Knuffeltje in bed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door madelein, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vanaf wanneer kan een baby met een knuffeltje slapen?
    Onze dochter slaapt het liefst met iets in haar handjes geklemd. We hebben 2 kleine knuffeltjes voor haar, een klein tut popje en een vosje. Ze slaapt hier overdag mee als we er zicht op hebben maar vraag me af wanneer ze er ook 's nachts mee mag slapen? Ze slaapt op dr zij overigens.

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou zeggen zodra ze t zelf weg kan halen als t eventueel voor haar gezicht komt te liggen.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Volgens mij zijn alleen grote knuffels gevaarlijk, als het kind er zijn gezichtje helemaal in kan begraven zeg maar. Een klein knuffeltje zou geen probleem moeten zijn.

4. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi madelein,

Wij adviseren om een baby alleen te laten slapen met platte, niet gevulde 'doekjes knuffels'. Als knuffels gevuld zijn met kussenachtig materiaal dan is de knuffel vergelijkbaar met een kussen en kan de baby er met het gezichtje in wegzakken.

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar de veiligste slaaphouding is op de rug, zodra ze zelf kan omrollen (van rug naar buik en terug) kan ze zelf haar slaaphouding bepalen.

Groet, Laura
    VeiligheidNL

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo'n klein spook popje zou dus al kunnen? En een vosje van ong 7 cm groot die wel iets gevuld is?
    Het spook popje ( tut popje) duwt ze wel eens tegen dr gezichtje aan, maar dit kan geen kwaad dus?

Ja ik weet het dat rug ligging het veiligst is. Maar onze dochter heeft heel erge verborgen reflux en verslikt en verstikt zich hierdoor bij rug ligging. Vandaar zij ligging.

6. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Als je met zo'n spookpopje een niet gevuld knuffeltje bedoelt, dan is dat geen probleem. Ook een gevuld knuffeltje van 7cm kan geen kwaad.

Succes met jullie dochtertje en de reflux!
    groet, Angela
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina