hoi allemaal. ik weet niet goed waar ik mijn verhaal kwijt moet, dus ik heb maar een nieuw onderwerp gemaakt. ik ben 1 april gestopt met de pil, toen werd ik netjes 3 april ongesteld. daarna duurde het wat langer, tot eind mei. daarna pas weer op 5 juli. toen tot onze grote blijdschap gaf een zwangerschapstest op 13 en 15 augustus aan dat we zwanger waren!!! begin september naar de verloskundige geweest. wij dachten toen op ong. 8 weken te zitten. maar bij een inwendige echo bleek dat we pas op 5 weken en 6 dagen zaten. (nu achteraf vonden we dit eigenlijk allemaal al vreemd) op 20 september kreeg ik een heftige bloeding. gelijk naar verloskundige geweest, en het bleek al helemaal mis te zijn. 21 september kwam helaas het vruchtje naar buiten. verder niet meer bij verloskundige geweest, ze zeiden als de bloeding niet te lang duurde, alles wel goed zou zijn. met een weekje was ik van de bloedingen af. dus verder geen onderzoeken meer gehad. daarna heeft het heel lang geduurd voordat ik weer ongesteld was. namelijk op 5 december! en nu zit ik nog steeds te wachten....diverse zwangerschapstesten geven aan dat ik niet zwanger ben, maar ik ben dus ook nog steeds niet ongesteld! hebben meer mensen hier ervaring mee? moet ik gewoon nog geduldig wachten...of moet ik actie ondernemen? ik hoor graag reacties!!
Wat rot zeg dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je weer graag zwanger wilt worden. Als je cyclus dan niet meewerkt.... Ik ben na het stoppen met de pil al 3 maanden niet meer ongesteld geworden. En ik wacht nog steeds.....Ook vele negatieve testen rijker. Hoewel ik nu wel een hormoonkuur slik om mijn ongi op te wekken. Ik was het nl zat en ben daarom naar de huisarts gegaan. Wat je moet doen, dat ligt aan jezelf. Wanneer vind jij het tijd om hulp te krijgen bij het zwanger worden? Als je cyclus gemiddeld langer dan 35 dagen duurt, dan is de kans op een zwangerschap kleiner, maar wel aanwezig. Daar ben je zelf het levende bewijs van. Meestal wordt aangegeven dat je een half jaar tot een jaar moet wachten om door verwezen te worden. Met een onregelmatige cyclus wil een huisarts je nog wel eens eerder doorverwijzen. Ik heb 'geluk', anderen moeten wachten. Het is niet gek om nog even te wachten. Denk er goed over na. Natuurlijk zwanger worden is wat we allemaal graag willen, maar soms hebben we een duwtje in de rug nodig. Ik vind het niet gek als je binnenkort naar de huisarts gaat. Wanneer binnenkort is, moet je zelf invullen. Veel succes!
Ik had dit ook, in mei 2010 gestopt met de pil, ongi gehad, en direct zwanger in juni , in juli een mk , en sinds toen is me ongi heel raar geworden had alleen maar bruinverlies en geen rood!? gelukkig eergister eindelijk maar toch echt ongi geworden na 60 dagen!
@kitty 17: das inderdaad ook beetje het probleem, eigenlijk wil je het allemaal zelf doen, maar het duurt nu wel heel erg lang...dus kzit nog beetje te twijfelen @lala89: kheb inderdaad beetje zelfde als jij. na mk ben ik nu dus pas 1 keer ongesteld geweest, maar dat was wel beetje vreemde. ook voornamelijk bruin. naja, ik zal toch gewoon ff geduld moeten hebben. ik wacht dit weekend nog ff af, en dan ga ik es ff nadenken of ik stappen ga ondernemen richting huisarts.
hoi dames. nog weinig verandering hier. kheb afgelopen dinsdag met de verloskundige gebeld, maar daar werd ik ook nie heel veel wijzer van. 2 opties: 1: ik ben zwanger, maar de test geven het nog niet aan. 2: geduld hebben en afwachten wanneer de ongesteldheid komt. (ze hadden geen idee hoelang....een week....twee weken...anders huisarts bellen) naja, 1 heb ik weinig vertrouwen in...en 2 heb ik geen zin in dus ik ga morgen met de huisarts bellen en kijken of we daar wijzer van worden. groetjes!
Heel slim. Je kunt dan vragen om een doorverwijzing naar de gyn. Ze kunnen dan een inwendige echo maken en je bloed controleren. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik werd ook gek van de onzekerheid. Niet meer wachten, gewoon bellen! Succes!
hoi! vandaag bij huisarts geweest. schiet ik ook niks mee op! was heel normaal dat het zo lang duurt.... omdat ik na het stoppen van de pil al onregelmatig was, en daarna de miskraam gehad heb, schijnt mijn lichaam eerst de boel weer op orde te moeten maken. officieel mocht de huisarts me pas een jaar na de miskraam doorsturen voor verdere onderzoeken. maar hij zei later dat als ik over een paar maanden nog steeds niet ongesteld was, er een mogelijkheid is om MISSCHIEN eerder onderzoeken te gaan doen. ofterwijl, ik moet 'gewoon' geduldig blijven wachten kword hier zo gek van he
Tsss, belachelijk. Is er geen andere huisarts waar je heen kunt? Is toch niet meer dan logisch dat je wilt weten of alles wel goed functioneert? Altijd makkelijk gezegd om te wachten. Een jaar is echt lang hoor, zeker als je niet ongesteld wordt - lange cyclus hebt. Gewoon doorzetten dus!
ohhh!!! ik ben zo blij!!! afgelopen vrijdag ben ik ongesteld geworden!! tuurlijk was er nog een heel klein sprankeltje hoop dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien toch wel zwanger was, en dat is nu dus weg. maar ik ben er wel erg blij mee. nu weet ik dat ik weer opnieuw kan beginnen vanaf nu druk aan het temperaturen om in de gaten te houden wanneer er een eisprong is. kheb echt et gevoel dat et dit keer gaat lukken!!!! zow! das fijn om er ff uit te gooien kben echt blij!!!
Ik zou naar een osteopaat gaan en visoliecapsules gaan slikken. Beiden doen wonderen bij het normaliseren van je cyclus
Wow gefeliciteerd! Dat is ook wel mijn droom, hahaha. Ga nu toch richting de 4 mnd!! Ik gebruik al multivitamines en verder niets. Ik geloof persoonlijk niet zo in teunisbloemolie en zo. Ik ben ook begonnen met Etos zwanger worden pillen en dat hielp ook niet. Dus dan maar weer over op de goedkope tablettenn .
@kitty ik weet niet welke vitamines je nu nog gebruikt... maar ik had ook van die zwangerschapspillen die ze je aanraden om te gaan slikken als je zwanger wilt worden (ik had puur mama van VSM ofzoiets) maar ik heb deze eens laten staan....en ongeveer een week later kwam bij mij de ongesteldheid... ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar ik vond het wel heel toevallig.... misschien voor jou ook een idee?! ik ben nu van plan om ze pas weer te gaan slikken als ik weet dat ik zwanger ben.... ik lees ook vaak genoeg dat het niet uitmaakt als je dan pas met die tabletten begint. ik weet het niet hoor, maar ik wou het je toch ff vertellen. succes ermee! en bedankt voor je reacties