van leifheit met een spons die je steeds dicht moest knijpen met de stang. Ik stond soms echt re schrobben en te duwen met dat ding en elke keer moest die uitgeknepen worden, met emmers lopen zeulen enz. Met stoomreiniger heb je dit getrut niet. Ik heb last van mn rug en bekken en met de stoomreiniger niet. Hij glijd erover en vlek is weg.
Ik heb deze. Gebruik hem wekelijks om de tegelvloeren mee te doen. Heerlijk apparaat. Ben met opzet voor een duurdere gegaan, meer vermogen, wat groter waterreservoir wat je tussentijds makkelijk kan bijvullen in plaats van dat je hem eerst moet laten afkoelen etc.... Je verbaast je er over hoe zwart het doekje iedere keer weer is als ik klaar ben....gebruik daarom ook meerdere doekjes per keer, want een is niet genoeg Kärcher SC 6.800 C kopen? - Goedkope stoomreiniger KIESKEURIG
Nergens voor nodig om hiervoor een grotere en duurdere te nemen... Ik heb diegene met 1 liter en kan daar alles mee doen. Boven en benedenverdieping. Ik vul tussendoor gewoon bij zonder hem af te laten koelen.
O ik zit er al zo lang over te twijfelen er eentje aan te schaffen, maar nu weet ik het zeker. Thanks Leo85! Is het trouwens ook mogelijk zo'n Kärcher voor een (stoffen) bank te gebruiken?
Ik raak ook wel overtuigd van de reacties hier Vind die Karchers alleen wel erg duur.. Ik denk dat ik maar voor de Black&Decker ga.. Even kijken of het bevalt
Eeuh, mijn karcher heeft me 110 euro gekost. Het type wat ik heb, is er vanaf 100 euro. Voor dr prijs van die black en decker, heb je een karcher. Daarnaast is de black en decker uit de 1e link, een steelmodel. Zou ik echt niet nemen. Een sleemodel, dus type stofzuiger, kan veel meer en heeft meer mogelijkheden.
Deze ietswat duurdere uitvoering heeft meer vermogen en daardoor kan hij meer (hardere) stoomstoten produceren. Vandaar dat hij automatisch ook een wat groter waterreservoir heeft. Die van mij heeft 4 standen en ik gebruik altijd standje 4, welke het meeste/krachtigste stoom geeft en dus ook wat meer water verbruikt daardoor. Ik wilde ook graag een witte karcher ipv een gele omdat ik die niet zo mooi vindt .
Ik heb volgens mij ook deze model. Na de verhuizing, zit het gewoon in de garage. Stom! Ik had het alleen gebruikt om mijn oude keuken schoon te maken. Is een doek genoeg dan voor het dweilen? Kan je het gewoon vervangen tijdens dweilen? Ik bedoel is het niet te warm? Na alle reacties hier, ben ik weer enthusiast om het weer te gebruiken. Als ik mag vragen, hoe maak je jouw badkamer schoon met de stoomreiniger? Eerst badkamer reiniger spuiten en dan stomen?
Ligt eraan hoe vuil het is. Anders red je het met 1 doek. Ik vind de standaard doeken niks. Ik heb zelf gemaakte doeken. (Nou ja, mn moeder dan) Idee grote washand. Die doe ik om de voet heen en zit met klttenband vast. Als hij vuil is dan draai ik hem om, en heb ik nog een schone kant om te gebruiken.. wat bedoel je met warm? De doeken zijn gloeiend heet maar als je even een paar minuten wacht dan kan je hem omwisselen. Ze raden af om schoonmaakmiddelen icm stoomreiniger te gebruiken. Het kan zij dat er gevaarlijke dampen vrij komen als het te heet word. Helemaal met badkamerreinigers. Maar het mooie van stoomreinigers is, dat jr geen schoonmaakmiddelen meer nodig hebt Ik spuit met het kleine hulpstukje om de kranen heen en evt de voegen als die erg vuil zijn. Microvezeldoek erover en het glimt weer. Er zit ook een kleine borstel met een soort washandje bij. Die haal ik over de tegels heen. Ik gebruik bijna geen schoonmaakmiddelen meer. Ik gooi alleen tijdens het dweilen een beetje pure allesreiniger op de grond. Meer voor de geur. Of bedoel je het bijvullen? Ik maak de dop altijd heel voorzichtig los met een doek om mn hand. Voor de zekerheid.