Buikpijn!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pollewop, 17 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Vanacht werd ik om half 2 wakker met echt mega buikpijn.. ik wist niet meer waar ik moest kijken!
    Ben anders gaan liggen, stukje gelopen, maar t ging maar niet over!
    m'n buik was ook erg hard..
    Ik ben nog nooit zo bang geweest, ik d8 meteen t ergste!
    T gaat niet goed met onze baby, ik krijg een miskraam.. misschien zijn dit wel weeen.. weet ik veel twas verschrikkelijk en duurde zeker 45 min!

wat zou dit nou kunnen zijn? Help..onzeker pollewop..

oja.. ik heb een angelsound.. dus heb geluisterd vanacht en t hartje klopte gewoon.

2. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Niemand kan mij vertellen hoe t komt..
    of niemand heeft een idee?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pollewop,

het kan een harde buik geweest zijn. Die kunnen inderdaad echt gemeen pijn doen. Het kan ook zijn dat er een zenuw goed knel heeft gezeten toen je je omdraaide in je slaap bijvoorbeeld.
    Zolang je niet vloeit en de buikpijn is nu weg, geen zorgen maken. Wat het precies is geweest kan ik je dus niet zeggen. Wel dat je je geen zorgen hoeft te maken als het bij die ene keer blijft. Je hebt zelf het hartje ook kunnen vinden, dus da's ook hel fijn.
    Gebeurt het nog een keer of ga je vloeien oid, bel je je vk op. Probeer bij buikpijn 's nachts een warme kruik tegen je buik te leggen of loop een stukje om je vaten en spieren de ruimte te geven.
    Maar je kleintje zit goed ingepakt en kan wel tegen een stootje.

Groetjes Brigitte

4. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    en harde buik wat houd dat precies in..
    gespannen of wat gebeurt er dan van binnen?

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pollewop,

je baarmoeder trekt zich dan voelbaar samen. Doet ie eigenlijk de hele zwangerschap door, alleen heb je het vaak niet door. Wanneer ie zich goed samenspant (kan zomaar of na inspanning) kun je dit voelen als een onaangenaam gespannen gevoel in je buik. En de ene keer heb je er geen last van en de andere keer wel. Ook zijn er periodes in de zwangerschap waarin het erger is dan anders. Als het kindje een groeispurt heeft bijvoorbeeld. (bij 16-20 weken en bij 28-32 weken). En op het laatst krijg je ze ook vaak weer.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina