Ik ben over 3 a 4 maanden klaar met school. Ik ben dus aan het afstuderen. Isabella kwam tussendoor, dus vandaar die 4 maanden vertraging. Nu ben ik sinds juli weer aan het werk. 16 uren verdeeld over 3 dagen. Met Isabella erbij en een afstudeeropdracht valt het me erg zwaar. Ik denk er dus over na om voor 4 maanden 200 euro te lenen bij IBG en dan snel mijn school af te ronden. Werk dus opzeggen en gaan lenen. Wat zouden jullie doen?
Dat geld verdien je gauw terug (afgestuurd en wel), je meiske heeft meer mama-time, zelf ben je zeer waarschijnlijk minder gestrest..dus tjah. Ja, ik denk dat ik het voor die 4 maanden zou doen. Tenzij je het omdraait en zegt, wat zijn 4 maanden nog (of doe je langer over als je erbij werkt). Dat geld is het punt niet denk ik, omdat je na je afstuderen dat (als het goed is) snel terug verdiend. Elmo
Je betaald bij de ib zo weinig rente, en je mag er zo lang over doen om het totaalbedrag af te lossen dat ik zou zeggen stoppen met werken. Zeker voor die kleine meid , maar ook zeker voor jou
Een beetje rust kopen dus... Gewoon lekker doen hoor...je hebt het niet over duizenden euro's dus zoveel verlies je er niet op!
Ja dat is waar. Ook al werk ik inderdaad straks ook niet gelijk fulltime, 45 tot 65 per maand aflossen is natuurlijk best te doen. pffff ik zal het er straks eens over hebben met mijn man. thanks dames
Ik studeer ook, ben zwanger en heb een lening bij de IBG. (Bovenop mijn studiefinanciering). Maak me er totaal geen zorgen over, als ik straks een goede baan heb kan ik het in termijnen (afhankelijk van mijn salaris) terugbetalen en de rente is erg laag. Ik zeg: doen dus.
Ik ben ook net afgestudeerd, deeltijd HBO. Heb een zoontje gekregen in maart dit jaar, dus mijn laatste jaar zwanger geweest, 32 uur gewerkt en 1 dag in de week naar school toe gegaan. Nu in augustus afgestudeerd, zonder vertraging duis (ja een maandje later dan de rest, maar nog binnen het schooljaar, dus geen extra kosten). Het viel mij ook idd zwaar om mijn scriptie te schrijven, de zorg te hebben voor mijn zoontje (papa werkt fulltime) en ik daarnaast 24 uur werken ()ouderschapsverlof).. Maar het is me gelukt! Ik heb 2 weken vakantie opgenomen, en mijn man ook, zodat ik kon werken aan mijn scriptie. en voordat ik vakantie had, tussendoor plannen.. Ik zou er niet extra voor lenen, maar blijven werken.. Ja het is zwaar, maar zeker te doen!
ik zou zeker lenen, rente is heel laag, jij hebt wat rust en het is straks makkelijk terug te betalen. Dus in jouw geval zou ik zeker lenen. En natuurlijk is het te doen , maar waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken?
Helemaal mee eens! Ik vind een lening van de IBG bedoelt voor je opleiding, wat anders dan geld lenen voor een nieuwe bank. Het is een investering in de toekomst en het is fijn voor je meisje. Maar ja dit zegt wel iemand met een studieschuld van vijf cijfers
Ik zou het niet doen.maar ben dan ook niet zo van de leningen. en waarom ik het ook niet zou doen is. je zegt dan nu je baan op. en hoe snel vindt je weer een baan. zie het in me omgeving ook steeds vaker dat de banen ercht niet voor het opraapen ligen.
Nee klopt. Maar deze baan is maar zeker tot eind oktober en daarna ook maar 3 maanden. Banen liggen nooit echt voor het oprapen. Ik ben ook niet in de gelegenheid om twee weken vrij te nemen ( ik heb al 3 jaar geen vakantie gehad) samen met mijn man om even twee weken te knallen. Was dat maar zo.
Ik zou het niet doen, ook al is een lening van de ibg een van de gunstigste leningen die je kunt hebben. Maar het is en blijft een lening, die terug betaald moet worden. En je kan wel zeggen, straks met diploma op zak verdien ik genoeg om terug te kunnen betalen. Maar je kan niet in de toekomst kijken, misschien zul je een tijd werkloos zijn.... Ik zou hard werken om het zo snel mogenlijk af te ronden. En misschien kan Isabelle een keer naar opa en oma zodat jij rustig verder kunt werken.
Ze gaat dus al 3 dagen naar oma. Twee dagen niet. Wat wel zou helpen is dat ik de 16 uur in twee dagen zou kunnen doen. Ik ga nu eerst opzoek naar werk waar ik twee dagen kan werken.
@bosi333: wat voor opleiding doe je? Banen liggen niet voor het oprapen, maar 95% van de afgestudeerde hbo-ers heeft binnen 3 maanden een baan. Mijn vriend en ik hebben allebei een lening van de IB, vind het een investering in je toekomst en dus heel anders dan een lening voor een auto. Als ik jouw was zou ik ook gaan lenen. Het gaat immers maar om 4 maanden. Zo hoog kan je schuld niet worden. Je zal idd daarna 45 euro per maand af gaan betalen, dat valt toch best mee als je allebei werkt?
Ik doe Bestuurskunde. En het is inderdaad een investering. Ik neig al meer naar lenen. Tenzij ik een baan van 2 dagen kan krijgen. Een vriendin van me gaf me net een goede tip. Ik ga daar morgen even achteraan bellen.