We willen mijn schoonmoeder uit mijn trouwjurk een doopjurk laten maken voor ons kindje. Mijn jurk bevat behoorlijk wat stof (satijn en kant) en we vinden het leuk om echt een grote doopjurk te maken. Ik zie op internet alleen heel weinig patronen hiervoor. Heeft iemand een idee waar ik (tegen betaling) een patroon voor een mooie jurk zou kunnen vinden? Groetjes! Esther
Ja, in knippiebaby ben ik erg mooie patronen tegengekomen! Ik zoek ze vanavond of morgen even voor je op, ik heb de site hier ergens
Super! Ik kan zelf helemaal niet overweg met een naaimachine en ben dan ook helemaal niet thuis in dit soort dingen... Mijn schoonzusje gaat de jurk maken en zij heeft zelf wel het patroon van de doopjurk die ze voor zichzelf gemaakt heeft, maar ja, het is natuurlijk leuker om een andere jurk te hebben. In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd! Groetjes, Esther
Gevonden! http://www.mijnwinkel.nl/shop14512/prod ... orie=Nieuw En dan gewoon bij 'zoeken': 'doop' ingeven en je krijgt alle resultaten. Deze patronen staan natuurlijk niet gratis, maar ik ga de burdas gewoon in een bibliotheek ofzo opzoeken. Mocht dat niet kunnen is de prijs nog 'redelijk', zeker als je het zelf maakt (door iemand laat maken) Er staan er alvast heel mooie tussen vind ik! Veel succes ermee (als het klaar is, stuur je dan een pb'tje met een foto, mocht je eraan denken? Ik ben héél benieuwd )
www.naaipatronen.nl kun je ook patronen zoeken en bestellen, ook nog goed te betalen als iemand 'm maakt en je zelf de stof al hebt. Succes! Oh ja, mijn moeder heeft m'n trouwjurk zelf gemaakt, ook n.a.v. een patroon wat we op deze site hadden gevonden (helemaal aangepast aan hoe ik het wilde hebben, maar zo had ze een uitgangspunt).
Harstikke bedankt! Bij allebei jullie links krijg ik precies dezelfde zoekresultaten (ze linken op de een of andere manier naar hetzelfde). Ik ga eens even goed kijken en bedenken wat we precies willen en binnenkort mijn trouwjurk naar mijn schoonzusje brengen... Ik ga proberen te onthouden om een berichtje te sturen met foto tzt (van de zomer pas...). Zal het maar opschrijven, want anders vergeet ik het geheid... In ieder geval bedankt voor het meezoeken! Liefs en groetjes, Esther
Graag gedaan hoor! Alle geluk dat er nog handige familie bestaat! (Daar heb ik ook véél geluk mee! ) Ps: ik vond je avatar van 'moeder konijn' altijd zo tof! Komt dat niet uit een kinderverhaal? Pieter Konijn of zo? Echt een ontroerend plaatje!
Het is uit een prentenboek: 'Raad eens hoeveel ik van je hou', van Anita Jeram. Een ontzettend lief verhaal! http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=666794831
Ziet er inderdaad ontzettend lief uit! Ik ga eens kijken of ik hem hier in de bibliotheek niet kan vinden. Erg mooi voor een muurschildering in de babykamer bijvoorbeeld
Ik vond net een stukje van het verhaal in de liturgie van een huwelijk: http://users.pandora.be/pastonet/liturg ... lijk7.html Ik heb het meteen opgeslagen, het is zo mooi!
Hij moet vast te vinden zijn in de 'bieb': het is een populair prentenboek. Toen ik een paar jaar geleden in een boekhandel werkte, raakte ik helemaal verliefd op het verhaal (oorspronkelijk trouwens in het Engels: guess how much I love you). Inmiddels hebben meer mensen het ontdekt. Mooi trouwens om het te gebruiken in een huwelijksdienst. Leuk idee om het te gebruiken voor een muurschildering! Ben je zo creatief? Hoe is het trouwens verder met je? Ik ben je een beetje uit het oog verloren . Je mocht toch een tijdje eigenlijk niet zwanger worden? Nu wel echt aan het 'proberen' zie ik?! Het is echt leuk hoor... Trouwens inderdaad fantastisch die familie! Ik ben zelf echt een kluns wat dit soort dingen betreft (iedereen zijn eigen talenten zeggen ze dan...) en mijn schoonzusje naait heel veel voor haar dochters. Het lijkt me geweldig om zulke mooie dingen te kunnen maken... Fijn weekend en groetjes!
Hoi Konijn! Als ik ooit nog eens tijd vind om naar de bibliotheek te gaan (nu druk aan het studeren), dan zoek ik het op! Er zijn nog zo'n mooie kinderboeken! Zoals de kleine prins, die mooi voor kinderen maar prachtig voor volwassenen is. Ik weet niet of ik zo creatief zou zijn, maar ik zou het wel willen proberen! Ik heb ondertussen al een kast vol babykleertjes gebreeën en genaaid (dat laatste ben ik nog volop aan het leren,voorlopig heb ik nog maar één iets gemaakt en dat was nog niet helemaal recht ). Maar zo goed is het allemaal niet, ik vind het gewoon een leuke ontspanning. Ik moet eerlijk toegeven dat het me vroeger nooit wat gezegd heeft, handwerken..bah... maar nu ik al die ongelofelijk lieve foto'tjes van kleertjes zag ben ik er eens aan begonnen. En het valt écht goed mee (ik maak dan ook niet héél ingewikkelde dingen) Met mij gaat alles goed! We zijn inderdaad onze eerste ronde ingegaan, en ik ben gisterennacht voor de eerste keer weer ongesteld geworden (met énorme buikpijn). We proberen niet te hard, laten de natuur rustig zijn gangetje gaan en genieten van elkaar en van onze dromen. We zien wel wanneer wij het geschenk van het ouderschap krijgen! Het is wel nog een beetje dubbel, ik ben behoorlijk ziek geweest, heb operaties gehad en ben voorlopig wel genezen verklaard, maar het blijft nu een beetje gokken dat het goed blijft gaan. Daarom dat we het ook lekker rustig aandoen, onze tijd komt wel - binnen een maand of binnen een jaar -. En over dat kluns-zijn: dat gevoel heb ik ook steeds hoor, als ik al die mooie dingen zie! Ik heb altijd het gevoel dat het niet slechter kan, maar als het dan echt af is ben ik wel trots (tot ik weer het echte voorbeeldje zie :-D) Wat een lang berichtje! Maar het is fijn weer eens met je te praten! Hoe gaat het nu met je, en met je zwangerschap? Heb je veel last van kwaaltjes (gehad)? Lieve groetjes! Sandra