Stootrand box

Discussion in 'De babyuitzet' started by Biccy, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    hallo allemaal!

Vandaag is de box bezorgd, helemaal goed natuurlijk! Ik had al in NL een leuk boxkleed gevonden en in de box zelf zit een afneembare stof, prima dus :) Wel een gedoe om een houten box te vinden, die zijn hier dus helemaal niet populair... maar we hebben hem!

Alleen vraag ik me af, moeten er van die stoffen stootranden in? En zo ja, waar vind ik leuke online?

Dank jullie wel!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In Nederland is dat niet gebruikelijk maar in Belgie gebruiken ze die wel vaak. Daar heet het dan geloof ik een babypark. Maar Nederlanders gebruiken eigenlijk nooit box bekleding.

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    @Suusjeuh, dus in principe kan ik hem gewoon 'kaal' laten, zeg maar? Dus alleen het kleed erin wat ik heb gekocht?

Hier vind je die dingen bijna niet (box kleden en stootranden), meestal omdat ze een reiswieg aanschaffen ipv een houten box. Ik moest gewoon weer moeilijk doen en mijn zin hebben hahaha
    Vind het ook gewoon leuk staan, een houten box :)

edit:

Wat een leuke kleden hebben ze daar, ik heb de mijne bij de babydump vandaan :) Die stootranden vind ik ook niet zo snel. Zal wel goed zijn dan, zonder :)

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Heb er nog nooit een gezien, stootrand voor de box. Ik heb hem ook niet gemist moet ik zeggen. Is het idee dat ze dan niet in de tocht liggen, of juist tegen omvallen tegen de spijltjes aan?
    Ik vind zelf als je een kleine baby in de box legt dat het soms wel lekker is om een cape, kussentje of dekentje te gebruiken omdat het anders misschien een beetje fris is.

Dus antwoord op je vraag: mijn idee is dat je prima zonder stootrand kunt, dus kaal, afgezien van je kleedje!

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland

Ik heb eigenlijk geen idee waarvoor het precies is :) Ik dacht dat het inderdaad ivm het stoten tegen de spijlen is oid... Maar ik dacht ook dat ze er in hoorden hoor... Tja, het is de eerste, dus ik denk het vraag het maar :)
    Dan doe ik het inderdaad gewoon zonder, zal vast goedkomen! Dank je wel!

6. Sijke

Sijke Bekend lid

De eerste maanden valt stoten ook heel erg mee, pas als ze willen gaan zitten maar het nog niet helemaal aankunnen of als ze gaan staan en dan niet meer gemanaged krijgen om te gaan zitten heb je wel eens van die stoot momenten, maar daar helpt zo'n rand dan volgens mij ook niet meer aan! Daar moeten ze toch heel even doorheen.

Grappig dat een box in ierland helemaal niet zo gebruikelijk is, wij hebben ook buitenlandse fam (niet in ierland trouwens) en die vinden een box gewoon zielig (gevangenis voor het kind). Maar ik vind hem onmisbaar!

Onze box was een beetje het strafplekje geworden voor als de kids het echt te bont gingen maken, maar nu heb ik hem weer omhoog gezet voor de 'nieuwe' baby, en wat denk je, beide kids wilden in de box en hebben uitgebreid gezamelijk zitten spelen daar!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Share This Page