Stopcontactbeschermer

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Maria1983, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Omdat het andere topic gesloten is, hier een nieuwe.

Ik ga morgen even langs Ikea. Nu zat ik net op de site te kijken en zag dat ze daar PATRULL stopcontactbeschermers hebben. 12 stuks voor € 1,99 (als je geen Family bent kosten ze € 2,99). Wie heeft er ervaring met deze stopcontactbeschermers? Anders neem ik ze morgen gelijk mee.

2. babyprincess21

15 mei 2014
    61
    0
    6
    aan de kust
    Ik heb vorige week 2 zakjes gehaald. Ze zitten stevig vast en je krijgt ze er alleen uit als je het bijgeleverde rode dopje gebruikt. Zelfs dan heben wij hier nig kracht nodig bij het eruit trekken. Nadeel is dat het niet van die draaidopjes zijn, als je er dus een stekker in wilt stoppen moet je eerst het dopje helemaal verwijderen. Wat voor de veiligheid wel weer een +punt is.

3. Verox

Verox Niet meer actief

Het voordeel van die andere stopcontact-beschermers, met dat draai-mechanisme, is dat wanneer je kindje een snoer uit het stopcontact trekt, de openingen meteen weer blokkeren. Deze stopcontactbeveiliging blijft erin zitten terwijl je het stopcontact gebruikt.

Met de stopcontactbeveiligers die je eruit moet halen voordat je het stopcontact kunt gebruiken heb je dat niet.

Wij hebben eerst van die draai-stopcontact-beveiligers gekocht bij de bouwmarkt. Deze zouden klemmen in de stopcontacten en daarbij werd dus geen dubbelzijdige tape gebruikt. Handig dacht ik, maar ik trok ze er iedere keer met de stekker uit.

Nu die van de Hema gekocht. Met dubbelzijdige tape. Ze blijven prima zitten en draaien ook nog eens stukken gemakkelijker als die van de bouwmarkt.

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb die van Ikea op de kinderkamer. Als hij dan speelt kan hij ze er met geen mogelijkheid uitkrijgen. Zodra hij ontdekt dat die beschermer ook maar beetje los zit, zal hij net zo lang trekken en pulken tot hij hem eraf heeft.

Het stopcontact dat ik gebruik voor de stofzuiger zit hoger en daar zit wel zo een met draaimechanisme in.

Deel Deze Pagina