Babysense / nannycare ervaringen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Leentje21, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik zie net op internet dat er zoiets bestaat als een babysense/nannycare die je kindje ''beschermd'' tegen de wiegendood.

Ons kindje is nog niet thuis, hij ligt nog in het ziekenhuis (Hij is 12 weken te vroeg geboren) En nu lijkt het me toch wel een geruststelling als ik weet dat zon matje registreerd of hij nog ademt of niet.
    Nu was ik benieuwd, heeft iemand zo'n ding? En wat zijn jullie ervaringen? Werden jullie er geruster op of juist meer paranoia?

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ervaring!
    Onze zoon is ook 12 weken tevroeg geboren en wij hebben toen hij naar huis mocht de babysense aangeschaft. Voor onze eigen geruststelling.

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ons gaf het rust.
    Ik hoefde alleen maar even naar het lampje te kijken (bedje stond iets verder naast mijn bed) die knippert groen bij elke ademhaling.

Mocht het kindje langer dan 16 sec. niet ademen, dan hoor je vlgs mij 3x een soort tik en als er dan nog niks gebeurt gaat er een luid alarm. (het is al weer even een tijdje geleden)

Gelukkig heeft onze zoon het nooit gehad. De enige keren dat wij de tikken hoorden en alarm, was wanneer we hem uit zijn bedje haalden en waren vergeten op de knop te drukken om het uit te zetten. :)

Straks bij ons 2e kindje gaan we het zeker weer gebruiken.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier de nannycare in gebruik, gekocht toen ze nog klein was en op haar buik sliep wegens haar reflux. Nooit een seconde spijt gehad. Hier staat ie 's nachts ook nog aan, weet niet vindt het wel een veilig gevoel. Al vertle ik niet aan anderen dat we zo'n ding hebben, wel eens gedaan maar je krijgt van de blikken alsof je een gestoorde moeder bent..;)

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Onze dochter is ook te vroeg geboren (30 weken) en nu bijna twee maanden thuis. Meteen na thuiskomst Nannycare aangeschaft, en het is een geweldige aankoop. Hij geeft nooit vals alarm en het groene lampje in de slaapkamer is enorm geruststellend. Zonder zou ik echt geen oog dichtdoen.

Aanrader!

Suus

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vind het onzin en bangmakerij. En ja ik heb ook een prematuurtje en geen moment aan zo'n ding gedacht.

7. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja hoor ik , onze zoon is overleden( niet thuis en niet door wiegendood hoor ) en nu bij onze dochter slapen wij in ieder geval een stuk rustiger , moet zeggen dat ik 1 x vals alarm heb gehad , dat is echt niet leuk !!!! Maar beter vals dan te laat .. je moet doen waar jij je goed bij voelt en S..... Hebben aan de rest .

Liefs Edith
    Mama van mees* en juultje

Deel Deze Pagina