welke tablet voor kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2kidsmum, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Graag zou ik willen weten welke tablet nou super is voor kinderen!

Commentaar op waarom kinderen een tablet moeten hoef je niet te delen hoor! Ieder zn eigen ding....;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Nou ik vind het wel nuttig...ik zou alleen een mini laptop doen :D

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hebben een gewone samsung galaxy tab 8 inch gekocht. Dan heb je alle opties en een degelijke tablet. Ik ben niet zo gecharmeerd van die kinder tabs, zie er ook het nut niet van (tip: MP staat nu vol met nieuwe samsung galaxy tab 7.0 lite, die kreeg je nl kado bij een telefoon)

4. 2kidsmum

2kidsmum Lid

17 nov 2011
    67
    0
    6
    Maar dan ben je meteen een paar honderd euro kwijt?!:$

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Die van ons was 249 euro.
    Maar die tab 7.0 lite heb je al voor 129 nieuwe en op MP staan er nu heel veel nieuwe in dichte doos met garantie voor 75 euro.
    Ik lees overal alleen maar verhalen dat die goedkopere en kindertablets zo stuk zijn. dan is goedkoop dus duurkoop

6. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter krijgt een ipad mini voor kerst. Ik vind die kinderdingen ook niets en ze weet precies hoe de ipad werkt. Ben het zat dat ze steeds op de mijne zit.

Tweedehands kun je die prima via marktplaats kopen maar een paar honderd Euro zal het wel kosten ja. Maar het is wel een goede, hier in ieder geval niet kapot te krijgen :)

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hadden ook de samsung galaxy 7 gekocht. In eerste instantie voor ons allemaal. Handig op vakantie voor foto's ed.

Intussen hebben we er nog eentje bij. En speelt hij vooral heel veel spelletjes op de oude. Zo spelen we nu ook samen hayday. Ieder op eigen tab en dan spulletjes verkopen aan elkaar. Erg leuk.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij kregen er eentje gratis bij de veronica gids. Weet het merk zo niet, maar het is een flut ding. Had een waarde van ca 80 euro, volgens de advertentie.
    Mijn tip: Koop een goede zodat je er ook echt wat aan hebt. Dan kost het misschien iets meer, maar wordt het goed gebruikt.

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben de nexus 7. Die vind ik fijner voor haar dan de Samsung (hebben we ook gehad).
    Apple hebben we ook gehad maar vond het niet fijn ik heb en werk liever met Android.

De nexus 7 heeft alle bedieningsknoppen alleen via het touchscreen en de Samsung heeft ook nog tiptoetsjes in de rand. En die worden door die kleine kinder vingertjes gauw per ongeluk aangeraakt.

De tablet is niet alleen voor haar maar voor ons allemaal, daarom gekozen om niet voor een kinder tablet te gaan maar even wat meer geld uitgeven voor een goed deugdelijk apparaat. Moet zeggen dat zij hem wel het meest gebruikt.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ja ook hier.. Koop geen speciale kindertab.
    Ze zijn goedkoop maar vaak zijn het verouderde modellen.

Beter iets meer geld uitgeven aan iets wat daadwerkelijk gebruikt wordt dan aan een goedkopere die na 3x gebruiken toch niet zo fijn blijkt te zijn en in een kast verdwijnt. Dar is pas echt zonde van je geld.

11. Saskia78

Hier zelf groot fan van Apple en zou dis voor dochterlief eerder een 2e hands iPad mini halen.

Maar als jr zelf altijd een Android telefoon hebt ook.... Is het wel zo praktisch om een tablet in diezelfde richting aan te schaffen :)
    Je weet tenslotte precies hoe dat werkt en welke apps er leuk zijn en geschikt voor je kind. En als je niet weet of een app wel echt geschikt is kun je hem tenminste even zelf uitproberen.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Eerst zelf uitproberen is idd een goede tip.

Helaas heeft zoonlief intussen al geleerd hoe hij spelletjes moet zoeken. Kan ze zelf zonder enige hulp zoeken en installeren. Gelukkig houd hij zich wel altijd aan de afspraak dat hij altijd eerst toestemming nodig heeft van 1 van ons.

En als we toch over tablets bezig zijn. Welke spelletjes vinden jullie kinderen het leukst?

Onze zoon (5 jaar): Cars spelletje (dorp radiator springs bouwen en geld voor de bouw verdienen met races), hayday, turbo (race spelletje met de slak turbo), mario kart,

13. Saskia78

Hier ook een groot hayday-fan.

Hier ook prima in staat tot zelf installeren maar de iPad is van mij... Dus dat mag niet.
    Vragen mag natuurlijk wel maar over het algemeen vraagt ze er zelden om en staat er genoeg op.

Op de Android die op d'r kamer ligt kan ze gewoon niet bij de playstore. We hebben software die alles "uitschakelt" en je moet dan aangeven welke software ze wel mag gebruiken.
    Pincode erop... En dochterlief kan "niks" meer tenzij ze de pincode achterhaalt.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier krijgen ze de storio 3 (5 en 3 jr).
    Dan hoef ik niet zo in de gaten te houden of ie valt, of dat ze er gekke dingen mee doen.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat kijken/doen jullie kids zoal op de tablet/ipad?

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik wil zelf het liefst een iPad voor ons als gezin, waar onze dochter dan ook op kan.
    Reden is dat ik nu een iPhone heb en daarop al heel veel leuke gratis spelletjes heb kunnen vinden (met name de lego duplo spelletjes zijn een hit).
    Mijn man heeft een samsung en daar kunnen we geen leuke gratis spelletjes op vinden. Het is vooral veel van hetzelfde. Dochter zit dan ook nooit op zijn telefoon maar wil wel altijd die van mij...

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter speelt/kijkt voornamelijk:

Legospelletjes (ik heb er nu eentje van de trein en eentje van ijsjes maken erop staan)
    Handyman (klussen met de panda haha)
    Iets met dierengeluidjes
    Telekids, en dan kijkt ze vooral de tune van bibaboerderij, chloës toverkast en 2 kleine kleutertjes.

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Verschillende spelletjes, puzzels, memory, racen, enz. En qua kijken is het netflix of een filmpje. Hier kan ze ook niet bij de playstore hebben we ook een pincode op. Maar ze mag alleen in het weekend op de tablet en dat is dan een uurtje ongeveer. Daarna is het gewoon weer spelen met het "echte" speelgoed ;)
    En voor de rest als we een keer ergens heen gaan waar ze geen kinderen hebben wordt hij meegenomen en als we op vakantie gaan.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon gebruikt nu mijn oude iPad 1. Oerdegelijk ding. Is al ik-weet-niet-hoe-vaak gevallen en niks mee aan de hand. Hij wordt alleen wat trager, zo langzamerhand. (Maar is dan ook al weer vier jaar oud.) Mijn iPad 4 is toch een stuk minder degelijk. Ik heb hem krap een jaar, gebruik hem alleen zelf en er wordt dus minder ruw mee omgegaan dan met de oude iPad. Toch heb ik het glas al een keer moeten vervangen en er zit nu helaas weer een barst in.

Mijn schoonouders hebben zo'n 'merkloze' (veronicagids). Echt een waardeloos ding. Doet het alleen nog maar als hij constant aan de stroom hangt. En er zit maar een kort kabeltje bij, heel onhandig. Ik zou liever voor een 2e hands iPad gaan dan voor een goedkopere maar dan nieuw.

20. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier ook een galaxy 7 inch, gekregen bij mijn telefoon. Er zit een kids stand op en daar zitten hun dingen zoals spelletjes enzo.. Ze kunnen ook niet uit die stand dus kunnen geen gekke dingen doen.

Mijn jongste van 2 speelt erop tijdens de voetbal van de oudste in de buggy ideaal. (Als ik hem uit de buggy haal wil hij mee voetballen dus elke keer een strijd, en nu niet hihi)

Deel Deze Pagina