stop t gevoel ooit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door doedie1991, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi dames ben 23 jaar en heb 3 prachtige zonen en t begint alweer te kriebelen . Het zwanger zijn t spannende gevoel en ik mis zelfs de beginnende weeen tot 5cm dan t bevallen en je prachtige kindje voor t eerst zien. En ben twee maanden geleden bevallen en hoop nu al dat ik per ongeluk zwanger word haha. Hadden jullie dat ook en stopt t ooit dat gevoel?

Liefs doedie

2. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Volgens mij zijn dat je hormonen omdat je net een kindje hebt gekregen :) Ik had het ook heel erg sterk in de eerste 6 maanden na de bevalling, daarna nam t wat af. Maar omdat we graag weinig leeftijdsverschil wilden zijn we wel na 8 maanden weer gaan proberen en was de maand erna weer zwanger. Ben erg benieuwd hoe dat dan nu zal gaan, voor de 3e zouden we iets meer leeftijdsverschil willen dan tussen de eerste 2...

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik,ben 28 nu zwanger vam vierde jongste is 4 daarna eentje van 6 en 8

Zie dat je eerste zoon van 2008 is dan,was jij,nog heel erg jong

Ik heb dat gevoel ook gehad in het begin vandaar drie achter elkaar

Nu denk ik straks is het mooi zo na deze heb nu 2 zonen en een dochter en dit word ook weer een zoon

Hoe was het om zo jong moeder te worden?

Ik vond 20 jaar mezelf al jong hahaj

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat het door je hormonen komt. Dat ik was bevallen van mijn zoontje wou ik ook snel weer zwanger worden. Nu is dat ook gebeurd er zal 1,5 jaar tussen de kindjes zitten.
    En dan is het ook klaar, ik ben ook nog jong (22) maar 2 kinderen is genoeg.
    Ik denk ook dat het erg verschilt per vrouw, de 1 is er klaar mee en de ander kan maar geen genoeg krijgen van zwanger zijn en dan moet je denk ik ook een beetje met je verstand denken.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik denk ook dat het de hormonen zijn, ik miste het zwanger zijn na de geboorte ook wel.
    Hiernaast denk ik dat het dus vooral de ervaring is die vrouwen denken te gaan missen en niet zozeer het hebben van nog een kind erbij, als je eenmaal samen hebt besloten dat het bij het huidige kinderaantal blijft dan sluit je toch een periode af en dat is toch ook een soort rouwproces. Je gaat je dan realiseren dat je dit nooit meer mee gaat maken en ik denk dat veel vrouwen daar dan nog niet aan willen of het nog niet kunnen afsluiten.

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.
    Ik denk ook dat het echt de hormonen zijn. Geef je borstvoeding?

Ik ben nu zwanger van de vijfde en had het elke keer een aantal weken na de bevalling tot ongeveer 6-7 maanden. Daarna ebte het weg. Pas na een 1 tot 2 jaar was ik echt klaar voor een nieuw kindje. Er zit dan ook best wat leeftijdverschil tussen onze kinderen.
    Na nummer 4 heb ik de kriebels ook gehad, maar na een aantal maanden wist ik: Nu is het helemaal klaar, en dat voelde helemaal goed toen. We waren compleet, ik had het helemaal afgesloten, nooit geen kriebel meer gehad ook. ;)

Afgelopen najaar ben ik toch door de pil heen zwanger geworden, helemaal ongepland en dat terwijl ons gezin al af was. Dus van de 5e.
    Inmiddels zijn we aan het idee gewend en is onze dochter meer dan welkom, maar mijn man gaat zich dit jaar laten steriliseren, omdat ik geen enkele vorm van anticonceptie meer vertrouw en het 100% klaar vind (dat vond ik met nr 4 al).
    Het lastige is wanneer? Nu durf ik niet, stel dat er iets met dit kindje gebeurd, wil ik niet dat de keuze om het lege plekje in te vullen er niet meer is. Maar ik ben ook bang voor mijn hormonen na de bevalling ;) Terwijl het verstandelijk zelfs met 4 al jaren klaar was. De sterilisatie gaat wel echt dit jaar gebeuren. :)

7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hier een heel andere ervaring. Ik ben nog zwanger maar kan niet wachten om ervan af te zijn... Begrijp me niet verkeerd ik kijk enorm uit naar de komst van mijn baby'tje. Maar zwanger zijn voor mij nooit meer! Ik vind het een hel om je lichaam te moeten af staan voor zo een lange tijd. Ik heb nu wel een heel zware zwangerschap gehad eerst een vroeggeboorte op 21 weken en nu platliggen van november tot nu. Nu mag ik terug wat mobiliseren. Maar toen ik 21 weken zwanger was vond ik het ook een hel. Vreemd hoe vrouwen het zo anders ervaren. De 1 kan al niet wachten om opnieuw zwanger te zijn. Ik zou het nooit meer willen...

Dus voor sommige stopt het snel voor andere Mss nooit... Ik ken genoeg vrouwen die houden van zwanger zijn en kinderen krijgen. Voor mij is het in elke geval niet weggelegd.

Groetjes

8. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Ik wordt deze jaar 36 .bij mijn eerste was ik 24 .heb ik 8 jaar gewacht voor de 2 en bewust.daarna met 32 weer zwanger en nu met 35 weer zwanger .maar deze ishet zwaarst .ik ben ben helemaal klaaaaaaaar met zwanger zijn .brrr

Deel Deze Pagina