Autostoel versturen

Discussion in 'De lounge' started by MamaChantal, Dec 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ik heb een autostoel op marktplaats staan en iemand stuurde net een bericht of ik hem wil versturen.
    Hoe kan ik dat het beste en zo veilig mogelijk doen?
    Het gaat om best een groot bedrag.
    En met betalen ? Via marktplaats gelijk oversteken?

Zouden jullie überhaupt een autostoel versturen?
    Het is een autostoel met base en dit type staat niet veel te koop in nl .

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Ik zou persoonlijk zoiets niet verzenden om alle moeite maar ook omdat je niet weet hoevaak er met zo’n mega doos gegooid gaat worden of wat er mee gebeurt en of het dan nog wel veilig is bij aankomst.
    Verder gewoon vooraf laten betalen.

Minke24 likes this.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik vond het risico van de koper. Alhoewel ik niet zoveel zin in al die moeite zou hebben, dus liever zou wachten op een koper die op komt halen ;)

4. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,482
    113
    Hoe lang staat hij al te koop?! Misschien kun je nog even wachten op iemand die hem wel op komt halen.

Ik ben erg wantrouwend in deze dingen. Dus ik zou er niet mee door gaan.

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    gewoon vooraf betalen. en uiteraard verzendkosten voor koper en risico voor koper.

Ik heb ooit een McLaren buggy verkocht via mp en verstuurd. Da's toen gewoon goed gegaan

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb zelfs ooit een complete wandelwagen verstuurd. Gewoon kosten voor de koper en het risico eerst betalen dan pas versturen.

7. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik verstuur zulke dingen niet . Geen zin om ermee over straat te sleuren en geen zin in achteraf gezeur als het niet helemaal goed gaat.

Ik zou dus wachten tot iemand het wel wil komen ophalen

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Ik zou het goed inpakken in een grote doos met als je hebt wat opvuldingen, het verzenden met t&t (wat bij pakketjes volgens mij altijd gebeurd) op kosten van de koper en dan vooruit laten betalen. Wel duidelijk aangeven dat het verzenden op eigen risico is en foto's maken van hoe het in de doos is gegaan (mocht er wat beschadigen tijdens het transport).

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik verstuur wekelijks autostoelen. Een gewone groep 1 autostoel past precies in een kartonnen doos van ongeveer 75x57x57 cm, in driedubbelgolfkarton. Dubbelgolf is niet sterk genoeg. Een grotere doos mag ook niet want dan kon je boven de maximale afmeting van PostNL uit. De doos kost ongveer €5,- per stuk en kun je per pallet bestellen bij groothandels. Doos + eenvoudige groep 1 stoel eigen ongeveer 9 kg samen dus een simpele doos gebruiken zou ik niet doen. Lekker laten ophalen of aan ienand anders.verkopen dus haha.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Oh ja de doos past precies in de kofferbak van mijn grote stationwagen, met de hoedenplank eruit.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn achterwaartse groep 1 Max-way stoel zou ik niet verzenden, door de Isofix base is die echt te zwaar, zelfs voor mijn grote dubbeldikke verzenddozen. En met die poot past hij niet eens in de doos bedenk ik me.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja hoor, onze achterwaartse autostoel hebben we ook verzonden. Doos opgehaald bij expert, zulke winkels hebben grote dozen.

Heb vooraf laten betalen en verkoper koos ervoor om verzekerd te laten verzenden. Helemaal prima gedaan. Ging om een aardig bedrag totaal. Risico is voor de koper.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou überhaupt nooiy iets verzenden voor iemand betaald heeft. En al helemaal geen grote bedragen.

Dus vooraf betalen. En dan versturen.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Die base is idd vrij zwaar.
    Lastig..

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik zou hem sowieso niet versturen maar hou dan ook graag zelf de controle. Ophalen en anders zoeken ze maar verder!

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    ik zou het persoonlijk niet versturen.

Share This Page