Mijn strijkijzer heeft het afgelopen week begeven. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar ik twijfel enorm tussen een gewoon stoomstrijkijzer of zo'n generator. Zo'n generator heeft een groot reservoir, maar daar moet ik waarschijnlijk een nieuwe strijkplank voor kopen. Iemand tips, do's of dont's voor mij?
Ik mis nog de optie "gewoon" strijkijzer in je poll Die gebruik ik, indien nodig maak ik een kledingstuk vochtig met een plantenspuit. Maar dat is bijna nooit.
Verkopen ze die nog? Toen ik mijn huidige kocht, wilde ik het liefst zo'n ouderwetse, zonder poespas. Nu maakt het me niet meer uit: hij moet het goed doen, niet te zwaar zijn en een fatsoenlijke inhoud hebben voor water. Daarom stel ik ook de vraag. Zo'n groot reservoir lijkt me best handig, maar er zullen vast ook nadelen zitten aan zo'n strijkijzer.
Geen idee of ze die nog verkopen, heb de mijne denk ik al bijna 20 jaar (niet af te krijgen ), nooit last van kalk, ik vind het ideaal!! Edit: Even gezocht, maar gelukkig verkopen ze ze nog! Een droogstrijkijzer heet het blijkbaar
Tegenwoordig strijk ik niet meer, maar daarvoor absoluut team stoomgenerator. Wat een strijk genot! En gewoon op mijn eigen strijkplank
Hier ook zo'n generator, wil niets anders meer. Toen wij samen gingen wonen heb ik 2 weken een normale gebruikt, vreselijk. Was thuis toendertijd al een generator gewend.
Ik heb ook een stoomgenerator, mijn 2e al. Waarom heb je daar een andere strijkplank voor nodig? Ik heb gewoon mijn oude strijkplank die ik al 15 jaar heb.
Ik heb al jaren een stoomgenerator, begin dit jaar een nieuwe moeten kopen. Ik ga echt niet terug naar een gewoon stoomstrijkijzer. De stoomgenerator scheelt echt tijd, ik doe mijn strijkwas echt in kortere tijd. Heb nog wel een stoomstrijkijzer, die gebruik ik nog weleens voor snel 1 dingetje tussendoor strijken. Maar het ijzer is ook veel zwaarder. Nu heb ik een Philips stoomgenerator met echt een licht ijzer, waar je geen temperatuur voor hoeft in te stellen en die niet kan inbranden. Echt een aanrader. Overigens heb ik geen nieuwe strijkplank gekocht, ik gebruik nog steeds mijn zo'n 25 jaar oude plank. Ik zet het apparaat gewoon op een tafel of stoel naast de plank.
Ik heb enorm veel jurkjes, vesten ed. Met een kledingstomer, is dat zo gedaan. Met een professionele stomer, gaat de slang minder snel kapot.
Ik heb nu een stoomstrijkijzer. Maar als die het een keer gaat begeven. Komt er zeker zo'n stoomgenarator in huis. Strijkt veel sneller en gemakkelijker.
Wij hebben deze. https://www.gecko-steamer.com/nl/professioneel-kledingstomer/16-kledingstomer-gk20a.html
Maar waar gebruiken jullie het allemaal voor? Ik strijk alleen heeeeeel soms een overhemd? Verder hang ik alles netjes op of 5 min in de droger en dan ophangen.
Al een nieuwe gekocht? Ik wil ook een stoomgenerator aanschaffen dus niet nu een keuze maken uit al die verschillende merken en prijzen.