Help!! Hogere dosering concerta en psychisch helemaal de weg kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 10 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Goedenavond,

met mijn dochter van 16 gaat het momenteel erg slecht. Ze verblijft ook in een psychiatrische instelling.
    Ze heeft enorm veel suïcide gedachtes en is echt de weg kwijt.
    Ze hebben de medicatie van 54 verhoogd naar 81 mg. Zou het kunnen dat de daarom zo enorm heftig reageert?

gr An

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh jeetje allereerst wat een heftig situatie. Volgens mij kan dat wel. Kun je niet bij de instelling terecht met deze belangrijke vraag?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja ik denk dat dat kan. Sommige jongeren die ik ken met adhd gaven aan gestopt te zijn met medicatie omdat ze er depri van werden.
    Als de gedachten heftiger zijn geworden na de ophoging is dat zeker iets om rekening mee te houden.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Is het hetzelfde merk concerta als wat zij eerder kreeg? Want per merk kan de uitwerking ontzettend verschillen.

Het lijkt mij dat ze daar niet voor niets zit en het lijkt me vreemd om zulke veranderingen door te voeren zonder dit goed te monitoren

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ik zou dit gewoon aan de behandelaren vragen. Was het niet ook jouw dochter die een tijd geleden weg gelopen was? Als ik me dat goed herinner zou ik het niet meteen gaan linken aan alleen verhoging van medicatie. Maar dat is moeilijk praten van afstand.
    Als je je zorgen maakt neem contact op met de behandelaren!

6. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik werd al helemaal depressief en burn out klachten van 54 mg, en moest een paar weken geleden per direct stoppen van de arts. Ik vind 81mg echt een enorme dosis :eek:

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil jullie wel veel sterkte toewensen ❤

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Ik zou dit echt met de afdeling bespreken.
    Is ze naast concerta misschien ook met AD begonnen.
    Daar kan je je eerst ook slechter van voelen en suïcidaal worden.

Maar wij kunnen niet het dossier van je dochter inzien dus echt iets zinnigs valt niet te zeggen vanaf een pc.

Wel heel veel sterkte voor jullie allemaal. Het is heel ingrijpend.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Is ze ook gestart met AD? Ik ben mij rotgeschrokken welke impact t had op mijn moeder die van 1 op andere dag heel suïcidaal werd puur door medicatie. Bijsteld was ze binnen een paar uur weer rustiger.

Hele dikke knuffel, t is heel traumatisch voor jullie ook :(

Deel Deze Pagina