exceem...wat smeren?

Discussion in 'Verzorging' started by Beccaatje, May 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    HAllo,

mijn zoon heeft exceem. De berg op zijn hoofd wordt nu behandeld met een ketocanozol-shampoo (dat is antischimmel), maar op zijn lijf heeft hij ook natte exceemplekken, met name in zijn nek.

Ik heb van mijn dochter hydrocortison-zalf, maar ik wil eerst wat anders gaan proberen. Wat is goed? Ik denk aan bepanthen, of calendula, of cardiflor, of dermalex...je hoort, ik heb genoeg, maar wat werkt?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn docjhter kreeg ook wat plekjes op der ampjes en op haar schoudertje was het zelfs open en nat en ze had er veel jeuk aan. ik ben naar de huisarts geweest en kreeg een licht hormoonzalfje en nu heeft ze nergens meer last van en zodra het opspeelt even smeren 1x per dag.

verder tips zijn vaseline smeren en max 3x per week douchen zodat het huidje niet te ver uitdroogt en andere dagen wassen met alleen water en smeren met olie

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Het is bij eczeem juist goed om meerdere dingen door elkaar te gebruiken (van een dermatoloog gehoord), zo went de huid niet aan een bepaalde merk om er vervolgens niet meer op te reageren. Dus een paar dagen dit gebruiken en dan weer een paar dagen dat. Als de eczeemplekken jeuken en je zoontje het openkrabt is het misschien toch goed om even de hydrocortison te gebruiken om de jeuk eraf te halen zodat de huid kan herstellen.

Veel succes! Ik weet helaas hoe vervelend het kan zijn om je kindje zo te zien.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik heb gekozen voor de bepanthen, en dat werkt als een spreekwoordelijke tiet! Kleine plekjes waren met een dag weg en de grote plekken in zijn nek werden met een dag al minder en zijn nu zo goed als weg.

:)

5. Nicole1

Nicole1 Actief lid

Mar 19, 2008
    133
    0
    0
    enydrial van roc extra emoillent werkt ook super

6. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier ook altijd de bepanthen, werkt super!

7. Krista B

Krista B Bekend lid

Apr 15, 2007
    603
    0
    0
    Voor droge plekken gebruik ik Balneum creme, ik vind het super spul!

Share This Page