stopcontact op onmogelijke plaats

Discussie in 'Verzorging' gestart door saxia, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste dames,

Graag gebruik ik deze denktank van ervaringen.
    Op ons babykamertje to be zit het stopcontact op de perfecte babyvingertjes hoogte. Precies op die plek komt ook het ledikantje te staan. Het kan namelijk niet anders, want ik een klein kamertje. Natuurlijk hebben we er al zo'n plastic ding in gedaan met dan die onmogelijke draaigaatjes. De eerste tijd verwacht ik ook geen baby die op zoek gaat naar manieren om zich te vermaken en ligt het kindje net boven het stopcontact. Maar ja, de bodem gaat een keer zakken en het kindje wordt ondernemender. Jullie nog tips?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het stopcontact verleggen?

Even een afdekplaatje halen, een afdekstrip waar je de electra door kan laten lopen...

Je haalt het stopcontact eraan.. Maakt stroomdraden aan de oude.. Laat ze door de afdekstrip lopen naar de plek waar je het stopcontact wil hebben, stopcontact op de muur(binnenwerkje) stroomdraden aansluiten en t stopcontact er weer op..

En voila en stopcontact op een andere plek:D

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.218
    6.657
    113
    Bij ons hetzelfde. Nu is het stopcontact bezet en het bedje staat strak tegen de stekker aan. Hij kan de stekker er dus niet uittrekken. Gaat goed op deze manier.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Gebruik je het stopcontact? Zo niet, zou ik gewoon zo'n afdekplaatje halen. En als je m echtechtecht nodig hebt zou ik m laten verplaatsen. Maar ik weet niet of jij toevallig ook zo'n handige vriend of papa in de buurt hebt.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je kan ook een nieuwe stopcontactdoos kopen.
    De meeste stopcontacten van tegenwoordig zit een kinderbeveiliging ingebouwd (zelfs de aller goedkoopste)
    Ander stopcontact plaatse is niet moeilijk :)

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb trouwens bij een stopcontact bij mn ouders in de huiskamer op kruiphoogte die nooit bezet is afgeplakt met plakband, die doorzichtige :)
    Was toen ze een weekend bleef slapen zit er nog steeds op

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou hem verleggen, dat klinkt veel moeilijker dan het is.

als je dat niet wilt is een nieuwe kopen een goede tweede optie, zoals mijn voorgangster al zei zijn die tegenwoordig standaard beveiligd.

8. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Maar is zo'n stopcontact beveiligingsplaatje niet genoeg?

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben er een precies bij de commode, ik vind het afdekplaatje goed genoeg....

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben vlak boven de box een stopcontact, nu kan hij er nog niet bij, maar als hij gaat staan, kan ie er wel bij. Maar ja, als hij straks gaat staan/lopen kan hij bij alle stopcontacten in huis... We hebben nu overal van de draaidingen erop gedaan en we houden hem uiteraard in de gaten..

Deel Deze Pagina