wanneer gewoon bedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jaimy en remco, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden mijn zoontje is nu 20 maanden geweest en vroeg mij af vanaf wanneer hij in een normaal bedje gaat hij heb een lediakant waar de voor kant van uit kan. iemand ervaring mee? en hoe moet je er mee om gaan? bedankt voor lezen

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik lees even mee want we willen voor onze dochter ook een wat groter bedje kopen zodat ze zelf uit bed kan stappen..denk dat je daar gewoon mee kunt beginnen door eerst de ene kant eraf te halen en als je zoontje er aan gewend is de andere kant.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ons jochie voor zijn 2e verjaardag een peuterbedje gegeven. Maar als je voorkant eruit kan, kun je ook die eruithalen en dan met 3 of 4 een groot bed kopen.

Mijn jochie bleef (en blijft) gewoon liggen in het peuterbedje, komt er dus niet uit. Hij zit zo vast in de gewoonte dat hij niet uit bed kan, en op mama moet wachten, dan hij dat in zijn nieuwe bedje ook doet. En dat ga ik hem niet afleren ;)

Maar ik denk dat 20 maanden ook wel een mooi leeftijd is, om de voorkant eraf te halen. Alleen dan zou ik wel even de kamer checken op kindveiligheid, smeerseltjes buiten bereik zetten etc.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat veschilt per kindje. Bij mijn dochter merkte we met 17 maanden al dat ze haar ledikant niet fijn meer vond. Ze lag steeds klem erin, probeerde eruit te klimmen. Wij zijn dus met 17 maanden al overgegaan naar een meegroeibed en dat ging direct goed.
    Zoontje van mijn vriendin is 3 jaar en slaapt nog in zijn ledikant, zo zie je maar hoe het verschilt

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 1 die nog steeds lekker in haar ledikantje ligt. hoop dat ze dat nog heel lang doet, (we hebben geen kant eruit)

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    onze dochter is met 1.5 jaar overgegaan op een gewoon 1 persoons bed,
    omdat ze in het ledikantje iedere x klem lag,ze wilde niet meer slapen enz.
    dus hebben wij een 1 persoonsbed gekocht,en dat vond ze helemaal super..

nu moet ik wel zeggen dat ze er zelf nog niet uit kan.
    we hebben een meldal bed van ikea,die is voor achter en aan de zijkant dicht dmv spiralen,
    wij hebben de open kant tegen de muur aangezet,zodat ze er niet zelf uit kon.

nu is ze 2 en het bed staat nog steeds zo, want onze dochter is nog zo ontzettend druk,dat ze er geheid uitvalt. of ze staat 30 x per avond naast der bed.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is met 15 maand in een groot bed gegaan,
    en dan bedoel ik echt een 1 persoonsbed,

hij sliep totaal niet meer in zijn ledikant, moest steeds op en neer lopen, hem recht leggen etc etc,

omdat hij zusje krijgt dachten we : ach we proberen het
    nu hebben we een groot bed, met bedhekje ernaast, hij kan er dus niet uitvallen,
    maar wel aan de achterkant van het bed er zelf uitkomen,
    op de grond heeft hij speelgoed,daar gaat hij soms nog mee spelen als hij nog niet wil slapen.
    ook op de kast achter het bed staat speelgoed en kan hij in bed spelen met zijn speelgoed,

nu hoef ik een stuk minder vaak te lopen, zodra hij wil slapen houd hij gewoon op met spelen en gaat slapen, of kruipt terug zijn bed in.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon is met 14mnd overgegaan op een 1persoonsbed.. is gewoon een kwestie van proberen!

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn zoontje is bijna 2 en slaapt nog in zijn ledikant.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat je gewoon moet doen wat jij denkt dat goed is en wanneer jij denkt dat de kleine er aan toe is.

Hier zijn ze ruim 2.5 en slapen nog altijd heerlijk in de ledikantjes. Ze passen er nog prima in. Proberen er niet zelf uit te klimmen. Dus wij laten ze er lekker nog eventjes in slapen tot ze zelf aangeven dat ze wat anders willen of als ze eruit groeien :D.

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Als Esmee 2 jaar wordt , krijgt ze van ons op haar verjaardag een nieuwe slaapkamer...
    ze slaapt verder nog steeds goed in haar ledikant.

de rood met rose slaapkamer van Ikea.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@ikkelies: Ik denk dat ik nog eerder bang zou zijn voor 30x uit bed komen dan voor het eruit vallen :)
    anne is nu 1x uit bed gevallen.. maakte hoop herrie en vooral veel indruk
    maar ze slaapt toch alweer zo'n 9 maanden in een gewoon bed.

natuurlijk viel ze wel uit een wat hoger 1persoonsbed van een vriendinnetje.. ipv uit dr lage peuterbedje
    dat zul je altijd net zien :)
    maar evengoed niks aan de hand.. gewoon een beetje schrik.

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ mejojo: Jeetje! Dat hij gewoon lief gaat spelen en weer zelf in bed kruipt als hij moe wordt! Mijn uk slaapt nog in een ledikant dus ik weet natuurlijk niet wat ze zou doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan gewoon weer zelf in bed zou kruipen! Goed zeg.

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

natuurlijk ook niet altijd hoor ... ook zoonlief heeft soms zo zijn vervelende momenten dat je tig keer op en neer moet lopen,
    of dat hij gewoon echt niet boven wil zijn... vooral nu met die hitte,
    en dan laat ik hem gewoon weer beneden spelen tot hij echt heel erg moe is.

en ik moet altijd tig keer kijken om te zien of hij al slaapt hahaha
    manlief word er gek van,

die heeft gewoon zoiets van: ach het is stil en over een uur kijken we wel een keer :p

maar als we hem gewoon lekker laten... kruipt hij indd zo terug het bed in,ben er zelf ook erg trots op, hij is altijd moeilijk geweest met slapen, en dit scheelt echt enorm,
    hij ging ook opeens langer slapen door het grote bed ( nouja nu niet meer... nu met die hitte is hij weer vroeg wakker )

ik dacht dat het drama zou worden... vooral omdat hij nog zo jong is,
    maar we konden de kamer krijgen van mijn ouders en dat zou ons weer geld besparen dus we dachten : 1 weekje proberen, werkt het niet halen we een ledikantje,
    maar het werkte dus gelukkig wel,

blijkbaar was hij er al echt klaar voor ! soms moet je het gewoon proberen, lukt het niet kan het ledikantje er altijd nog bij gehaald worden.

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hier zitten we ook met een dilemma.

mijn zoontje is nu bijna 17 maanden en begint nu elke keer vast te komen te liggen in zijn ledikantje, vast in de zin van hoofd en voeten tussen de spijlen en dan kan hij geen kant meer op.
    hij is erg breed en groot voor zijn leeftijd

maar durf hem nog niet op een peuterbed neer te leggen, want hij gaat in zijn ledikant zelf zitten, en wil niet dat hij eruit gaat vallen. en hij loopt ook niet en kruipen ook niet, het is een echte billen schuiver.

mijn dochter is met iets meer als 2 jaar op het peuter bedje gegaan. ging in 1 keer prima.

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja 30x op een nacht eruit word je ook niet goed van:)
    maar ik weet zeker dat zei er wel 3x per nacht uit zou vallen..
    als je weet hoe wij der af en toe snachts vinden..

ze ligt nu al een half jaar in een 1 persoonsbed,maar dus wel dicht.dus ze heeft wel meer ruimte als in der ledikantje toen want toen was het helemaal drama!

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb bij de ikea een 1 pers melda lbed gekocht.die is aan de voor-zij en achterkant met spijlen..
    wij hebben dan de open kant tegen de muur staan,zodat onze dochter er niet uit kan ( vallen).

is dit geen idee voor jullie?,
    onze dochter zweeft nog wel door het hele bed heen maar ze ligt nooit meer zo raar vast of klem zoals in dat kleine ledikantje..

Deel Deze Pagina